بیرانوند بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام های جهانی شد

به گزارش وبلاگ آپ، علیرضا بیرانوند با حمایت ویژه طرفداران بیشترین رأی را در نظرسنجی AFC دارد و بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام جهانی شده است.

بیرانوند بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام های جهانی شد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ آپ، هفته گذشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی دیگر از نظرسنجی های خود برای جذب کاربران بیشتر نام 5 بازیکن قاره کهن را که در تاریخ جام جهانی فوتبال نمایش خارق العاده ای انجام دادند را معرفی کرد تا از نگاه کاربران این سایت و نه به انتخاب کارشناسان قهرمان قاره آسیا در تاریخ جام جهانی تعیین شد.

در گزارش سایت AFC پارک جی سونگ ستاره تیم ملی کره جنوبی که در جام های جهانی 2002، 2006 و 2010 پیروز به گلزنی برابر اسپانیا، فرانسه و یونان شده بود و مقابل ایتالیا و آلمان و بازی های درخشانی نموده بود به عنوان اولین چهره شاخص معرفی گردید. دومین بازیکن مطروحه در این فهرست سامی الجابر بود که پیروز شد در جام های جهانی 2002 و 2006 برای تیم ملی عربستان مقابل آفریقای جنوبی و تونس در مجموع 3 گل بزند.

تیم کیهیل ستاره پیشین تیم ملی استرالیا نیز در جام های جهانی 2014 و 2018 برای کانگوروها مقابل هلند، شیلی، ژاپن، ایتالیا و صربستان گلزنی کرد تا وارد فهرست نظرسنجی AFC گردد. کیسوکه هوندا در جام های جهانی 2010، 2014 و 2018 برای تیم ملی ژاپن به میدان رفت و برابر کامرون، ساحل عاج، سنگال و بلژیک گلزنی کرد تا یکی از بازیکنان نامزد جایزه قهرمان آسیا باشد. آخرین بازیکن موردنظر علیرضا بیرانوند بود که در جام جهانی 2018 روسیه توانست با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو مانع از شکست تیم ملی ایران برابر پرتغال گردد. او برابر مراکش و اسپانیا نیز بازی های خوبی انجام داد.

در شرایطی که هنوز فرصت برای شرکت در نظرسنجی به خاتمه نرسیده می توان پیش بینی کرد که دروازه بان تیم ملی ایران به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا در تاریخ جام جهانی انتخاب خواهد شد. بیرانوند با حمایت ویژه کاربران ایرانی که طرفداران اصلی باشگاه پرسپولیس هستند 66 درصد آرا را به خود اختصاص داده و کسوکه هوندا با کسب 26 درصد آرا در رده دوم است. سامی الجابر 7 درصد رأی دارد، پارک جی سونگ و تیم کیهیل هم به ترتیب یک و صفر درصد رأی اخذ نموده اند.

انتهای پیغام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بیرانوند بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام های جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام های جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید