خبرنگاران طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ آپ، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به فهرست سه استان کرمانشاه، اردبیل و فارس به عنوان نمونه های طرح پایلوت (آزمایشی) گردشگری عشایر افزوده شد.

خبرنگاران طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می گردد

مهدی عصمتی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آپ گفت: در این طرح بعضی محلات عشایری استان خراسان جنوبی به مکان هایی برای گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده مالی از فراورده های دامی عشایر استان اضافه کرد: پیرو سفر استاندار به تهران و ملاقات با رییس سازمان امور عشایر ایران همچنین جلسه شورای عشایری استان که در بهمن ماه گذشته برگزار گردید، موضوع روغن گیری از پشم (روغن لانولین) مصوب شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در این خصوص با حضور مسوولان استانی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه عشایر کشور این طرح مورد آنالیز مجدد نهاده شد.

وی بیان کرد: مقرر شد 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه 2 درصد برای 200 نفر از بانوان حوزه عشایر استان به منظور خرید دستگاه های حلاجی و ریسندگی پشم پرداخت گردد.

عصمتی پور گفت: در حوزه گیاهان دارویی نیز درصدد هستیم با برندسازی و پرداخت تسهیلات شرایط را برای ورود عشایر به این عرصه مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه 25 درصد صنایع دستی استان توسط زنان عشایری خراسان جنوبی فراوری می گردد گفت: فراوریات عشایر خراسان جنوبی به استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان صادر می گردد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد عشایر استان در نوار مرزی شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان ساکن هستند.

15 هزار و 676 خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار رأس دام سبک، 34 درصد فراورده های دامی استان را فراوری می نمایند.

خراسان جنوبی با 11 شهرستان و جمعیت 800 هزار نفر، چهارمین استان عشایری کشور است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پایلوت گردشگری عشایر در خراسان جنوبی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید