هزینه سوءاستفاده از قدرت و مقام باید بالا رود، اراده جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آپ، یکی از تحلیل گران مسائل سیاسی گفت: هزینه سواستفاده از قدرت و مقام باید به میزانی بالا رود که رفتن به سمت قبول صندلی سیاسی به نوعی ایثار گردد که اگر این اتفاق رخ دهد افرادی که انگیزه دارند در میدان حضور می یابند.

هزینه سوءاستفاده از قدرت و مقام باید بالا رود، اراده جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است خبرنگاران

به گزارش گروه دیگر رسانه های وبلاگ آپ، وحید یامین پور آدینه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در قم با بیان اینکه در میان مسؤولان از نظر مالی همه نوع طیفی وجود دارد، اظهار کرد: از دهه 70 به بعد اشرافیت برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی مباح و حتی در یک جایی مستحب اعلام شد و برای آن تئوری سازی کردند و رهبر انقلاب نیز از همان اوایل دهه 70 با سخنرانی های مختلف نسبت به این موضوع موضع گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه اشرافیت و ویژه خواری برای مسؤولان سیاسی یک موضوع پذیرفته شده در نظام های جهان است، افزود: انقلاب اسلامی ایران اشرافیت را ضد آرمان های خود می داند و همچنان باید مبارزه با آن دنبال گردد تا هیچ فردی برای کالاهای جهان هوس نکند به سراغ مسئولیت برود.

مسؤولیت باید به نوعی ایثار تبدیل گردد

این تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار داشت: هزینه سواستفاده از قدرت و مقام باید به میزانی بالا رود که رفتن به سمت قبول صندلی سیاسی به نوعی ایثار گردد که اگر این اتفاق رخ دهد افرادی که انگیزه دارند در میدان حضور می یابند و در نتیجه سیاسیون نزد مردم عزیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه نباید همه مسؤولان را نیز در یک سطح دانست و مطرح نمود: اکنون هم تا مقداری اینطور شده که بعضی عطای مسئولیت را به لقایش می بخشند.

یامین پور با بیان اینکه قوه قضاییه راه خوبی را برای مقابله با فساد دنبال نموده است، توضیح داد: این حد از جدیت در مبارزه با فساد در قوه قضاییه قابل تقدیر است چراکه شبکه های مافیایی در سیاست و اقتصاد قدرت دارند و صدور حکم حبس و اعدام برای این اشخاص بسیار سخت است.

وی اظهار داشت: اکنون وقتی در کلاس های دانشگاه از اعدام و مبارزه با اختلاس صحبت می کنیم دانشجو متوجه می گردد که منظور ما چیست درحالی که در گذشته نمی توانستیم به وضوح در خصوص این مباحث در دانشگاه ها صحبت کنیم چراکه این موضوعات را مسخره می کردند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ما در عرصه عمل همواره با مصالح روبرو هستیم و باید اهم و مهم کنیم اما اراده جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است که امروز به منصه ظهور رسیده است.

وی از حضور تعداد زیاد کاندیداها در صحنه انتخابات یاد کرد و گفت: اکنون نام 10 الی 12 نفر چهره شاخص انقلابی با شعارهای مشابه برای انتخابات مطرح است و هدف این است که جریان رقیب نتواند رأی بیاورد.

یامین پور اظهار داشت: موضوع مطرح شده این است چند شخصیت چهره به میدان بیاورند تا در نهایت همه به نفع یک شخصیت کنار بروند و امیدوار هستند که انتخابات دو قطبی گردد و شخصیتی از جریان ما معرفی گردد که بتوانند مردم را بترسانند و انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.

یامین پور با بیان اینکه اگر توقعات را به میزانی بالا برویم که انگار عمار و مالک اشتر به مجلس رفته اند کار درستی نیست، مطرح نمود: مجلس در کلیت جوان و تحصیل نموده است اما امکان دارد بعضی تجربه سیاسی کمی داشته باشند و ما نباید انتظار داشته باشیم که خطایی از این مجلس رخ ندهد.

یامین پور افزود: در عرصه سیاسی ما باید مردم را در آنچه که رقم می خورد شریک کنیم و امام خمینی(ره) نیز با ذکاوت خود مدل مطلوبی از حکومت را ارائه کردند به ایران مشروعیت سیاسی را بخشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هزینه سوءاستفاده از قدرت و مقام باید بالا رود، اراده جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سوءاستفاده از قدرت و مقام باید بالا رود، اراده جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید