125 هزار نفر در کاشمر غربالگری کرونا شدند

به گزارش وبلاگ آپ، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تا کنون عملیات غربالگری 125 هزار نفر در شهرستان کاشمر صورت گرفته است.

125 هزار نفر در کاشمر غربالگری کرونا شدند

مسلم ساقی در جلسه ستاد پیشگری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد شهرستان و دستور دادستانی، کولی های مستقر در حوزه سرزمینی شهرستان توسط نیروی انتظامی به خارج از حوزه استحفاظی هدایت شده اند و شهفرایندان می توانند در صورت مشاهده آن ها در سطح شهرستان با 110 تماس گرفته و اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کاشمر یکی از شهرستان های پیشرو در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بوده و کلیه اقدامات در حوزه شهرستان به صورت سازمان یافته اجرا شده است، عنوان نمود: نمی توانیم سلیقه ای و شخصی تصمیم بگیریم و همه اقدامات اجرا شده بر اساس پروتکل های تعریف شده و شیوه نامه های ابلاغی اجرا شده است.

فرماندار کاشمر همچنین اضافه نمود: فضای مجازی در حال رصد است و مدیریت می گردد، عده ای در فضای مجازی به دنبال نقادی هستند و این یک امر اجتناب ناپذیر است، ما از نقد سازنده استقبال می کنیم ولی نقادی با تخریب متفاوت بوده و نظرات مخرب تاثیر منفی بر فرایند خدمت رسانی شهرستان به ویژه کادر بهداشت و درمان خواهد داشت.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان کاشمر عنوان نمود: جزء اولین شهرستان هایی در استان بودیم که غربالگری و تب سنجی را انجام دادیم، در حوزه اقلام درمانی هم به نسبت وضعیتمان بهتر است و از تمام ظرفیت ها برای تامین اقلام مورد احتیاج شهرستان استفاده شده تا در این زمینه کادر بهداشت و درمان کمبودی نداشته باشند.

ساقی گفت: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان تا کنون 125 هزار نفر در کاشمر غربالگری شده اند و 960 نفر مشکوک بودند که مشاوره های لازم در مورد مراقبت ها و مشاوره های پزشکی توسط کارشناسان و متخصصان به این عزیزان ارائه شده است.

وی بیان نمود: قطعا بعد از کرونا در حوزه اجتماعی مباحثی مطرح خواهد بود و نگرانی هایی در این زمینه وجود خواهد داشت که باید کمیته مشاوره با مشارکت بهزیستی و مشاوران و روانشناسان برای ایجاد فضای آرامش روحی و روانی مردم تشکیل گردد.

فرماندار کاشمر ادامه داد: پلیس هدایت و رانندگی تا اطلاع بعدی در محور خروجی به سمت کوهسرخ مستقر است و از تردد خودرو ها در جهت شصت دره جلوگیری می کند، همچنین مردم بخش کوهسرخ در صورت احراز هویت و تاکید بر اینکه حق اتراق در محور را ندارند، مجاز به طی جهت به سمت ریوش خواهند بود.

وی تاکید نمود: ماموران پلیس راه در محور کوهسرخ به صورت گشت ثابت و سیار فعال هستند و چنانچه افرادی در جهت و در حاشیه رودخانه اتراق نمایند، در مرحله اول توجیه خواهند شد تا محل را ترک نمایند و در صورت عدم توجه آنان، اعمال قانون انجام می گردد و در صورت لزوم خودروها تا خاتمه تعطیلات نوروز به پارکینگ هدایت خواهند شد.

فرماندار کاشمر با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم، افزود: مردم در خانه بمانند و از حضور در اماکن عمومی تا قطع زنجیره کرونا خوداری نمایند تا بتوان از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد.

فرماندار کاشمر در خاتمه توضیح داد: در کمیته تدفین بر اساس شیوه نامه ابلاغی عمل می گردد و دفن اموات کرونایی با رعایت ملاحظات و شیوه نامه ابلاغی در هیچ مکانی محدودیت ندارد .

انتهای چپیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "125 هزار نفر در کاشمر غربالگری کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "125 هزار نفر در کاشمر غربالگری کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید