رستوران هایی با محیط های عجیب و به یاد ماندنی

به گزارش وبلاگ آپ، واژه رستوران تداعی نماینده صرف غذایی دلچسب در محیطی آرام و پاکیزه در ذهن همگان است. رستوران ها بر اساس سرویس و غذایی که به مشتریان خود ارائه می نمایند در دسته های مختلفی مانند سنتی، فست فود و .... قرار می گیرند. ولی در این بین تعدادی از رستوران ها نیز وجود دارند که به دلیل فضا و ویژگی خاص محل رستوران متمایز است. برای آشنایی با این رستوران های متفاوت با خبرنگاران همراه شوید!

رستوران هایی با محیط های عجیب و به یاد ماندنی

علاوه بر منوی غذایی، رستوران هایی در دنیا وجود دارند که به لحاظ سبک دکور و محیط خود را از سایر رقبا متمایز نموده و البته باعث جذب مشتریان شده اند. در اینجا 18 رستورانی رادر سطح دنیا معرفی خواهیم کرد که با فضایی متفاوت چشم ها را خیره می نمایند.

1. رستوران Ithaa - مالدیو، زیر دریا

این رستوران در عمق 5 متری زیر دریا واقع شده است و دارای نمای 180 درجه از فضای زیر آب است. رستوران بخشی از اقامتگاه معروف جزیره رانگالی مالدیو است که در آن می توان صرف یکی از جذاب ترین شام های دنیا را تجربه کرد. لغت Ithaa به معنی مادر مرواید است. رستوران توسط ام.جی.مورفی با فضایی به وسعت 9*5 متر ساخته شده و ظرفیت پذیرایی از 14 نفر را دارد. رستوران Ithaa در 15 آوریل سال 2005 بصورت رسمی آغاز به کار نموده است. ورودی رستوران از یک کلبه کوچک در انتهای اسکله آغاز شده و به وسیله راه پله ای مارپیچ به فضای اصلی رستوران می رسد.

2. رستوران Grotta Palazzese - ایتالیا، داخل غار با منظره دریا

در شهر Polignano a Mare (استان باری) واقع در جنوب ایتالیا می توان غذایی رویایی را در رستوران GROTTA PALAZZESE صرف کرد. این رستوران در داخل غاری طبیعی در کنار دریا واقع شده است و بخشی از هتل GROTTA PALAZZESE بوده و فعالیت آن محدود به ماه های فصل تابستان است.

3. رستوران برفی - کمی، فنلاند

رستوران برفی در قلعه لومی لینای کمی (Kemi) فنلاند واقع شده است. این رستوران بصورت سالانه بازسازی شده و در انتها ماه ژانویه، برای دو وعده غذایی ناهار و شام، گشایش می یابد. برودت هوا در این رستوران در حدود 5 درجه زیر صفر است. برای صرف غذا در این رستوران باید از قبل جا رزرو کرد. منوی رستوران پیش از آغاز به کار در فصل جدید قابل مشاهده است.

4. شام در آسمان - سراسر دنیا

میزی معلق در ارتفاع 50 متری از سطح زمین با گروهی متشکل از 50 نفر افراد حرفه ای که می توانند به اقصی نقاط دنیا سفر نموده و از مهمانان ماجراجوی خود در فضایی به وسعت 500 مترمربع پذیرایی نمایند. این رستوران عجیب از امنیت کافی برخوردار است. در هر وعده غذایی 22 نفر مهمان به همراه 3 نفر خدمه (آشپز، گارسن و فرد مسئول سرگرمی) به مدت 8 ساعت در این رستوران حضور دارند. رستوران شام در آسمان در حدود 40 کشور وجود دارد.

5.رستوران Berggasthaus Aescher - سوئیس

این رستوران در ارتفاع 1454 متری از سطح دریا واقع شده است و همه ساله از اول تا 31 ام اکتبر از مهمانان خود پذیرایی می نماید. منظره زیبای منطقه Alpstein در Wasserauen سوئیس در چشم انداز این رستوران واقع شده است. ارتفاع صخره ای که این رستوران بر روی آن واقع شده است 100 متر است و به وسیله کابل می توان به داخل دره کناری نیز رفت.

6. رستوران صخره - زانزیبار، تانزانیا

رستوران صخره در جنوب شرقی جزیره زانزیبار در شبه جزیره Michamwi Pingwe واقع شده است. این رستوران روی صخره ای کوچک در نزدیکی ساحل قرار گرفته است و برای دسترسی به آن، در صورت نبود جزر و مد بصورت پیاده و در صورت وجود جزر و مد با قایق رستوران تردد کرد.

7. رستوران سارنیچ - استانبول، ترکیه

محل این رستوران آب انباری قدیمی در استانبول ترکیه است. این آب انبار هزار ساله به دلیل ستون های بلند خود معروف است و بر روی تپه ای در انتهای خیابانی باریک در پشت مسجد ایاصوفیه واقع شده است.

8. سیروکو، هتل لبوئا - بانکوک، تایلند

این رستوران در طبقه 63 ام - پشت بام- هتل لبوئا در بانکوک واقع شده است و برنده جایزه شده است. در این رستوران غذاهای مدیترانه ای همراه با چشم انداز زیبایی از شهر به مهمانان ارائه می گردد.

9. رستوران Treepod - کوه کود، بانکوک

مهمانان این رستوران شام خود را به طرز جالبی در بالای درخت صرف می نمایند. آن ها در داخل سبدهایی از جنس بامبو می نشینند که به درختان جنگل قدیمی کوه کود متصل شده اند. در حین صرف غذا وو لذت از منظره بکر ساحل گارسن ها همانند بندبازهای حرفه ای از مهمانان پذیرایی می نمایند.

10. رستوران آبشار لاباسین - فیلیپین

این رستوران در اقامتگاه Escudero Plantations فیلیپین واقع شده است. منوی این رستوران به سبک بوفه ای بوده و فقط در وعده ناهار به میهمانان خدمات خود را ارائه می نماید. افراد در این رستوران غذای خود را بر روی میزهایی از جنس چوب بامبو میل می نمایند. جریان آب این آبشار باعث ایجاد دریاچه ای شده است و در کنار آن رستوران ها و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد.

11. رستوران The Bedford - شیکاگو، آمریکا

این رستوران در ویکر پارک شهر شیکاگو واقع شده است. این مکان در سال 1926 محل بانکی خصوصی بوده و بعدها به رستوران تغییر کاربری داده است. فضای داخلی آن در حدود 743 مترمربع است که با انواع سنگ های مرمر و موزائیک تزئین شده است. البته همه این تزئینات یادگار دوران استفاده از این محل برای بانک است. در بخش ویژه این رستوران دیوارها با جعبه های مسی تزئین شده اند.

12. رستوران اتمسفر - برج خلیفه، دبی

این رستوران با وسعتی در حدود 1030 متر در طبقه 122 بزرگ ترین برج دنیا واقع شده است و از این لحاظ نام آن در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مرتفع ترین رستوران دنیا ثبت شده است.

13. نوای سکوت - اقامتگاه Ayers Rock، استرالیا

در این رستوران می توان شام را در زیر آسمان زیبا و پرستاره کویر صرف کرد. وعده غذایی در این رستوران جالب با صرف پیش غذاهای سبک در حین تماشای منظره زیبای پارک ملی Uluru-Kata Tjuta آغاز می گردد. غذاهای این بوفه با استفاده مواد اولیه محلی مانند کروکودیل، کانگورو ... تهیه می گردد. پس از آن نیز یک ستاره شناس به تفسیر شرایط ستارگان در آسمان می پردازد.

14. رستوران چرخ و فلک - سنگاپور

این چرخ و فلک با ارتفاع 165 متر مرتفع ترین چرخ دنیا با نمایی وسیع است. در این چرخ و فلک این امکان نیز فراهم شده است تا افرادی که تمایل دارند در حین تماشای منظره غذایی رویایی را بصورت عمومی یا خصوصی میل نمایند.

15. رستوران Pitcher & Piano - ناتینگهام، انگلستان

این رستوران در داخل بنای کلیسایی در Lace Market واقع شده استو به دلیل داشتن پنجره هایی با شیشه های رنگی، شمع های کلیسا و ... شهرت دارد. این رستوران در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام از میهمانان خود پذیرایی می نماید.

16. رستوران Da Pancrazio - رم، ایتالیا

این رستوران بر خرابه های تئاتر Pompey متعلق به قرن نخست پیش از میلاد ساخته شده است. نکته مهم اینکه ژولیوس سزار در آنجا کشته شده است. رستوران به دلیل تالارهای و همچنین غذاهای رومی معروف شده است.

17. رستوران Fangweng Restaurant - ییچانگ، چین

این مکان در استان Hubei و در دره ای به نام Happy Valley در نزدیکی شهر ییچانگ واقع شده است. رستوران در کنار صخره و در ارتفاع چند صد متری از سطح زمین واقع شده است و از بالا منظره رود Yangtze پدیدار است.

18. رستوران برج ایفل - پاریس،فرانسه

این رستوران برنده جایزه در طبقه اول برج ایفل واقع شده است و در شب می توان شامی رویایی همراه با منظره زیبای شهر پاریس صرف کرد. منبع: architecturendesignمنبع: کجارو

به "رستوران هایی با محیط های عجیب و به یاد ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران هایی با محیط های عجیب و به یاد ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید