دانشمند انگلیسی: با اجرای سریع ترقرنطینه، شمار قربانیان کرونا در این کشور نصف می شد

به گزارش وبلاگ آپ، یکی از مشاوران علمی سابق دولت انگلیس گفت، اگر دولت یک هفته زودتر قوانین مربوط به قرنطینه را اجرا می کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به نصف کاهش می یافت.

دانشمند انگلیسی: با اجرای سریع ترقرنطینه، شمار قربانیان کرونا در این کشور نصف می شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپ، نیل فرگوسن استاد ایمپریال کالج لندن گفت، درصورت اجرای به موقع قرنطینه در انگلیس، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور می توانست نصف ارقام کنونی باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فرگوسن روز چهارشنبه در جمع قانون گذاران انگلیس گفت: همه گیری [کرونا] پیش از اعمال قوانین قرنطینه هر سه یا چهار روز دوبرابر می شد، بنابراین اگر اقدام به قرنطینه را یک هفته زودتر شروع کرده بودیم شمار قربانیان دستکم نصف می شد.

این دانشمند که پیش تر عضو گروه مشاوران علمی دولت انگلیس بود گفت اقدامات اجرا شده برای مهار ویروس کرونا به درستی اما دیرهنگام انجام گرفتند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفته است، هنوز زمان مناسب برای قضاوت عملکرد دولتش در قبال مهار کرونا فرا نرسیده و باید آمار انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی پس از اتمام همه گیری این بیماری مورد مقایسه قرار گیرند.

جانسون چندی پیش گفته بود تصمیمات دولت انگلیس در مبارزه با ویروس کرونا در هماهنگی کامل با گروه مشاوران علمی دولت اتخاذ شده اند.

چندی پیش پائول نرس، متخصص ژنتیک اهل انگلیس و برنده جایزه نوبل در لندن گفت بریتانیا به دلیل ناامید شدن از داشتن رهبر به حال خودش رها شده تا جا بماند و در میانه آتش راه خودش را پیدا کند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به 290 هزار نفر رسیده است و بیش از 41 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانشمند انگلیسی: با اجرای سریع ترقرنطینه، شمار قربانیان کرونا در این کشور نصف می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند انگلیسی: با اجرای سریع ترقرنطینه، شمار قربانیان کرونا در این کشور نصف می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید