راهنمای سفر به مونیخ

به گزارش وبلاگ آپ، راهنمای مسافرتی مونیخ

مونیخ مرکز استان بایرن، با حدود 1/5 میلیون جمعیت سومین شهر پرجمعیت آلمان است. این شهر در کنار رود ایسار در جنوب استان بایرن واقع شده است و به معماری زیبا، فرهنگ و فستیوال های خاصش معروف است. رویدادهای فرهنگی این شهر در آلمان نظیر ندارد و موزه های آن از نظر کیفیت حتی از برلین مرکز آلمان هم بهترند. خیلی از گردشگرانی که راهی مونیخ می شوند کاملا تحت تاثیر معماری بینظیر این شهر قرار می گیرند. با اینکه تعدادی از بناهای مونیخ در طول جنگ جهانی دوم آسیب های زیادی دیدند اما تعدادی از بناهای تاریخی اش بازسازی شدند به طوری که مرکز این شهر با تالارها و کلیساهایش شبیه همان زمان های اواخر دهه 1880 است. مونیخ یک شهر بین المللی است که نه فقط از نظر گردشگری بلکه از نظر مهندسی، تجارت و تحقیقات هم شهر مهمی است. قبل از سفر به مونیخ بهتر است نگاهی به راهنمای سفر به مونیخ بیندازید تا راه و روش زندگی در این شهر و جاذبه هایش را بهتر بشناسید، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای سفر به مونیخ

موقعیت جغرافیایی

مونیخ در جنوب شرقی آلمان در کنار رود ایسار و شمال کوه های آلپ قرار گرفته است و فاصله اش تا این کوه ها حدود 50 کیلومتر است. این شهر در دشت های بایرن شمالی قرار گرفته و فاصله آن از سطح دریا 520 متر است. مونیخ دانشگاه ها، موزه ها و تئاترهای زیادی دارد و جاذبه های معماری، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه ها و فستیوال هایش هر سال توریستان زیادی را به این شهر می کشاند.

مختصری از تاریخ

اولین باری که نام این شهر در بین مدارک تاریخی آمده سال 1158 بوده است. اتحادیه کاتولیک در سال 1609 در مونیخ تاسیس شد چند سال بعد در سال 1632 آدولف گوستاو دوم شهر را اشغال کرد و با اپیدمی طاعونی که در سال های 1634 تا 1635 رخ داد یک سوم جمعیت شهر از بین رفتند. در سال 1806 این شهر تبدیل به مرکز استان پادشاهی مونیخ شد و همین باعث شد که دانشگاه ها و بناهای زیادی در آن ساخته گردد. جنگ جهانی اول شرایط دشواری را برای این شهر به وجود آورد چون محاصره شهر دسترسی به آب و غذا را سخت نموده بود. حمله هوایی فرانسه در سال 1916 به شهر آسیب های زیادی زد اما بعد از جنگ های جهانی شهر فرایند رو به پیشرفت خود را ادامه دارد.

اطلاعات کلی

زبان: آلمانی

واحد پول: یورو

برق: 230 ولت، 50 هرتز

فرودگاه : فرودگاه مونیخ. این فرودگاه در فاصله 28.5 کیلومتری شمال شرق مونیخ قرار گرفته است.

آب و هوا

مونیخ زمستان های سرد و تابستان های ملایمی دارد. این شهر از دریا فاصله زیادی دارد و در نزدیکی کوه های آلپ است برای همین همواره در معرض توده های هوای سرد قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی مونیخ طوری است که می توانیم آن را سردترین شهر آلمان بدانیم. مونیخ در تابستان ها هم در معرض طوفان و رعد و برق دارد البته در این ماه بادهای گرم و خشکی که از سمت کوه می وزند دمای شهر را به طور ناگهانی بالا می برند. میانه دما در ماه دی منفی 2 درجه سانتی گراد و به وسیله دمای هوا در ماه تیر 23 درجه سانتی گراد است.

برترین زمان سفر

برترین زمان برای سفر به مونیخ اوایل خرداد تا اوایل مهر است چون آب و هوا خوب و ملایمه و خبری از سردی زیاد هوا نیست. تیر و مرداد گرم ترین ماه های سال هستند اما بهتر است در این ماه ها هم همراه خودتان یک ژاکت سبک و چتر برای روزهای بارانی داشته باشید.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت

هزینه اقامت در مونیخ اصلا مقرون به صرفه نیست مخصوصا در اواخر شهریور قیمت هتل ها بی نهایت بالا می رود.

هزینه هاستل ها: برای اقامت در هاستلی مناسب باید شبی 24 یورو پول بدهید با این حال بیشتر این هاستل ها در آخر هفته ها نرخ ها را بالاتر می برند. این قیمت برای داشتن یک تخت در اتاق مشترک است اگر اتاق شخصی می خواهید باید برای هر شب بین 60 تا 100 یورو پول بدهید. بیشتر این هاستل ها صبحانه های رایگانی دارند که معمولا شامل نان، چای، قهوه، آب میوه و … هستند.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه: 95 تا 150 یورو. هزینه هتل مقرون به صرفه قیمت در مرکز شهر حدود شبی 120 یورو می گردد. اگر فکر می کنید این قیمت خیلی بالاست می توانید جاهای دورتری از مرکز شهر را انتخاب کنید.

هزنه آپارتمان اجاره ای برای هر شب: 80 تا 120 یورو. می توانید به وسیله Airbnb آپارتمان اجاره کنید، این اتاق ها از اتاق های هتل های گران هم بزرگ تر و هم راحت تر هستند، از طرفی قیمت کمتری هم دارند.

هزینه خورد و خوراک

غذا در مونیخ چندان مقرون به صرفه نیست اما می توانید جاهایی را پیدا کنید که غذاهای مقرون به صرفه تری داشته باشند. طبق معمول در کنار جاذبه های معروف قیمت غذاها هم بیشتر است پس باید در پی رستوران هایی باشید که برای خود مردم مونیخ غذا درست می نمایند. برای خوردن یک صبحانه مقرون به صرفه قیمت می توانید حدود 5 یورو هزینه کنید هر چند که اگر در هاستل باشید این صبحانه معمولا رایگان است.

  • ناهار مقرون به صرفه قیمت حدود 3 تا 10 یورو می گردد.
  • کباب: 3 تا 4 یورو
  • ناهار مقرون به صرفه در رستوران های ترکی: 5 تا 6 یورو
  • سوسیس های فرانکفورتی: 2 یورو
  • برای خوردن یک شام مقرون به صرفه قیمت باید بین 7 تا 10 یورو خرج کنید.

قیمت محصولات مهم غذایی:

یک لیتر شیر: 90 سنت

یک عدد نان 500 گرمی: 1 یورو و 51 سنت

یک کیلوگرم برنج: 2 یورو

12 عدد تخم مرغ: 2 یورو و 18 سنت

یک کیلو پنیر محلی: 15 یورو و 78 سنت

یک کیلو سینه مرغ: 7 یورو و 70 سنت

یک کیلو سیب: 2 یورو و 21 سنت

یک کیلو موز: 1 یورو و 70 سنت

یک کیلو پرتغال: 2 یورو و 62 سنت

یک کیلو گوجه: 3 یورو و 16 سنت

یک کیلو سیب زمینی: 1 یورو و 34 سنت

یک کیلو پیاز: 1 یورو

یک بطری آب 1/5 لیتری: 71 سنت

هزینه حمل و نقل

اگر اهل پیاده روی باشید مونیخ شهری است که برای پیاده روی ساخته شده! با این حال حمل و نقل عمومی خوبیئهم دارد که برای استفاده از همه آن ها می توانید از یک نوع بلیط بهره ببرید و برترین راه هم این است که از بلیط روزانه نامحدود بهره ببرید. ایستگاه مرکزی مونیخ در مرکز شهر قرار گرفته است و ایستگاه اصلی اش فقط چند دققیه تا مرکز شهر فاصله دارد.

هزینه بلیط یک طرفه: 2 یورو و 70 سنت

هزینه بلیط روزانه (منطقه ها داخلی): 6 یورو و 20 سنت

هزینه بلیط سه روزه: 15 یورو و 50 سنت

هزینه تاکسی: خیلی کم پیش می آید که برای رفتن از نقطه A به B کرایه تاکسی مثل هم گردد چون زمان انتظار هم روی قیمت ها تاثیر دارد. قیمت پایه کرایه تاکسی 3 یورو و 70 سنت است و هر یک کیلومتر ا یورو و 90 سنت به آن اضافه می گردد.

هزینه بازدید از جاذبه ها

ورودی بیشتر جاذبه های شهر مونیخ حدود 10 یورو است.

ورودی پارک انگلیسی: حدود 7 یورو. یکی از مهمترین جاذه هاب این شهرباغ انگلیسی است کهدرآنجا خنک می وشید، مردم را در حال موج سواری روی امواج رودخانه کی بنید

ورودی گالری تصاویر مدرن: 10 یور

ورودی گالری تصاویر قدیمی : 4 یورو

شرکت در تورهای پیاده روی: رایگان: در این تورها باید حدود 5 تا 15 یورو انعام دهید.

ورودی کاخ نیمفنبورگ: 11 یورو و 50 سنت

ورودی مرکز نمایشگاهی BMW World: 10 یورو

ورودی موزه Residenz: 7 یورو

ورودی موزه آلمان: 11 یورو

تعدادی از منطقه ها مختلف مونیخ

مرکز شهر: در سفر به این شهر مطمئنا مشتاقید تا هر چه زودتر تماشا از جاذبه های شهر را آغاز کنید برترین جا، رفتن به مرکز شهر است چون بسیاری از جاذبه های توریستی اصلی شهر در این منطقه قرار گرفته است.

منطقه Maxvorstadt : این منطقه در شمال مرکز تاریخی شهر قرار گرفته است و منطقه مجتمع های علمی و هنری شهر به شمار میرود. دانشگاه مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ که دو تا از مهمترین دانشگاه های آلمان هستند دراین ناحیه قرار دارند. اینجا به غیر از موسسات علمی موزه های زیادی هم دارد که موزه دوستان را به این منطقه می کشاند.

منطقه Schwabing: منطقه ها مجذوب کننده شمالی شهر که پر از کافه ها و فروشگاه های مختلف هستند. خیلی از هنرمندان، نقاشان و نویسندگان معروف شهر در محله Schwabing زندگی می نمایند. باغ انگلیسی در شرق این منطقه یک پارک بزرگ شهری است که دریاچه ها، تالاب ها و باغهای زیادی دارد و از تفریحگاه های اصلی مردم مونیخ به شمار می رود.

منطقه Olympic area: این ناحیه برای بازی های المپیک سال 1972 در مکان فرودگاه قبلی شهر ساخته شد. اینجا بینهایت زیبایست مخصوصا اگراز برج المپیک بالا بروید چشم میزانای مجذوب کنندهی را از شهر و کوه های آلپ بایرن را می بینید.

شرق مونیخ: در اینجا اقامتگاه ها مسکونی زیادی هست. کناره های شرقی رودخانه ایسار برای خیلی از ساکنان مونیخ یک منطقه تفریحی به شمار می رود. باغ وحش Hellabrunn در همین ناحیه هست و شب های تابستان زیبایی دارد.

شکم گردی در مقصد

نان دوناتی بیگل به همراه سوسیس (Bagels with sausage): نان های بیگل به همراه سوسیس از میان وعده های محبوب مردم این شهر است. بیگل ها در این شهر بزرگ تر از حد معمول هستند و رویه برشته و خمیر نرم باعث شده تا حسابی خوشمزه شوند البته که خوردن آن ها با سوسیس های تند و سفید واقعا می چسبد.

اشترودل سیب (Apfelstrudel): اشترودل سیب یکی از محبوب ترین دسرهای همیشگی آلمان است. برای درست کردن این شیرینی خوشمزه یک خمیر کامل را با تکه های ترد سیب پر و لوله می نمایند و بر روی آن هم برای تزئین مقداری خامه می گذارند.

کلم ترش (Sauerkraut): درست کردن کلم ترش از زمان امپراتوری روم تا به حال در این شهر مرسوم بوده است. در گذشته فقط مردم این شهر از این کلم ها برای تزئین غذا و سالاد استفاده می کردند اما امروز این کلم ها در بیشتر نقاط جهان درست می گردد.

لبرکس (Leberkase): شاید ازاین غذای کلاسیک خوشتان نیاید اما واقعا ارزش امتحان کردن را دارد این غذا شبیه سوسیس بولونیا است و می توانید ان را در بیشتر فروشگاه های شهر پیدا کنید. معمولا این غذا را تکه می نمایند و با نان های مخصوص می خورند.

گوشت مخصوص با کلم گنده قرمز: این غذای خوشمزه را در بیشتر رستوران های این شهر پیدا می کنید. برای درست کردن این غذا از گوشت مخصوص کاراملیزه شده استفاده می نمایند و برای سرو در کنار آن نان خمیری مخصوص و کلم قرمز می گذارند.

ژرمکندول با سس وانیلی (Germknodel with vanilla sauce): با اینکه این غذا یک جور دسر است اما آنقدر مواد متنوعی دارد که می توان آن را غذای اصلی هم به حساب آورد. برای درست کردن این دسر از خمیر توپر بخار پز شده استفاده می گردد که با سس وانیل سرو می گردد.

جاذبه های مهم توریستی

کاخ رزیدنس مونیخ (Munichs Magnificent Residenz): این کاخ قرن ها محل حکومت دوک ها و پادشاهان مونیخ بوده و بدون شک یکی از زیباترین کاخ های اروپاست. این مجتمع بزرگ از سه بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام از آن ها ساعت ها گشت و گذار را می طلبد. امروز این کاخ بناهای تاریخی و موزه های زیادی مثل موزه رزیدنت و موزه گنجینه ها دارد.

کلیسای جامع بانوی ما (The Cathedral Church of Our Lady): این کلیسای گوتیک با نمای مجذوب کننده آجری اش در سال 1488 ساخته شده و با 190 متر طول و 40 مترعرض وسعت خیلی زیادی دارد. اگر به ایوان تماشایی این کلیسا بروید ردپایی عجیب را بر روی زمین می بینید که می گویند رد پای شیطان است! انگار شیطان در هنگام بازرسی از این کلیسا ردپایش را در اینجا جا گذاشته است!

میدان مارین مونیخ (Marienplatz): از زمان تاسیس مونیخ اینجا میدان مرکزی شهر بوده و تا سال 1807 بازارهای زیادی در آن برگزار می شده است. به غیر از تالار شهر نو، تالار شهر قدیمی و جادویی مونیخ هم در همین میدان قرار گرفته است.

تالار شهر نو (The New Town Hall): حتما وقتی به میدان مارین بروید معماری مجذوب کننده این بنا نظرتان را جذب می نماید. این تالار در سال 1892 ساخته شد و نمای اصلی ساختمان اش مشرف به میدان است و با مجسمه ها و تزئینات زیادی مجذوب کننده شده است.

کلیسای آسام (Asam Church): این کلیسا در سال 1746 ساخته شد و گچ بری ها و نقاشی های مجذوب کنندهی دارد. با اینکه نمای بیرونی کلیسا با ستون های بزرگ و مجسمه های چشمگیر به میزان کافی مجذوب کننده است اما این تزئینات داخلی اش است که هیچ وقت از یادتان نمیرود.

کلیسای سنت پیتر (St. Peters Church): این کلیسا قدیمی ترین کلیسای منطقه ای مونیخ است که بر روی تپه کوچک پترزبرگ قرار گرفته است. این کلیسا به سبک گوتیک در سال 1386 ساخته شد و برج 299 پله ای آن به داشتن 8 ساعت و 8 زنگ معروف است و چشم میزانای مجذوب کنندهی از کوه آلپ دارد.

پارک انگلیسی (The English Garden): این پارک هم بزرگ ترین پارک آلمان است و هم یکی از زیباترین ها. درختان و فضای سبز این پارک همواره چشم میزانای نتنوعی را برای باغ به وجود می آورد و در عین حال هم رودخانه ها و دریاچه مصنوعی چشم میزانای رویایی این پارک را کامل تر نموده اند.

فستیوال ها

جشن بنیاد شهر: در هفته میانی ماه ژوئن در دو روز مردم با پوشیدن لباس های محلی به میدان مارین می فرایند و تولد بایرن را جشن می گیرند. خوردن غذاهای محلی، تماشای نمایش های محلی و گوش دادن به موسیقی های سنتی از کارهای معمول این جشن است که آن را روزی خاطره انگیز می نماید.

جشنواره اپرای مونیخ: این جشن یکی از مهمترین جشنواره های این شهر است و شرکت در آن برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک و اپرا لذتبخش است. بین ماه های خرداد تا تیر به این شهر بروید تا غرق موسیقی شوید.

جشنواره فیلم مونیخ: با اینکه شاید جشنواره فیلم این شهر قابل مقایسه با جشنواره فیلم برلین نباشد اما اگر علاقمند به فیلم و سینما باشید حتما شما را راضی می نماید.

جشنواره استریت لایف: این جشنواره دو روزه دو بار در سال برگزار می گردد و صدها هزار توریست را به این شهر می کشاند.

بایدها و نبایدها

  • برای گردش در شهر از مترو استفاده نکنید چون اینطوری با بودن درتونل های تاریک و دلگیر نمی توانید مرکز شهر مجذوب کننده آن را ببینید. به جای استفاده از مترو یا دوچرخه کرایه کنید و یا پیاده بروید.
  • به بزرگ ترین پارک شهر، پارک Englischer Garten بروید و مدتی را در آرامش بگذرانید. دریاچه بزرگی در وسط این پارک هست که به پارک طراوت خاصی بخشیده است.
  • برای خرید به مرکز خرید Maximilianstraße نروید چون آنجا پر از توریستانی است که به امید خرید محصولات همین شهر به این محل آمده اند اما قیمت ها خیلی بیشتر از قیمت واقعی است.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید