کره جنوبی با فناوری کووید19 را شکست داد

به گزارش وبلاگ آپ، در میانه بحران جهانی کووید19، کره جنوبی یکی از پیروز ترین کشورها در مقابله با ویروس کرونا بود. به گونه ای که این کشور در مدت زمانی اندک با بهره گیری از پلتفرم دیجیتال پیشرفته مبتنی برهوش مصنوعی، منحنی کووید19 را مسطح نموده و حتی انتخابات پارلمانی را نیز بدون هیچ مسئله ای در سراسر کشور برگزار کند.

کره جنوبی با فناوری کووید19 را شکست داد

کره جنوبی از همان ابتدای شیوع کرونا، اقدامات فناورانه خود را برای مقابله با این ویروس مرگبار شروع کرد. دولتمردان این کشور از همان روزهای شروعین، استخراج داده های مبتنی بر هوش مصنوعی را از یک پلتفرم دیجیتال پیشرفته شروع کردند.

این پلتفرم پیشرفته تمامی اطلاعات شهفرایندان و اتباع خارجی مقیم کره جنوبی را ذخیره نموده و سپس اطلاعات به دست آمده از همه سازمان های دولتی، بیمارستان ها و حتی اپراتورهای تلفن همراه را با یکدیگر ادغام می کرد. به این ترتیب دولتمردان سئول از همان ابتدای شیوع این بیماری اطلاعات و داده های مرتبط با ابتلای شهفرایندان به کرونا را در اختیار داشته و تحت کنترل دریافتد. با این ایده فناورانه کره جنوبی توانست از 17 آوریل تا 3 مارس تعداد مبتلایان را از 851 به 22 نفر کاهش داده ومیزان مرگ و میر ناشی از کرونا را به حدود 2 درصد کاهش دهد. کره جنوبی با درس دریافت از تجربه مشابه در سال 2015 میلادی، تجهیزات محافظتی بسیار گسترده ای را در اختیار کادر پزشکی و درمانی قرار داد. پس از ایمن سازی امکانات آزمایش و درمان ایمن برای کادر پزشکی و درمانی، دولت آزمایش کووید19 را درمقیاس بسیار زیادی شروع کرد. کره جنوبی با بهره گیری از اطلاعات و آمار به دست آمده از پلتفرم هوش مصنوعی، به جای تمرکز بر مبتلایان دارای علائم خفیف، روی افراد دارای علائم شدید متمرکز شده و به فرایند بهبودی آنها یاری بسیاری کرد.

اما این تنها پیروزیت های فناورانه کره جنوبی در مبارزه با کرونا نبود. چرا که این کشور با سیستم ردیابی تماس تلفنی شهفرایندان، هوشمندانه این بیماری را تحت کنترل گرفت. در مدل ردیابی، 28 سازمان دولتی اعم از ادارت و مراکز پلیس، اپراتورهای تلفن هوشمند، 22 شرکت کارت های اعتباری تمامی افراد را ردیابی نموده و اطلاعات و داده های به دست آمده را در اختیار دولت قرار دادند. در این شیوه افراد به محض تماس با افراد آلوده به کرونا به وسیله مراکر بهداشت محلی مطلع شده و از آنها خواسته می شد که به مراکز درمانی مراجعه نموده و تست کرونا بدهند. در صورت مثبت بودن تست، فرد موردنظر در مراکز درمانی قرنطینه شده و تحت درمان قرار می گرفت. از افراد مشکوک نیز درخواست می شد تا خود را به مدت 14 روز قرنطینه نموده و به هیچ وجه در مکان های عمومی حاضر نشوند. در حقیقت دولت کره جنوبی با بهره گیری از شیوه های فناورانه و هوشمندانه و بدون ایجاد شرایط قرنطینه پیروز به مهار کرونا در کشورش شد. این کشور از همان ابتدای راه نه مغازه ای را بست و نه شهری را قرنطینه کرد. بلکه با تکیه بر داده های کلان به دست آمده از پلتفرم هوش مصنوعی تمامی شهفرایندانش را در سراسر کشور ردیابی نموده و با تضمین سلامت تک تک آنها، فرایند شیوع کرونا را نیز تحت کنترل گرفته و منحنی گستردگی ویروس کرونا را مسطح کرد.

منبع: ایران آنلاین

به "کره جنوبی با فناوری کووید19 را شکست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی با فناوری کووید19 را شکست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید