برترین مراکز آموزش یوگا، در این 9 منطقه در دنیا است!

به گزارش وبلاگ آپ، با دنیای شدن ورزش یوگا در دو قرن اخیر مراکز آموزش یوگا در دنیا در کشورهای مختلف برقرار شده است. اگر صد سال پیش این ورزش از کسی در دنیای غرب و آمریکا می پرسید کسی نمی دانست اما امروزه همه نام آن را حداقل یکبار شنیده اید. در مکتب هندوستان یوگا یعنی قدرت فکر بر ماده ، که شما با تمرکز فکر بر روی تمامی اعضای بدن خود مسلط می شوید و با تنظیم نفس های منظم حرکات کششی انجام می دهید که تمامی عضلات بدن را تقویت می نماید. در یوگا از عضلات سر تا نوک انگشت پا درگیر می شوند. مزایای این ورزش برای یوگی ها یا همان یوگاکارها پوشیده نیست. و امروزه به خاطر مزایای یوگا در سلامتی انسان این ورزش طرفدارن زیادی پیدا نموده است.

برترین مراکز آموزش یوگا، در این 9 منطقه در دنیا است!

این ورزش از هند به دیگر سرزمین ها راه پیدا کرد تا آنجا که هرساله مسافرهای بی شماری هند برای داشتن یک دوره یوگا انتخاب می نمایند. اما آموزش یوگا در بسیاری از کشورها انجام می گردد. در این مقاله وبلاگ آپ معروف ترین مراکز آموزش یوگا در دنیا را به شما مخاطب گرامی معرفی می نماید.

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط دنیا فقط در وبلاگ آپ .

1- موسسه یوگا در بمبئی | Institute of Yoga in Mumbai

یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش یوگا در دنیا در شهر بمبئی هندوستان است که در سال 1918 تاسیس شده و تا به امروز بی وقفه به آموزش یوگا پرداخته است. یوگی ها اعتقاد دارند که یوگا فقط یک ورزش محسوب نمی گردد بلکه سبک زندگی است. این مرکز از قدیمی ترین مراکز یوگا به شمار میرود و اگر یوگی هستید دوست دارید تجربه یوگا را در خود هند داشته باشید می توانید موسسه یوگای بمبئی را انتخاب نمایید.

موسسه یوگا یک سازمان غیرانتفاعی شناخته شده دولتی است، این مرکز نزدیک به یک قرن پیش به وسیله شری یوگندرا که یکی از چهره های مهم در احیای مدرن یوگا بود، تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در سانتاکروز در بمبئی، هند واقع شده است. مؤسسه یوگا به وسیله وزارت AYUSH، دولت هند به عنوان اولین مدرسه مجاز یوگا برای برگزاری دوره های گواهی دولتی تایید شده است. این جایزه در سال 2018 به وسیله وزارت AYUSH برای مشارکت برجسته در زمینه یوگا در ژوئن 2018 برنده شد.این مؤسسه به وسیله دکتر هانسا یوگندرا، که به عنوان رئیس هیئت بین المللی یوگا نیز فعالیت می نماید، اداره می گردد.

وب سایت: www.theyogainstitute.org

2- مرکز بین المللی یوگا ودانتا سیواناندا | Sivananda Vedanta Global Centers of Yoga

مرکز بین المللی یوگا ودانتا سیواناندا یکی از مهم ترین مراکز آموزش یوگا در دنیا به شمار میرود. این مرکز یوگا نیز در سرزمین هندوستان واقع شده است و در سال 1957 تاسیس شد که به نام یکی از معلم ها برجسته یوگا نام گذاری شده است. شعار این مرکز این است که قبل از تغییر دنیا هر فردی باید خودش را تغییر دهد. این موسسه شعبه های دیگر نیز در سرتاسر دنیا دارد و از معتبرترین مراکز آموزش یوگا در دنیا محسوب می گردد. در انگلیس، امریکا کا، چین و.. مرکز بین المللی یوگا ودانتا سیواناندا شعبه دارد که هر ساله فراگیرهای تازه وارد وگا برای تغییر در سبک زندگی دارد.

در هندوستان دراشرام و در روستای کوچک نتالا 8 کیلومتری آواتارکاشی مرکزی برای یادگاری یوگا مهیا شده است. که منظره قله های پوشیده از برف هیمالیا هر فردی را به خود مجذوب می نمایند. یوگی ها ورزش را در دامان طبیعت موثر از می دانند از همین رو این مرکز در چنین مکانی طبق مکاتب و حکیمان هندی تاسیس شده است.

وب سایت:www.sivananda.org.in

3- o2یوگا - سامرویل | O2 Yoga - Somerville

یکی دیگر از مراکز آموزش یوگا در دنیا در استان ماساچوست آمریکا است. که شما می توانید یوگا را زیر نظر برترین معلم های یوگا تجربه کنید. یوگا سامرویل یکی از برترین استادیوهای یوگا نیز به شمار می رود که در بین امرکایی هایی شناخته شده است. ورزش کردن در آمریکا هزینه بالایی دارد و شما باید بخش قابل توجهی برای آن کنار بگذارید. این ورزش باستانی هندوستان امروز در آمریکا هواداران بسیاری پیدا نموده است که آن را دنبال می نمایند. سلامتی روح و جسم همیشه مهم بوده است و راه های تقویت آن از گذشته تا به امروز در حال پیشرفت است. علم یوگا ثابت نموده است که شما بتوانید روزانه حداقل 75 دقیقه ورزش کنید از بیماری افسردگی به دور خواهید. در بسیاری از استان های امریکا امروزه استادیو یوگا و و مراکز آموزشی آن موجود است.

اینستاگرام:www.instagram.com

4-موسسه آکاشا یوگا در بالی | akasha yoga academy

یکی از منطقه ها مجذوب کننده دنیا بالی است. در بالی یکی از برترین مراکز آموزش یوگا در دنیا فعالیت دارد.. تا گفته نماند که دربالی اندونزی شما به راحتی می تواند چندین مرکز یوگا را معرفی کنید. امروز آکاشا یوگا در بالی هواداران بسیاری دارد. شما می توانید در این مرکز نیز تجربه یوگا داشته باشید و در پیش یوگی های حرفه ای و معلم های ماهر به فعالیت یوگا بپردازید. منظره موسسه آکاشا بالی بسیار دلپذیر و روبه روی شما دامنه کوه های سبزرنگ قرارد که حس طراوت و زندگی در شما زنده می نماید. همان طور که گفته یوگا اگر چه که یک سبک زندگی است. اما انجام آن در دامان طبیعت همیشه از سوی معلم های یوگا توصیه شده است.

اینستاگرام:www.instagram.com

5-یوگای سانی تایلند | omsunnyyoga Thailand

تایلند از دیر باز مرکز ورزش های ذهنی نیز بوده است. ورزش یوگا امروزه تمام قاره ها را درنوردیده است. در موسسه یوگای سانی در جزیره کوهفنگان تایلند شما می توانید تجربه بی نظیر از ورزش یوگا داشته باشید. این مرکز کلاس های خود را در مقابل منظره کوهستان برگزار می نماید و دوره های دویست ساعتهه سبک هاتا و وینیاسا را ارئه می نماید. از این مرکز نیز شما می توانید گواهی مربی گری یوگا پس از دوره های متوالی به دست آوردید. یوگای سانی تایلند از برترین مراکز آموزش یوگا در دنیا به شمار میرود.

وب سایت: www.omsunnyyoga.com

6- ریشکول یوگشالا یوگا در نپال | Rishikul Yogshala

ریشکول یوگشالا پوکارا یکی از موسسات یوگای نپال است که از برترین مراکز آموزش یوگا در دنیا به شمار می رود. اگر علاقه دارید یوگا در طبیعتی بکر و منحصر به فرد انجام دهید می توانید رشته کوه اناپورانا در کنار دریای پوکارا نپال انتخاب کنید و در محیط رویایی به انجام ورزش یوگا بپردازید. دوره های یوگا این آکادمی 200ساعته،300 ساعته و 500 ساعتها است. شاگردان یوگا نیز در یکی از برترین اقامتگاهی درپوکارا می توانند اقامت نمایند. غذاهای این موسسه برای یوگا در دوره ها فقط گیاه است و کسانی که گوشت خوار هستند برایشان اقامت در این مکان سخت باشد.

وب سایت: www.rishikulyogshala.org

7-یوگا نو برلین | Yoga Now Berlin

یوگا نو در برلین یکی از مهم ترین مراکز آموزش یوگا در دنیا به شمار می رود. این مرکز پس از انتشار کوبید 19 کلاس ها آنلاین یوگا نیز دارد شما می توانید اگر دوره های یوگا در دنیا را انتخاب کنید مرکز Yoga now Berlin را انتخاب کنید و در کنار معلم های پیشرفته و فراگیران یوگی از سرتاسر دنیا این ورزش را انجام دهید. موسسه Yoga now Berlinامروزه هواداران بی شماری در بین آلمانی ها دارد که می توانید در این مرکز در آرامش کامل به یادگاری یوگا بپردازید.

وب سایت:www.yoganowberlin.de

8-خانه یوگا نپال کاتماندو | Nepal Yoga House, Kathmandu

یکی دیگر از مراکز آموزش یوگا در دنیا در کشور نپال واقع شده است. خانه یوگا نپال کاتماندو یکی از برترین موسسات در زمینه یوگا به شمار میرود. از آنجا که نپال همسایه هندوستان است مراکز خوبی در نپال برای یادگیری ورزش یوگا مهیا است. شاگردان یوگا در یک قلعه بازسازی شده پایین تر از جنگل های ناکارجون زندگی می نمایند. در این مکان ترکیبی از یوگا در در روش های مختلف از جمله هالیستیک، پرانایاما، مودرا و سرودمانترا می توانید تجربه کنید. برنامه آموزشی این مرکز نیز 200 ساعته، سیصد ساعتها و 500 ساعت است. شما در این مرکز در محیط دل انگیز می توانید دوره یوگا را تجربه کنید. نکته جالب دیگر این کلاس های خانه یوگا در نپال بر روی سقف این خانه قدیمی برگزار می گردد که شما منظرهی بی نظیر را در دامان طبیعت تجربه می کنید.

وب سایت: www.nepalyogahome.com

9- استراحتگاه یوگا بامبو، گوا | Bamboo Yoga Retreat, Goa

یکی دیگر از مراکز آموزش یوگا در دنیا در هند است که یادتان باشد در هند مراکز یوگای متعددی است و شما می توانید مقاله برترین مکان های یادگیری یوگا در هند را از وبلاگ آپ مطالعه کنید. به هر روی این مرکز در ساحل پولم در کنار شن های طلایی یکی از مراکز بی نظیر یوگا را دارد که شما می توانید در دامان طبیعت یه دوره یوگا حرفه ای را تجربه کنید. در این مرکز آموزش یوگا از مبتدی تا پیشرفته انجام می گردد و مدرک بین المللی یوگا به کسانی که دوره های مربی گری را شرکت نموده اند اهدا می گردد. در ساحل پولم در گوا در کنار آفتاب و ساحل برترین مکان برای یادگیری یوگا است.

وب سایت:www.bamboo-yoga-retreat.com

در این مقاله مراکز مهم یوگا در دنیا برای مخاطب گرامی آورد شد. البته تعداد مراکز یوگا در دنیا آمار بلند بالایی دارد و بنا به مقصد موردنظرتان می توانید یک دوره یوگای حرفه ای را تجربه کنید. اگر قصد سفر به مراکز نام برده شده برای ورزش یوگا را دارید در وب سایت وبلاگ آپ به راحتی می توانید بلیط رفت و برگشت پرواز خود را رزو نمایید.

منبع: الی گشت

به "برترین مراکز آموزش یوگا، در این 9 منطقه در دنیا است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مراکز آموزش یوگا، در این 9 منطقه در دنیا است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید