آنتالیا و جاذبه های این شهر ساحلی از نگاهی دیگر

به گزارش وبلاگ آپ، مکان های دیدنی آنتالیا

در سواحل زیبای مدیترانه شهر آنتالیا با مکان های دیدنی آن قرار گرفته است. آنتالیا شهری زیبا و ثروتمند از نظر تمام چیزهایی است که می تواند جهانگرد را به سوی خود جلب نماید. علاوه بر هتل های بی نظیر با امکاناتی فوق العاده، مکان های دیدنی آنتالیا شامل آثار تاریخی و منظره ها دیدنی و آبشارهای زیبای آن باعث شده تا خاطراتی مانگار برای تمامی مسافران این منطقه به وجود آید. بازدید از مراکز تاریخی آنتالیا یک روش برای آشنایی با سابقه این شهر بوده و می توان در کناز این آثار تاریخی تجربه ای متفاوت از نوشیدن قهوه ترک را داشت. با نگاهی کلی مشاهده خواهید کرد که آنتالیا نه تنها از نظر امکانات ترکیه مدرن قدرتمند بوده بلکه سابقه تاریخی غنی آن باعث می گردد تا کشور ترکیه را به خوبی به مسافران و جهانگردان معرفی نماید. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی آنتالیا آشنا نماییم که در خارج از هتل خود می توانید از بازدید آن ها لذت ببرید پس با خبرنگاران همراه شوید.

آنتالیا و جاذبه های این شهر ساحلی از نگاهی دیگر

پرگ | Perge

در فاصله 15 کیلومتری آنتالیا منطقه ای به نام پرگ واقع شده که یک سایت باستان شناسی شگفت انگیز و یکی از مکان های تماشای آنتالیا می باشد. این سایت مرکز پامفیلیا (Pamphylia) بوده که در حدود هزار سال پیش از میلاد تاسیس شده و مجموعه ای از ویرانه های باورنکردنی را می توانید مشاهده کنید. علاوه بر ساختمان های عظیمی که فرو ریخته و عبادتگاه هایی که نابود شده، اما همچنان یک ورزشگاه مسابقه ای باشکوه وجود دارد. این ورزشگاه در زمان اوج خود می توانسته در حدود 15 هزار نفر را درون خود جای دهد. با گشت و گذار در این منطقه در زمان سفر خواهید کرد.

موزه باستان شناسی آنتالیا | Antalya Archeological Museum

یکی از مکان های تماشای آنتالیا موزه باستان شناسی آن می باشد. این موزه که از بهترین و مهمترین ها در نوبه خود در سراسر کشور ترکیه می باشد با ارائه مجموعه های عظیمی از مصنوعات مختلف که در شهر آنتالیا و منطقه ها اطراف آن کشف شده است، تجربه ای متفاوت را برای گردشگران این شهر ساحلی به ارمغان می آورد. افرادی که عاشق تاریخ هستند با تماشا بخش های مختلف این موزه، جواهرات نقره و مجسمه های پرگ (Perge) و بیزانس (Byzantium) شگفت زده خواهند شد. این موزه باستان شناسی که از جمله مکان های تماشای آنتالیا می باشد، بیش از 5 هزار سال سابقه تاریخی این منطقه و ترکیه را از عصر برنز تا زمان های روم باستان به نمایش می گذارد.

آسپندوس | Aspendos

آسپندوس می بایست دیده شده و باور شود. این ساختار تاریخی به جای مانده که یکی از مکان های تماشای آنتالیا است در 40 کیلومتری این شهر واقع شده است. زمانی که به آسپندوس برسید مطمئن خواهید شد که این طی کردن این مسافت ارزش تماشا این مکان تاریخی را داشته زیرا تجربه ای متفاوت از شهر توریستی آنتالیا به شما ارائه می کند. این آمفی تئاتر رومی که از جاذبه های برتر ترکیه نیز می باشد به خوبی محافظت شده و ساخت آن به سال 155 میلادی باز می شود. این آمفی تئاتر در کنار یک تپه قرار گرفته و برج های ورودی آن به گونه ای است که فکر شما در خصوص مقدار و مقیاس آن ها درگیر خواهید شد. کمی دورتر از آمفی تئاتر خرابه های دیگری نیز از بازیلیکا (basilica)، آکواداکت (aqueduct) و آگورا (agora) قرار گرفته اند. بدون شک می توان گفت این یکی از بهترین جاذبه ها و مکان های تماشای آنتالیا و ترکیه می باشد.

دروایزه هادریان | Hadrians Gate

دروازه هادریان که یکی دیگر از مکان های تماشای آنتالیا می باشد، در واقع بنای یادبودی است که به احترام امپراتوری روم به نام هادریان بنا شده است. امپراتور هادریان در حدود 130 سال پیش از میلاد شهر آنتالیای امروزی را در قلمرو خود قرار داده است. این طاق پیروزی به خوبی حفظ شده و هنوز هم از آن به عنوان یکی از ورودی های اصلی به منطقه تاریخی کالیچی (Kaleici) استفاده می شود. این سه طاق پیروزی به وسیله ستون ها قرار گرفته و در داخل بعضی از آن ها نقاشی های زیبایی ترسیم شده است. دو برج قدیمی در دوطرف دروازه قرار گرفته و به طور کامل آن را در میان خود گذاشته اند. در حالی که دیوارهای قدیمی شهر را هنوز می توانید در بسیاری از نقاط مشاهده کنید، اما دروازه هادریان تنها ورودی شهر است که همچنان به جای مانده.

آبشارهای دودن | Duden Waterfalls

آبشارهای دودن یکی از مکان های تماشای آنتالیا بوده که در 12 کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. آبشارهای دودن به مقدار ای زیبا می باشد که برای محلی ها و گردشگران به یک مقدار محبوبیت دارد. این آب به وسیله کوه های تاروس نشات گرفته و به وسیله حومه های کارست عبور نموده و قبل از اینکه به دریای مدیترانه بریزد از آبشارهای دودن پایین ریخته و زیبایی بی نظیری را به وجود می آورد. با اینکه آبشارهای پایینی دودن تنها به وسیله کشتی قابل تماشا می باشد، آبشارهای بالایی دودن برای یک پیک نیک بسیار مناسب خواهند بود. جاذبه های تماشای از چشم انداز ها این منطقه تجربه ای متفاوت را به وجود می آورد. از سوی دیگر یک غار صخره ای نیز در پشت آبشار وجود داشته که بازدید از آن نیز تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود.

ترمسوس | Termessos

شهر باستانی ترمسوس بسیار مجذوب کننده بوده و در دامنه کوه سولیموس در ارتفاع هزار متری قرار گرفته است. این سایت که از مکان های تماشای آنتالیا به شمار می رود دارای چشم انداز ای بی نظیر از کوه های تاروس و به جای مانده های ساختمان های قدیمی بوده که تجربه ای متفاوت را ایجاد می کند. خیابان های کولوناد و آگورا از جمله برجسته ترین مکان های آن است. ساکنان این منطقه یونانی نبوده بلکه پسیدیان (Pisidian) هستند. این شهر با توجه به موقعیت خود مستعد جنگ بود بنابراین این منطقه اجازه داد تا استقلال در برابر ارتش مهاجم را حفظ نماید.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت

به "آنتالیا و جاذبه های این شهر ساحلی از نگاهی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتالیا و جاذبه های این شهر ساحلی از نگاهی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید