آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 20 میلیون و 700هزار رسید

به گزارش وبلاگ آپ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به رقم 20 میلیون و 700هزار نزدیک شده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 20 میلیون و 700هزار رسید

به گزارش وبلاگ آپ، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون20,676,996 تن مبتلا و 749,079 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده جهان دارد:

آمارهای روز گذشته حاکی از وخامت اوضاع در سه کشور آلوده جهان است. آمریکا روز گذشته 54,519 مورد ابتلای جدید و 1,504 مورد داشته است. این آمار در برزیل به ترتیب 54,923 و 1,242 بوده است. در هند نیز روز گذشته 61,252 ابتلای جدید و 835 مورد فوت ثبت شد.

در هند گفته می گردد هر دو دقیقه، یک نفر جانش را براثر ابتلا به بیماری کووید 19 از دست می دهد. 80 درصد از نرخ ابتلا به ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن در 10 ایالت هند اتفاق افتاده است.نخست وزیر هند به سروزیران این ایالت ها دستور داده است تعداد آزمایش های تشخیصی مرتبط با کرونا را ا فزایش دهند.

همزمان با روزهای اوج شیوع کرونا در آمریکا و افزایش تنش میان دونالد ترامپ و مشاوران بهداشتی کاخ سفید در مورد خطرهایی که این همه گیری برای مردم به ویژه دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس به همراه دارد، رئیس جمهوری این کشور برای به کرسی نشاندن حرفش و عملی کردن بازگشایی مدارس، یک مشاور بهداشتی جدید و هم نظر با خود منصوب نموده است. دولت ترامپ از مدارس خواسته است به طور عادی بازگشایی شوند و حتی تهدید نموده در صورت امتناع مدارس از این امر حمایت اقتصادی دریافت نمی نمایند. علاوه بر این ورزش دانشگاه ها نیز حالا هدف دولت قرار گرفته، به گونه ای که مایک پنس معاون اول رییس جمهوری این هفته در توییتی نوشت: آمریکا به فوتبال دانشگاه ها احتیاج دارد.

در ایران نیز به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شاقتصادی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند، اضافه کرد: استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند. لازم به ذکر است که تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کووید-19 در ایران به مرز 19 هزار تن رسیده است.

آمارها در حالی رو به افزایش بوده که روز سه شنبه روسیه یک خبر مهم را به جهان گفت و آن رونمایی از واکسن کرونا بود.در آخرین اخبار مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام نموده اند که این سازمان مشتاقانه منتظر است تا جزئیات آزمایشات واکسن تازه ثبت شده روسیه علیه کووید-19 موسوم به Sputnik V را آنالیز نموده و به همین منظور با مقامات روسی ارتباط برقرار می نماید. در همین حال با معرفی واکسن کرونا مقامات بهداشتی کشورهای مختلف نسبت به آن ابراز تردید نموده اند.

بیشتر بخوانید:

معرفی واکسن روسیه توسط پوتین/ایران رتبه چهارم فوتی های جهان

ادعای تازه ترامپ درباره ساخت واکسن/آتش سوزی جان بیماران کرونایی در هند را گرفت

آمار لحظه ای مبتلایان به ویروس کرونا را ببیند/ آمریکا همچنان در صدر واقع شده است

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 20 میلیون و 700هزار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 20 میلیون و 700هزار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید