خبرنگاران فرماندار مهریز: 2 تفرجگاه شهرستان به روی مسافران بسته شد

به گزارش وبلاگ آپ، یزد- خبرنگاران- فرماندار مهریز گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت یک هفته تفرجگاه های طبیعی کوه ریگ و چشمه غربال بیز این شهرستان به روی تمامی شهروندان منطقه و نیز مسافران بسته شد.

خبرنگاران فرماندار مهریز: 2 تفرجگاه شهرستان به روی مسافران بسته شد

رضا زارع زاده مهریزی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آپ اضافه کرد: ایجاد محدویت در استفاده همگان از بعضی تفرجگاه ها و سایر مکان های فرهنگی بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری مقابله با کرونا ، به نفع مردم است .

وی ادامه داد: همچنین به مدت یک هفته تمامی سالن های پذیرایی تعطیل و برگزاری هرگونه تجمع برای مراسم عروسی و تولد و سایر موارد در شهر و روستاهای بخش مرکزی ممنوع است .

این مسوول از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از برگزاری مراسم ترحیم اموات خود در مساجد محل خودداری نمایند و فقط برای انجام نماز به صورت محدود و نیز همراه با رعایت نکات بهداشتی باشد.

زارع زاده مهریزی اعلام نمود: تمامی پارک ها و بوستان های منطقه تا اطلاع ثانوی از ساعت 20 هر شب تعطیل است بنابراین باید همه ما به مقررات پایبند باشیم.

مجموعه گردشگری غربال بیز مهریز با مساحت 10 هکتار در جوار روستای مَدوار و در دامنه کوهی به همین نام واقع شده است و با چشم اندازی زیبا و طبیعتی، آب از حفره های داخل کوه در محل جاری است و به باور مردم منطقه نخستین مجتمع زیستی و سکونتگاه انسان در منطقه به شمار می رود.

منطقه ییلاقی غربال بیز در 10 کیلومتری غرب شهر مهریز واقع شده است و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 2 هزار و 621 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در 24 ساعت گذشته به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 221 نفر هم در شبانه روز گذشته، شمار افراد متوفی در کشور به 15 هزار و 74 نفر رسید.

به گزارش وبلاگ آپ، سیما سادات لاری دیروز(پنجشنبه) اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر دوم مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، از مجموع بیماران شناسایی شده ، 2 هزار و چهار نفر هم برای درمان در بیمارستان بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید -19، 284 هزار و 34 نفر هستند، ادامه داد: تا به امروز 247 هزار و 230 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و همچنین سه هزار و 667 نفر هم در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اعلام کرد: تا به امروز 2 میلیون و 254 هزار و 123 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: همانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز واقع شده است و همچنین شرایط در استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار است.

لاری گفت: موارد ابتلا به کرونا در بیشتر استان های کشور از جمله خراسان رضوی همچنان رو به افزایش است و در این استان 17 شهرستان در شرایط قرمز است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار مهریز: 2 تفرجگاه شهرستان به روی مسافران بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مهریز: 2 تفرجگاه شهرستان به روی مسافران بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید