با تور مجازی به تماشای تاریخ مجذوب کننده و معماری متروی مسکو بنشینید

به گزارش وبلاگ آپ، اگر معماری، وسایل حمل و نقل یا تاریخ، جزو علایق شما هستند یا آرزوی بازدید از ایستگاه های متروی مسکو را در سر می پرورانید، امروز با استفاده از فرصت خانه نشینی، با تور مجازی و به راحتی از خانه خودتان، به گردش در آن بپردازید.

با تور مجازی به تماشای تاریخ مجذوب کننده و معماری متروی مسکو بنشینید

متروی مسکو، سیستم حمل و نقل بزرگ مرکز روسیه، در سال 1935 آغاز به کار کرد. ایستگاه های آن، با سبک باروک، طاق های مرمر، دیوارهای موزائیک و پنجره هایی با شیشه های رنگی، زیبایی تاریخ و معماری عصر شوروی و روسیه مدرن را به نمایش می گذارند. در حال حاضر، متروی مسکو، یکی از کهن ترین و باشکوه ترین شبکه های زیرزمینی در دنیا، دارای 17 خط فعال، 267 ایستگاه و مسیری به طول 397 کیلومتر و با ظرفیت 5746 واگن است.

بازدیدکنندگان، معمولا به وسیله مرکز هدایت متروی مسکو (Moscow Metro Career Guidance Centre)، به تماشای ایستگاه ها، موزه و ایستگاه های راه آهن می فرایند؛ اما این مرکز نیز، مانند دیگر اماکن گردشگری، به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا، محدودیت های سفر و قرنطینه، از تاریخ 27 مارس (هشت فروردین) تعطیل شد و این امکان دیگر در اختیار افراد قرار ندارد.

مرکز هدایت متروی مسکو، با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفت تا بازدید از این ایستگاه ها را به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان بگذارد و با پیشنهاد تور مجازی خلاقانه از مترو (From the Metro)، از چشم کارگران مترو، اطلاعات جالب و شگفت انگیزی به بازدیدکنندگان بیاموزد.

علاوه بر تورهای معماری، شما می توانید به تماشای محوطه ها و امکانات مختلف، از جمله تونل ها، ایستگاه های فرعی و سقف دالان های سرپوشیده بنشینید که معمولا برای بازدیدکنندگان غیر قابل دسترس هستند.

شما حتی می توانید به پشت صحنه اتاق های کنترل، مراکز آموزشی و ایستگاه های تاریخی، که در حال حاضر بسته شده اند هم سر بزنید. کنفرانس هایی نیز با موضوع تاریخ و مشخصه های معماری ایستگاه های مترو در روزهای شنبه و چهارشنبه به زبان انگلیسی برگزار می گردد و شرکت کنندگان می توانند در حین مکالمات آنلاین، سوال هم بپرسند.

برنامه روزانه این کنفرانس ها، در صفحه اینستاگرام متروی مسکو، در دسترس است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "با تور مجازی به تماشای تاریخ مجذوب کننده و معماری متروی مسکو بنشینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به تماشای تاریخ مجذوب کننده و معماری متروی مسکو بنشینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید