رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان

به گزارش وبلاگ آپ، محمد ثابت اقلیدی امروز 12 اسفندماه 1402 گفت: کاوش باستان شناسی پناهگاه صخره ای پیر قوچ به مدت یک ماه از طریق هیات باستان شناسی ایرانی انجام شد.

رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان

او افزود: این پناهگاه که قدمتش به 7 تا 12 سال قبل از میلاد مسیح می رسد برای نخستین بار مورد کاوش باستان شناسان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: کاوش باهدف مطالعات باستان شناسی دوره پیش ازتاریخ انجام شده و دست آورده خوبی را نیز به همراه داشت.

ثابت اقلیدی گفت: براساس شواهد باستان شناسی در دوره های پیش ازتاریخ و حضور مستمر انسان در منطقه فارس، ضروری است به فعالیت های باستان شناسی و تکمیل مطالعات باستان شناسی و شناخت دوره های تاریخی بیشتر پرداخته گردد.

در ادامه حسن افشاری رئیس هیات کاوش باستان شناسی پناهگاه صخره ای پیر قوچ نیز گفت: با توجه به کشفیاتی که طی یک ماه در این محل داشتیم قدمت منطقه به حدود 14 هزار سال قبل برمی گردد.

او افزود: ابزارهای سنگی و داده های استخوان در این پناهگاه کشف شده است.

افشاری بابیان اینکه در کاوش اخیر یک گروه 10 نفره به مدت یک ماه مشغول فعالیت بودند، گفت: این کاوش با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و حمایت های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام شد.

منبع: گردشبان

به "رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای انسان های 14 هزارساله در ارسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید