با دندان درد در سفر چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ آپ، دندان درد در هنگام سفر و به دور از خانه و دندان پزشک همیشگی شما، کابوسی دردناک است. بهتر است قبل از رفتن به سفر برای آن برنامه ریزی کنید تا خدای نکرده در هنگام دندان درد دچار بحران نشوید.

با دندان درد در سفر چه کنیم؟

اگر در سفر دچار دندان درد شدید، چه کار باید بکنید؟ چه موقع باید به دندان پزشک مراجعه کرد؟ بهتر است از قبل برای موارد پیش بینی نشده برنامه ریزی کنید و کارهای پیشگیرانه قبل از سفر را انجام دهید. در زیر نکاتی را برای شما بیان می کنیم، برای زمانی که در سفر هستید و درد دندان هایتان شما را اذیت می نماید.

پیشگیری

بهتر است قبل از رفتن به سفر برای آنالیز دندان هایتان به یک دندان پزشک مراجعه کنید. این موضوع زمانی که به یک کشور خارجی سفر می کنید یا به منطقه ها دورافتاده و کمتر توسعه افته می روید، بیشتر اهمیت پیدا می نماید. در نظر بگیرید؛ قبل از رفتن به سفر با مراجعه به دندان پزشک، حتما دندان هایتان را تمیز کنید، مخصوصا زمانی که دچار بیماری های لثه ای هستید و باید تحت درمان های دوره ای و منظم قرار بگیرید. دندان های عقل پایینی معمولا دردسرساز می شوند؛ قبل از سفر سعی کنید به آن ها رسیدگی کنید و اگر احتیاج است، با صلاح دید پزشک آن ها را بکشید.

درمان ریشه دندان حتما باید قبل از سفر کامل گردد تا از عواقب بالقوه و درد ناشی از تغییرات فشار در طول سفر هوایی کاسته گردد. سازمان سلامت و روش های ضدعفونی (OSAP) توصیه می نماید: قبل از سفر به کشورهای کمتر پیشرفته حتما واکسیناسیون هپاتیت B را انجام دهید تا در زمان درمان مسائل دندان پزشکی در این کشورها، دچار مشکل نشوید.

این واکسیناسیون طی یک دوره 6 ماه قبل از سفر انجام می گردد.

در جاده ها این تاکتیک های پیشگیرانه را در نظر بگیرید:

  • از جویدن یخ، هسته ذرت بوداده و آب نبات سخت اجتناب کنید
  • از دندان هایتان برای تکه کردن نوار چسب و پاره کردن مواد مختلف استفاده نکنید.

هنگام دندان درد چه کنیم؟

با وجود رعایت تمام موارد پیشگیرانه ذکر شده اما گاهی به صورت ناخودآگاه ممکن است دندان درد به سراغتان بیاید، در اینجا نکاتی عمومی برای مقابله با مسائل متداول دندان بیان می کنیم.

دندان درد

دهان تان را با آب گرم بشویید.

به آرامی از نخ دندان یا یک پرنماینده دندان بهره ببرید تا اگر مواد اضافی بین دندان هایتان قرار گرفته است، رفع گردد.

هرگز آسپرین یا داروهای مسکن را روی لثه ها و نزدیک دندان هایتان قرار ندهید، زیرا ممکن است به بافت لثه های شما آسیب برساند. اگر درد شما ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

شکستن دندان

دهان خود را با آب گرم بشویید تا آن ناحیه کاملا تمیز گردد.

از کمپرسورهای آب سرد برای خوابیدن تورم آن بهره ببرید.

بلافاصله با دندان پزشک تماس بگیرید.

ترک خوردن دندان

برای کنترل تورم، کمپرسور سرد را اعمال کنید.

به یک دندان پزشک یا قسمت اورژانس بیمارستان بروید.

جدا شدن دندان

اگر دندان تان جدا شده است، آن را با پوشش موجود بر روی آن نگه دارید و برای تمیز شدن از آب بهره ببرید و سعی کنید بافت های روی آن را جدا نکنید و آن را خراش ندهید.

انجمن دندان پزشکی آمریکا توصیه می نماید اگر شما نمی توانید دندان را در جایش قرار دهید، آن را در شیر قرار دهید و در اسرع وقت به دندان پزشک ببرید.

سعی کنید ظرف مدت یک ساعت دندان را به دندان پزشک برسانید.

پیدا کردن دندان پزشک در خارج از کشور

طبق گفته به انجمن دندان پزشکی آمریکا، مراقبت های دندان پزشکی لازم و مناسب در بیشتر نقاط دنیا موجود است. در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی خدمات دندان پزشکی با کیفیت مناسب ارائه می گردد.

اگر بیمه مسافرتی دارید، خط تلفن های 24 ساعته شرکت های مختلف می توانند مراکز دندان پزشکی مناسب را به شما معرفی نمایند و مسائل ترجمه زبان های مختلف را برای شما حل می نمایند. علاوه بر این بیشتر کشورها دارای انجمن های دندان پزشکی هستند که می توانید به آن ها مراجعه کنید.

OSAP پیشنهاد می نماید که قبل از رفتن به مراکز دندان پزشکی راجع به لوازم استریل و دستکش های مورد استفاده از مراکز سؤال بپرسید.

منبع: کجارو / trip.ustia.org

به "با دندان درد در سفر چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دندان درد در سفر چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید