کانال دانوب در وین

به گزارش وبلاگ آپ، گشت زنی در شهر وین و تماشای آبراهه دانوب

کانال یا آبراهه دانوب که در آلمانی به آن (Donaukanal) گفته می گردد، یک شاخه از رود دانوب محسوب می گردد که دومین رود بزرگ اروپا به شمار رفته و از مرکز بخش تاریخی وین، می گذرد. از زمان های دور و قرن 17 میلادی یک شاخه طبیعی از رود دانوب به سمت شهر وین منشعب می شد که آب ورودی آن تحت کنترل قرار داشت. امروزه این کانال یک تفرج گاه مشهور برای مردم شهر به حساب آمده و دارای خیابان هایی زیبا، کافه ها و رستوران های متعدد و تفریحی کنار رود است. این منطقه یکی از منطقه ها مورد علاقه من در شهر وین محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا صحبت های یک جهانگرد از وین و آبراهه معروف دانوب را بشنویم.

کانال دانوب در وین

ما در هر دو طرف کانال قدم زده و به تماشای آثار هنری و گالری ها و مردمی که در این روز زیبا و آفتابی در این محل استراحت می کردند، پرداختیم. در حقیقت منطقه اطراف کانال دانوب با ساختمان های مدرن و معماری امروزی آن در فاصه چند دقیقه پیاده روی تا بخش تاریخی شهر، نشان دهنده دو دنیای متفاوت و شگفت انگیز از شهر وین است. بخش پایانی برنامه ما صرف شامی ایده آل در کافه رستوران (Motto am Fluss) بود که در کرانه آبراهه دانوب قرار داشته و من به طور تضمینی این رستوران را به جهت کیفیت بسیار خوب خدمات و غذاهای آن به همه گردشگران توصیه می کنم.

من یک برنامه ویژه دیگر نیز برای همسفرم داشتم و پس از شام به سمت (Sofitel Vienna Stephansdom) رفتیم. این محل در یک هتل زیبا قرار گرفته است که در بالای آن یک کافه رستوران با نمای فوق العاد زیبا رو به شهر وین ساخته شده است که مراجعه به این محل و تماشای چشم اندازی زیبا از شهر را به همه گردشگران وین توصیه می کنم. در شهر وین محل زیبای دیگر مشابه این هتل، در بالای مجتمع مسکونی (Steffl department) در مرکز شهر قرار گرفته است.

آسانسور این راستا دارای دیواره ای شیشه ای بوده و شما نمایی زیبا از وین را به ویژه در طول شب خواهید دید. در این کافه یک نوشیدنی خورده و به تماشای چراغ های زیبای شهر که با تاریک شدن هوا، روشن می شدند پرداخته و پس از گذراندن یک روز فراموش نشدنی در شهر وین، از چشم انداز بی نهایت زیبای روبروی خود لذت بردیم.

منبع: الی گشت

به "کانال دانوب در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال دانوب در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید