خبرنگاران رفع محدودیت نقل وانتقال پول در بانک های لبنانی

به گزارش وبلاگ آپ، تهران- خبرنگاران- منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند که بانک های لبنان برخی محدودیت هایی اعمالی در برداشت وجه نقد و نقل و انتقال دلار را برداشتند.

خبرنگاران رفع محدودیت نقل وانتقال پول در بانک های لبنانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک های لبنان با درخواست دادستانی مالی این کشور برای رفع محدودیت های بانکی از مشتریان خود موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، سپرده گذاران می توانند از این پس ماهانه بیشتر از 25 میلیون لیره لبنان از بانک ها برداشت کنند.

همچنین کارمندان می توانند، حقوقشان را به صورت نقدی و یکجا با پول ملی و بدون تقسیط برداشت کنند.

دادستانی لبنان اظهار داشت؛ شهروندان لبنانی می توانند از این پس برای موارد ضروری مثل شهریه دانشگاه ها، هزینه های درمانی و پرداخت مالیات دلار به خارج از کشور حواله کنند.

بانک های لبنانی بر اساس این توافق همچنین متعهد شدند که دلار سپرده گذاران را بدون رضایت ارباب رجوع به پول ملی تبدیل نکنند و همچنین مبالغی که از خارج کشور به داخل حواله می شود را یکجا بدون مسدود کردن مبلغی به صاحبانشان پرداخت کنند.

بانک مرکزی لبنان ماه اکتبر گذشته محدودیت هایی را برای برداشت پول و سپرده های بانکی اعمال کرد که باعث شد تا شهروندان این کشور با مشکلاتی روبرو شوند.

این محدودیت ها شامل محدودیت در برداشت دلار از بانک ها و حواله نکردن به خارج کشور بود که موجب خشم و اعتراض مردم لبنان شد.

دستگاه قضایی و مشخصاً قاضی علی ابراهیم دادستان مالی لبنان همچنین در راستای شفافیت و اقدام برای حفظ منافع سپرده گذاران در نشستی با صاحبان و مسؤولان 20 بانک این کشور، تصمیم خود را برای محدود کردن نقل و انتقال و فروش املاک و مستغلات، فروش و یا انتقال سهام، واگذاری خودروهای گرانقیمت و دیگر اموال این بانک ها کرده که می تواند به عنوان پشتوانه ای برای حفظ منافع سپرده گذارانی باشد که دارایی خود را در معرض خطر می بینند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رفع محدودیت نقل وانتقال پول در بانک های لبنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رفع محدودیت نقل وانتقال پول در بانک های لبنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید