بایکوت فیس بوک از سوی شرکت های عظیم

به گزارش وبلاگ آپ، بعضی از شرکت ها، اعلام کردند که به دلیل امکان انتشار محتوای نژادپرستانه، ترغیب به حشونت و اطلاعات جعلی در این شبکه اجتماعی اقدام به تحریم تبلیغاتی فیس بوک می نمایند و به طور موقت برنامه های تبلیغاتی خود را متوقف می نمایند.

بایکوت فیس بوک از سوی شرکت های عظیم

فیس بوک خاطرنشان کرد که کوشش های جدیدی را برای مقابله با سخنان نفرت پراکنانه و انتشار اطلاعات جعلی انجام داده است. مسئولان این شبکه اجتماعی می گویند که به مطالب سیاستمدارانی که قوانین را نقض می نمایند برچسب می زنند. با این حال همچنان موج بایکوت این شبکه اجتماعی از سوی شرکت های مختلف ادامه دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک پیش از این، از برچسب گذاری مطلب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکایی که می گفت: رای دادن به وسیله پست منجر به افزایش تقلب می گردد، خودداری نموده بود. زیرا وی معتقد است که مردم باید بتوانند محتوای بدون فیلتر مطالب را مشاهده نمایند. با این حال توئیتر با قراردادن برچسبی زیر این مطلب، مخاطبان را به راستی آزمایی در این زمینه دعوت کرد.

اکنون زاکربرگ می گوید که سیاستمداران از قوانین جدید فیس بوک معاف نمی گردد. وی در مطلبی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد تاکید نمود که هیچ استثنایی برای حذف محتوایی که باعث خشونت گردد وجود ندارد. وی اضافه کرد که فیس بوک اجازه انتشار تبلیغ های سیاسی نژادپرستانه و نفرت پراکنانه را نمی دهد. این شرکت همچنین تعریف خود را از محتوای حاوی نفرت گسترش می دهد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که بعضی از شرکت ها، خاطرنشان کردند که به دلیل امکان انتشار محتوای نژادپرستانه، ترغیب به حشونت و اطلاعات جعلی در این شبکه اجتماعی اقدام به تحریم تبلیغاتی فیس بوک می نمایند و به طور موقت برنامه های تبلیغاتی خود را متوقف می نمایند.

تا به امروز بیش از 100 شرکت خاطرنشان کردند که در بایکوت فیس بوک مشارکت می نمایند. شرکت هایی مانند کوکاکولا، هوندا، لی وایز، یونیلیور و ... نیز به این کارزار پیوسته اند.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید

به "بایکوت فیس بوک از سوی شرکت های عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایکوت فیس بوک از سوی شرکت های عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید