خبرنگاران دموکرات ها برای سناریوی کابوس ترامپ آماده می شوند

به گزارش وبلاگ آپ، تهران- خبرنگاران- رویترز گزارش داد؛ دموکرات ها برای مقابله با سناریوی کابوس که شامل کوشش احتمالی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای دخالت در انتخابات ماه نوامبر یا امتناع وی از پذیرفتن نتایج انتخابات است، آماده می شوند.

خبرنگاران دموکرات ها برای سناریوی کابوس ترامپ آماده می شوند

این خبرگزاری پنجشنبه شب نوشت: مصاحبه با بیش از 12 نفر از مقام های حزب دموکرات نشان می دهد که آنها در همکاری با ستاد انتخاباتی جو بایدن برای رویارویی با چالش هایی در زمینه آرای غیرحضوری، بازشماری آرا و کوشش احتمالی طرفداران ترامپ برای ارعاب رأی دهندگان آماده می شوند.

مقام های حزبی اعلام کردند که حزب دموکرات در 19 ایالت کلیدی افرادی را برای مدیریت فعالیت ها در زمینه صیانت از آرای رأی دهندگان معین نموده و همچنین قرار است در روز انتخابات هزاران وکیل و ناظر نیز در حوزه های اخذ رای مستقر شوند.

جمهوریخواهان می گویند که آنها نیز آمادگی های معمول برای بازشماری آرا و آنالیز تخلفات انتخاباتی را انجام می دهند اما بیشتر از هر چیز، سعی دارند با کوشش ها برای گسترش رأی گیری پستی مقابله نمایند.

ترامپ مشروعیت رأی گیری پستی را زیر سوال برده است. رأی گیری پستی در انتخابات درون حزبی در زمان شیوع کرونا افزایش یافت.

ترامپ این احتمال را مطرح نموده که ممکن است تخلفاتی در رأی گیری پستی انجام گردد. وی همچنین از گفتن اینکه در صورت شکست انتخاباتی نتایج را خواهد پذیرفت، خودداری نموده است.

یک منبع مطلع که گزارشی توجیهی درباره راهبرد ستاد انتخاباتی بایدن دریافت نموده است، به رویترز گفت که بایدن برای سناریوی کابوس آماده می گردد یعنی سناریویی که در آن ترامپ در رأی گیری حضوری در ایالت های اصلی پیشتاز است اما با شروع شمارش آرای پستی در روزهای بعدی، انتخابات را به چالش کشیده و مدعی خواهد شد که آرای او دزدیده شده است.

یک مقام حزب دموکرات که خواست نامش فاش نگردد، گفت که ستاد بایدن برای سناریوهای احتمالی همچون نتیجه مبارزه جورج بوش و ال گور در سال 2000 آماده می گردد و با همکاری اعضای شعب ایالتی حزب دموکرات به طور مخفیانه در حال تدوین راهبردی حقوقی در این زمینه است.

مارک بروئر وکیل انتخاباتی که با حزب دموکرات در ایالت میشیگان همکاری می نماید، گفت: ترامپ زمینه را فراهم می نماید تا بگوید که در انتخابات تقلب شده و می خواهد آرا بازشماری شده و مردم را به خیابان ها بکشاند.

تیم مورتاو سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که دموکرات ها کوشش می نماید تا صحت انتخابات را زیر سوال ببرند و این کوشش ها ممکن است به تقلب منجر گردد.

وی اضافه کرد: در انتخابات آزاد و عادلانه، ترامپ پیروز خواهد شد.

فیلیپ شولمن سخنگوی حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین گفت: وکلای ما کاملا آماده هستند تا در صورت لزوم به دادگاه بروند و مبارزه نمایند.

دموکرات ها می گویند که تمرکز اصلی آنها روی مقابله با کوشش های جمهوریخواهان برای سرکوب رأی دهندگان قرار گرفته است.

مقام های حزب دموکرات در ایالت های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا اعلام کردند که آنها برنامه ریزی های گسترده ای برای نظارت بر انتخابات دارند.

ترامپ در سال 2016 با فزونی ضعیفی در این ایالت ها به پیروزی رسید و اکنون بایدن در نظرسنجی های آنها پیشتاز است.

دانا رموسم مشاور حقوقی ستاد بایدن با بیان اینکه دموکرات ها برای مقابله با مبارزه کثیف جمهوریخواهان آماده هستند، گفت: ما اجازه نخواهیم داد که راهبردهای آنها نتیجه این انتخابات را معین کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دموکرات ها برای سناریوی کابوس ترامپ آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دموکرات ها برای سناریوی کابوس ترامپ آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید