راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

به گزارش وبلاگ آپ، خرید آبمیوه گیری به شما این امکان را می دهد که هر روز روی میز صبحانه، یک لیوان آب پرتقال تازه داشته باشید. آبمیوه گیری یکی از لوازم پرکاربرد در هر خانه ای ست که به یاری آن، دنیایی از نوشیدنی های مفید و سالم در اختیار شما قرار می گیرد.

راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

همان طور که می دانید، مصرف میوه و سبزی ها می تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و انواع سرطان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. بعلاوه برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، مصرف حداقل 5 وعده میوه و سبزی ضروری ست و شما تنها با خرید آبمیوه گیری می توانید به تمام این اهداف برسید.

صرف نظر از این که با چه هدفی قصد خرید آبمیوه گیری را دارید، آشنایی با زیروبم یک آبمیوه گیری و خواندن راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری به شما یاری می نماید که در هنگام خرید، برترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر در پی نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری و برترین برند های موجود در بازار هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

انواع آبمیوه گیری

در هنگام خرید آبمیوه گیری در کنار اهمیت سرعت آبمیوه گیری، تیغه آبمیوه گیری و مصرف انرژی و جنس بدنه، آشنایی با انواع مختلف این دستگاه هم می تواند به شما در تصمیم گیری یاری کند. در این قسمت چند مدل آبمیوه گیری و نقاط قوت و ضعف آن ها را آنالیز می کنیم.

1. آب مرکبات گیری

هر یک از آبمیوه گیری های موجود در بازار را می توان برای آب گیری مرکبات استفاده کرد. اگر عاشق آب پرتقال هستید و در پی خرید دستگاهی مخصوص برای این کار هستید، مدل های مختلف در بازار در دسترس شماست.

برای گرفتن آب مرکبات می توانید از یک آب مرکبات گیری ساده و دستی که قیمت آن بسیار کم است استفاده یا نسخه های برقی گران تری را با اندازه های مختلف دهانه آبمیوه گیر برای انواع مرکبات پیدا کنید. آب مرکبات گیری ها معمولا برای افرادی که علاقه زیادی به آب گیری انواع دیگر میوه ها و سبزی ها ندارند و در پی آب گیری هم زمان مقادیر زیادی میوه نیستند، برترین هستند.

مزایای آب مرکبات گیری

  • استفاده از آسان است.
  • مدل های بسیار ارزان ای در بازار موجود است.
  • نسبت به انواع دیگر آبمیوه گیری ها، راحت تر تمیز می گردد.
  • کوچک و قابل حمل است، بنابراین فضای کمی را اشغال می نماید.

نکات خرید دستگاه آب مرکبات گیری

  • فقط برای آب گیری مرکبات خوب است.
  • برای آبمیوه گیری در مقادیر زیاد عملی نیست.

2. آبمیوه گیری سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

این نوع آبمیوه گیری ها از محبوب ترین مدل های موجود در بازار هستند. تیغه آبمیوه گیری گریز از مرکز بسیار تیز است و با حرکت سریع برای خردکردن میوه ها و سبزی ها و فیلترهای توری برای جداکردن پالپ از مایع استفاده می نمایند.

اگر برای خرید آبمیوه گیری در پی دستگاه کامل تری نسبت به مدل های مرکباتی هستید، این ها ارزان ترین گزینه های شما خواهند بود. آب گیری با این مدل از آبمیوه گیری ها نسبتا سریع و آسان است و آب انواع میوه ها و سبزی هایی که می خواهید، به آسانی با این دستگاه گرفته می گردد.

فواید این مدل

  • قابلیت استفاده سریع و آسان
  • قابلیت آب گیری بیشتر میوه ها و سبزی ها
  • این نوع آبمیوه گیری به شما این امکان را می دهد که در حال آب گیری به طور مداوم میوه ها و سبزی ها را داخل دستگاه بریزید.

نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری

  • آب بعضی از سبزی ها مانند سبزی های برگ دار با این دستگاه به خوبی گرفته نمی گردد.
  • نسبت به مدل های پرس سرد، نسبت به اندازه میوه و سبزیجاتی که در آن قرار می دهید آب کمتری فراوری می نماید.
  • آب میوه به علت گرمای استفاده شده در فرایند آب میوه گیری و جداسازی پالپ، مواد مغذی کمتری دارد.
  • تمیزکردن آن به کوشش و زمان بیشتری احتیاج دارد.
  • این مدل آبمیوه گیری نسبت به آب مرکبات گیری بزرگ تر است و فضای بیشتری را اشغال می نماید.

3. آبمیوه گیری پرس سرد

آبمیوه گیری های پرس سرد در مقایسه با دو مدل قبلی قیمت بالاتری دارند. در هنگام خرید آبمیوه گیری این نکته را باید در نظر داشته باشید که این مدل از نظر حفظ مواد مغذی و اندازه آب فراوری شده، نتایج بهتری ارائه می دهد.

این آبمیوه گیری ها با خردکردن میوه ها و سبزی ها به منظور خارج کردن آب میوه کار می نمایند. آن ها کندتر از مدل های گریز از مرکز عمل می نمایند، اما در آب گیری انواع وسیع تری از سبزی ها بهتر عمل می نمایند و آب میوه ای فراوری می نمایند که برای مدت طولانی تری تازه می ماند.

حتی می توان از آن ها برای بعضی غذاها به غیر از میوه ها و سبزی ها هم استفاده کرد. در هنگام خرید آبمیوه گیری متوجه می شوید که کارکردن با این مدل سخت تر از مدل های قبلی ست و هزینه ای که برای خرید آن باید بپردازید هم بسیار بیشتر است.

فواید خرید آبمیوه گیری پرس سرد

  • آبمیوه برای مدت طولانی تری تازه می ماند.
  • مواد مغذی بیشتری در آب میوه شما حفظ می گردد.
  • بازدهی بالای آب میوه نسبت به اندازه میوه و سبزیجاتی که در آن قرار می دهید.
  • این مدل نسبت به سایر آبمیوه گیری ها کم صداتر هستند.

نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری پرس سرد

  • گرفتن آب میوه زمان بیشتری می برد.
  • این مدل آبمیوه گیری معمولا گران تر از سایر مدل هاست.
  • تمیزکردن دستگاه سخت تر و وقت گیرتر است.
  • فضای زیادی را اشغال می نماید.

راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری

صرف نظر از نوع آبمیوه گیری موجود در بازار، شما باید برای خرید آبمیوه گیری به نکات دیگری هم توجه کنید. توجه به این نکات قبل از خرید آبمیوه گیری به شما در تصمیم گیری راحت تر یاری می نماید. در این جا بعضی از ویژگی های اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید آبمیوه گیری به خاطر بسپارید.

1. دهانه آبمیوه گیر

اولین نکته ای که در راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری به آن اشاره می کنیم در خصوص دهانه آبمیوه گیر است. در هنگام خرید آبمیوه گیری توجهتان را معطوف به دستگاه هایی کنید که دهانه آبمیوه گیر بزرگ تری دارند. بزرگ تربودن دهانه دستگاه باعث می گردد که شما کمتر به خردکردن قطعات میوه احتیاج داشته باشید.

2. سرعت ابمیوه گیری

یکی از نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری، توجه به سرعت آن است. به طورکلی، آبمیوه گیری های پرس سرد و آن هایی که دنده ای هستند با سرعت کمتری نسبت به آبمیوه گیری های گریز از مرکز کار می نمایند.

سرعت آبمیوه گیری ارتباط مستقیمی با چرخش موتور دستگاه دارد. هر چه قدر سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، با سرعت بیشتری به شما یک لیوان آب میوه تحویل می دهد. در هنگام خرید آبمیوه گیری سرعت های مختلف انواع آبمیوه گیری را آنالیز کنید.

3. تیغه ابمیوه گیری

در کنار موتور، مهم ترین قسمت هر دستگاه آبمیوه گیری، تیغه آن است. در این راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری به شما می گوییم که به جنس تیغه آبمیوه گیری دقت کنید. این تیغه ها بار بزرگ خردکردن میوه ها و سبزی ها را بر دوش می کشند.

تیغه هایی از جنس پلاستیک، مقاومت کمتری در مقابل تیغه تیتانیوم و فولادی دارند. با در نظر گرفتن جنس تیغه در هنگام خرید آبمیوه گیری، می توانید دستگاهی را انتخاب کنید که تیغه هایش از محکم ترین مواد ساخته شده است.

4. مصرف انرژی و جنس بدنه

در راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری یکی از مسائلی که در خصوص آبمیوه گیری مطرح شده، جنس بدنه دستگاه است. بدنه دستگاه باید به گونه ای باشد که در درازمدت و بر اثر استفاده نشکند و زیبایی خود را از دست ندهد. معمولا جنس بدنه آبمیوه گیری ها ترکیبی از استیل و پلاستیک است و همین امر باعث برقراری تعادل مناسب در وزن آبمیوه گیری می گردد.

نکته دیگری که در هنگام خرید آبمیوه گیری باید به آن توجه داشت، اندازه مصرف انرژی دستگاه است. دستگاه هایی که برق زیادی مصرف می نمایند، از نظر مالی ارزان نیستند. شما می توانید با آنالیز توان مصرفی دستگاه و برچسب انرژی آن، مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید.

5. صدای آبمیوه گیری

آیا وسایل پرسروصدا شما را دیوانه می نماید؟ اگر جوابتان بله است، قبل از خرید آبمیوه گیری حتما اندازه فراوری صدای آن را در هنگام کارکردن آنالیز کنید. بسیاری از آبمیوه گیری های گریز از مرکز معمولا صدای زیادی دارند، درحالی که دستگاه های پرس سرد و آب میوه گیری های دو دنده بی صداتر هستند. درصورتی که این ویژگی برای شما مهم است، می توانید آبمیوه گیری هایی را بیابید که به طور ویژه بی صدا طراحی شده اند.

6. نحوه تمیزکردن

یکی از نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری، توجه به چگونگی تمیزشدن آن است. با هرکسی که آبمیوه گیری دارد صحبت کنید، مهم نیست که چقدر دستگاهشان را تحسین می نمایند، اگر بپرسید که تمیزکردن آن چگونه است، احتمالا سیل شکایات به سمتتان روانه می گردد.

تقریبا همه آبمیوه گیری ها فرایند تمیزکردن دردسرسازی دارند و مدل های سطح بالاتری که برترین آب میوه ها را می گیرند، از این نظر بدترین هستند. اگر در هنگام خرید آبمیوه گیری این نکته را در فکر دارید که آبمیوه گیری به راحتی تمیز می گردد، باید این را بگوییم که هر چه قطعات یک آبمیوه گیری بیشتر باشد، به زمان بیشتری برای تمیزی احتیاج دارد.

7. اندازه و طول سیم

در بیشتر آشپزخانه ها فضای روی کابینت مانند طلا ارزشمند است. آبمیوه گیری ها متاسفانه می توانند اندازه زیادی از این فضا را اشغال نمایند. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید آبمیوه گیری مورد نظرتان، فضایی برای گذاشتن آن داشته باشید و این که سیم دستگاه از فضایی که در نظر دارید به خروجی برسد.

بسیاری از آبمیوه گیری ها دارای سیم های قابل تنظیم هستند، بنابراین ممکن است در آن نقطه انعطاف پذیری داشته باشید. اگر می خواهید آبمیوه گیری را در کابینت بگذارید و برای هر بار استفاده آن را بیرون بیاورید، احتیاجی نیست نگران فضای روی کابینت باشید. در هر صورت قبل از خرید آبمیوه گیری، ابعاد و طول سیم آن را آنالیز کنید.

برترین برندهای آبمیوه گیری

در انتهای راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری، پس از آنالیز ویژگی های یک آبمیوه گیری خوب، باید برترین برندها را هم آنالیز کنید. برندهای متنوعی در زمینه فراوری لوازم خانگی فعالیت می نمایند. این برندها هرکدام در زمینه فراوری یک دستگاه توانسته اند از رقبا پیشی بگیرند و رضایت مخاطب را جذب نمایند. در زمینه فراوری آبمیوه گیری، برندهای براون، بوش، پاناسونیک، فیلیپس، تفال، مولینکس و پارس خزر در میان مردم رضایت بیشتری داشته اند.

جمع بندی راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری

اگر طرف دار پروپاقرص گرفتن آب میوه طبیعی هستید، خرید آبمیوه گیری به شما یاری می نماید که بتوانید هر روز مواد مغذی به بدنتان برسانید. در راهنمای خرید برترین آبمیوه گیری، انواع آبمیوه گیری های موجود در بازار را آنالیز کردیم و نکاتی را که برای خرید آبمیوه گیری ضروری است، به تفکیک توضیح دادیم.

حالا نوبت شماست که کفش آهنی به پا کنید و با آنالیز تمام نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری، برترین خرید ممکن را انجام دهید. اگر در جهت خرید آبمیوه گیری نکاتی به غیر از مسائلی که در بالا گفته شد به شما یاری نموده است، می توانید با به اشتراک گذاشتن آن به دیگران هم یاری کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید