آداپتور 67 واتی مک بوک پرو 14 اینچی اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند

به گزارش وبلاگ آپ، در رویداد Unleashed اپل، این شرکت ادعا کرد که مک بوک های پرو نو از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می نمایند و در مدت 30 دقیقه از شارژ 0 به 50 می رسند. اما این قابلیت فقط در شارژر 96 واتی وجود دارد. اساسا مک بوک پرو 14 اینچی با تعیینات مختلفی به کاربران ارائه می گردد و این مشکل فقط برای کسانی است که مدل پایه 1.999 دلاری این لپ تاپ را انتخاب می نمایند. همان طور که در وب سایت اپل تعیین است، مدل پایه مک بوک پرو 14 اینچی، آداپتور 67 واتی دارد و این یعنی که از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

آداپتور 67 واتی مک بوک پرو 14 اینچی اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند

اگر شما با پرداخت 200 دلار اضافی، تراشه ی M1 Pro ده هسته ای را برای مک بوک پروی خود انتخاب کنید، این لپ تاپ با شارژ 96 واتی به شما عرضه می گردد. شایان ذکر است که فقط نسخه پایه مک بوک پرو 14 اینچی از این قابلیت استفاده نمی نماید و سایر مدل های 14 اینچی و 16 اینچی این مک بوک ها با استفاده از آداپتورهای قوی تر از این قابلیت بهره می برند.

اگر نمی خواهید 200 دلار برای این مدل هزینه کنید، شما می توانید به صورت جداگانه این شارژر را با قیمت 79 دلار خریداری نمایید. البته 79 دلار هم قیمت کمی برای خرید یک شارژر نیست ولی از 200 دلار برای ارتقای پردازنده پردازنده مک بوک بسیار کمتر است. بد نیست بدانید که اپل در مراسم Unleashed خود علاوه بر مک بوک پرو 14 و 16 اینچی از نسل سوم هدفون های بی سیم نیز رونمایی نموده است.

همان طور که احتمالا می دانید، مک بوک پرو نو اپل در دو مدل 14 و 16 اینچ طراحی شده است. اپل برای نسل نو مک بوک پرو به سراغ طراحی تازه ای رفته و حالا شاهد افزودن ناچ به بالای نمایشگر آن ها هستیم. این بار کوپرتینویی ها مدل 14 اینچی را به خانواده مک بوک پرو اضافه نموده اند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. حاشیه های سمت چپ و راست و هم بالای نمایشگر مک بوک پرو حالا باریک تر از قبل است و تنها 3.5 میلی متر ضخامت دارد. علاوه بر این در بالای نمایشگر، یک بریدگی به چشم می خورد که میزبان دوربین سلفی با رزولوشن 1080p است. اما عجیب اینکه با وجود ناچ در بالای نمایشگر، شاهد مجهز شدن مک بوک پرو نو به سیستم تشخیص چهره فیس آی دی نیستیم.

مهم ترین تغییر نمایشگر پرو موشن مک بوک پرو، پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی است. مک بوک پرو مشابه دو مدل آیفون 13 پرو و پرو مکس نرخ رفرش نمایشگر را بسته به شرایط استفاده، به طور اتوماتیک تنظیم می نماید تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد. علاوه بر این کاربران می توانند نرخ رفرش را به طور دستی تنظیم کنند. این ویژگی به خصوص به کار فراوری کنندگان محتوای ویدیویی می آید تا به یاری آن بتوانند نرخ رفرش را بر اساس محتوای دلخواه خود تنظیم کنند.

نمایشگر هر دو مدل مک بوک پرو از تکنولوژی مینی LED یعنی همان فناوری استفاده شده در آیپد پرو نو بهره می برد. این نمایشگر به قابلیت لوکال دیمینگ مجهز شده که به لطف آن امکان تنظیم جداگانه روشنایی در بخش های مختلف با دقتی بالاتر از نمایشگرهای LED قدیمی را دارد. نام لیکویید رتینا هم اشاره به لبه های خمیده در 4 گوشه نمایشگر دارد که ظاهری مدرن به مک بوک پرو نو بخشیده است. از دیگر مشخصات نمایشگر باید به روشنایی 1000 نیتی و کنتراست با نسبت یک میلیون به یک اشاره نمود.

اپل در این لپ تاپ ها از سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر استفاده نموده که از صدای فضایی (Spatial Audio) و بعلاوه دالبی اتموس پشتیبانی می نماید. این محصولات بعلاوه از جک 3.5 میلی متری هدفون و سه میکروفن بهره می برند. اپل پنج سال قبل زمانی که لپ تاپ های نو خود را به شارژ USB-C مجهز کرد، مگ سیف را کنار گذاشت، اما اکنون مگ سیف 3 را به آخرین سری لپ تاپ های مک بوک پرو بازگردانده است. به گفته اپل، مک بوک پرو نو می تواند به وسیله USB-C تاندربولت شارژ گردد، اما پلاگین مگ سیف 3 نو و به روز شده، قدرت بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهد. درگاه نو مگ سیف از اتصال مغناطیسی آشنای اپل که در سال 2006 شاهد آن بودیم، بهره می برد.

اپل در کنار نوترین مدل مک بوک پرو، از ایرپادز 3 هم رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی امکانات مجذوب کننده تری را ارائه می نماید. اپل برای طراحی این هدفون بی سیم از ایرپادز پرو الگوبرداری نموده و به همین دلیل شاهد پایه کوتاه تری هستیم که از حسگر لمسی هم استفاده می نماید. طبق اعلام اپل، ایرپادز 3 در برابر آب و عرق مقاوم است و خریداران می توانند از عمر باتری 6 ساعته بهره ببرند. بعلاوه در صورتی که از کیس بهره ببرید، در مجموع به مدت 30 ساعت می توانید از این هدفون بی سیم بهره ببرید. اپل برای ساخت این محصول توجه ویژه ای به صدای فراگیر و دالبی اتموس نشان داده و به همین دلیل در کل صدای بسیار بهتر و باکیفیت تری را پخش می نماید. علاوه بر نکات ذکر شده، کیفیت میکروفون هم به لطف بهره گیری از فناوری AAC-ELD بهبود قابل توجهی پیدا نموده است. ایرپادز 3 می تواند به صورت آنی صدا را برای گوش بهینه سازی کند.

بنابراین قطعا غول آمریکایی سال جاری با معرفی این محصولات بی نظیر توانسته نظر کاربران و علاقمندان بیشتری را به خود جلب کند و به نظر می رسد که همچنان به یکه تازی خود در دنیای فناوری و تکنولوژی ادامه می دهد.

منبع: Ubergizmo

منبع: دیجیکالا مگ

به "آداپتور 67 واتی مک بوک پرو 14 اینچی اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداپتور 67 واتی مک بوک پرو 14 اینچی اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید