چند نوع ویروس کرونا کشف شده است؟

به گزارش وبلاگ آپ، محققان دانشگاه کمبریج در تکمیل مطالعات قبلی دانشمندان چینی و دیگر کشورهای دنیا، سه گونه از کرونا ویروس را مورد شناسایی قرار داده و هشدار دادند که بر اساس سیستم ایمنی بدن هرکسی قابل جهش می تواند باشد.

چند نوع ویروس کرونا کشف شده است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ آپ، محققان دانشگاه کمبریج سه گونه از کرونا ویروس را مورد شناسایی قرار داده و هشدار دادند که بر اساس سیستم ایمنی بدن هرکسی قابل جهش می تواند باشد .

این محققان تاریخ ژنتیک کرونا ویروس را بین 24 دسامبر تا 4 مارس ترسیم نموده و متوجه شده اند که ویروس کرونایی که در ووهان و چین گسترش یافته با نمونه اصلی متفاوت است .

نوع A نزدیک ترین ویروسی است که در خفاش و مورچه خوار پیدا شده و دو زیرشاخه دارد .

یک زیرشاخه آن به ووهان متصل شده و دیگری به کرونای گسترش یافته در آمریکا و استرالیا مرتبط است.

نوع B از نوع A گرفته شده و عمده ویروسی است که در ووهان به آن مبتلا شده اند و نوع C دختر نوع B است که به وسیله سنگاپور در اروپا منتشر شده است .

پیش از این دانشمندان چینی از وجود دو نوع ویروس کرونا خبر داده بودند. پژوهشگران دانشگاه علوم طبیعی پکن و انستیتو پاستور شانگهای در آنالیز های ابتدایی دریافتند که 70 درصد انواع نمونه های آزمایش شده در شهر ووهان چین به ویروس مهاجم تر تعلق داشته و 30 درصد آن به نوع کمتر مهاجم از کرونا ویروس جدید .

به گفته پژوهشگران چینی، نوع مهاجم تر کرونا ویروس جدید تا ابتدای ژانویه 2020 در ووهان، مرکز استان هوبِی غالب بود اما پس ازآن نوع دیگر ویروس غالب شد.

البته این دانشمندان هشدار داده بودند که تحلیل آن ها مبتنی بر مجموعه محدودی از داده ها است و برای فهم تکامل بهتر ویروس باید مجموعه داده های عظیم تری آنالیز شوند .

آن ها در مقاله خود که سه شنبه 13 اسفند در نشنال ساینس رویو (ژورنال آموزشگاه علوم چین) منتشر شد، نوشتند:

این یافته ها احتیاج اضطراری به مطالعات فوری و جامعی را ایجاب می نمایند که داده های ژنتیکی، اپیدمیولوژیک، و جداول ثبت شده از علائم بالینی بیماران مبتلا به کووید 19 را در ترکیب با یکدیگر آنالیز نمایند .

انتهای پیغام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "چند نوع ویروس کرونا کشف شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نوع ویروس کرونا کشف شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید