افتتاح پروژه اینترنت فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهوری

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از آسیاتک؛ پروژه فیبر نوری (FTTX) آسیاتک در شهر چالوس امروز همزمان با روز ملی ارتباطات، با حضور رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات به صورت مجازی افتتاح شد.

افتتاح پروژه اینترنت فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهوری

آئین افتتاح پروژه فیبر نوری (FTTX) آسیاتک در استان مازندران امروز (چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402) همزمان با روز ملی ارتباطات، با حضور رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات به صورت مجازی برگزار گردید.

فاز نخست این طرح در چالوس اجرایی شده و امروز به مرحله بهره برداری رسیده است؛ به این ترتیب، مردم این شهر از امروز می توانند با بهره گیری از اینترنت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه به اینترنت متصل شوند.

در بخشی از این مراسم به دستور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات تست سرعت انجام گرفت؛ زارع پور با اعلام اینکه سرعت دانلود 939 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود اینترنت فیبر نوری 492 است، تاکید نمود: این در حالی است که سرعت آپلود ما در کشور سه مگابیت بر ثانیه است. یعنی سرعت اینترنت تقریباً 130 برابر شده است.

بعلاوه وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح سه میلیون خانوار در 100 شهر تحت پوشش قرار می گیرند. در این فاز، در 10 شهر شاهد پوشش بالای 70 درصد فیبرنوری منازل و کسب وکارها هستیم. با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به اندازه قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می گردد و هم با اتصال BTSها به فیبر نوری، اپراتورها می توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه نمایند.

هفته گذشته نیز، در مراسمی با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات از سرعت 930 مگابیتی اینترنت فیبر آسیاتک در هنرستان زنده یاد قربانی شهر چالوس به صورت آزمایشی رونمایی شد.

سال گذشته، محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در جریان مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در مازندران تأکید نموده بود: طی تفاهم نامه ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده است، یک میلیون خانوار به وسیله این شرکت از پروژه اینترنت سرعت برخوردار می شوند و استان مازندران مشمول این طرح می گردد.

هوشمندسازی این استان و شهرهای آن، احتیاج اساسی استان است. طی 6 ماه سرویس کامل و پایدار فیبر نوری در چالوس، به دسترسی 35 هزار خانوار به اینترنت پر سرعت یاری می نماید.

با اجرای این طرح، سرعت اینترنت تا 100 برابر شرایط کنونی ارتقا می یابد و حداقل سرعت آن 100 مگ بر ثانیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افتتاح پروژه اینترنت فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پروژه اینترنت فیبر نوری آسیاتک با حضور رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید