انفجار تانکر بمب گذاری شده در شمال سوریه ، بیش از 40 تن کشته شدند

به گزارش وبلاگ آپ، وزارت دفاع ترکیه گفت که در پی انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده در شهر عفرین سوریه، دست کم 40 تن از جمله 11 کودک جان باختند.

انفجار تانکر بمب گذاری شده در شمال سوریه ، بیش از 40 تن کشته شدند

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای گفت این بمب گذاری در یک منطقه پرازدحام در مرکز عفرین اتفاق افتاده است. ویدئویی که وزارت دفاع ترکیه در این زمینه منتشر نموده، پخش شدن دود سیاه در فضا و حضور نیروهای پلیس و آمبولانس ها در منطقه را نشان می دهد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، شمار غیرنظامیانی که طی انفجار تانکر سوخت بمب گذاری شده در جاده راجوی مرکز شهر عفرین سوریه جان خود را از دست داده اند، به ده ها تن افزایش یافت. مصدومان این انفجار به بیمارستان های محل منتقل شده و بیم آن می رود که شمار قربانیان افزایش یابد.

همچنین تیم های امداد و نجات و آتش نشانی بلافاصله در منطقه حادثه حضور یافته و برای مهار آتش سوزی ناشی از این انفجار کوشش می نمایند.

خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش داد، نیروهای امنیتی عفرین، گروه پ.ک.ک را مسئول این انفجار خوانده اند.

  • رسانه ها: کشته شدن 42 تن بر اثر انفجار در شمال سوریه

در همین زمینه ایرنا نوشت: رسانه ها از انفجار یک تانکر سوخت بمب گذاری شده در شمال سوریه و کشته و زخمی شدن دها تن خبر دادند. خبرگزاری رسمی سوریه گفت که یک تانکر بمب گذاری شده در شهر عفرین منفجر شد و به کشته و زخمی شدن شماری غیرنظامی انجامید. با این حال شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که بر انفجار این تانکر سوخت، 42 غیرنظامی کشته و 30 تن نیز زخمی شدند. انفجار در مرکز شهر عفرین اتفاق افتاده است.

  • دومین انفجار عفرین در کمتر از 24 ساعت

فارس هم نوشت: رسانه های فعال در شمال سوریه از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه عفرین خبر دادند.

شبکه الجسر وابسته به گروه های تروریستی در شمال سوریه سه شنبه به نقل از فعالان در این بخش از این کشور گزارش داد که انفجار خودروی بمب گذاری شده در داخل شهر عفرین منجر به آتش سوزی گسترده شده و آتش علاوه بر خودروها به بعضی خانه ها نیز سرایت نموده است.

بر اساس این گزارش، در این انفجار چند نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده اند. خودروهای آتش نشانی و امدادرسانی به منطقه حادثه اعزام شده اند.

با این حال شبکه حلب تودی، التلویزیون العربی و چند رسانه دیگر به نقل از شاهدان و مقامات محلی شمار کشته و زخمی ها را 35 و 40 نفر گفتند و محتمل است تلفات افزایش یابد.

تصاویر منتشر شده از این حادثه، بیانگر وجود زنان و بچه ها در حین انفجار بوده است.

این دومین انفجار در شهر عفرین در کمتر از 24 ساعت گذشته است. انفجار اولی در جاده ترنده اتفاق افتاده و به اموال مردم آسیب و خسارت وارد نموده است.

شهر عفرین و حومه این شهر بیش از دو سال است که تحت سیطره ارتش ترکیه و شبه نظامیان مسلح و تررویستی تحت امر آن است.هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است با این حال محتمل است، شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا که با عملیات ارتش ترکیه مجبور به عقب نشینی از این منطقه شده اند، دست به چنین اقداماتی بزنند و این انفجارها نتیجه تنش و درگیری بین گروهک های مورد حمایت ترکیه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "انفجار تانکر بمب گذاری شده در شمال سوریه ، بیش از 40 تن کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار تانکر بمب گذاری شده در شمال سوریه ، بیش از 40 تن کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید