موریس، تکه ای از بهشت روی زمین

به گزارش وبلاگ آپ، موریس مقصدی برای تجربه های آرامش بخش و دریایی است. تصمیمی مناسب برای کسانی که عاشق آب و جزیره اند. جزیره ای در جنوب غربیاقیانوس هند که برای هر سلیقه ای یک گزینه دارد. اینجا می توانید از یک ماه عسل شیرین خاطره بسازید و یا ماجراجوی طبیعت باشید. می توانید از شنا و پیاده روی در سواحل اقیانوس، غواصی و تماشای کف اقیانوس لذت ببرید و به تماشای مکان های تاریخی جزیره بنشینید.

موریس، تکه ای از بهشت روی زمین

موریس جزیره ای در اقیانوس هند است، جایی در کنار آفریقا که به وسیله پرتغالی ها کشف شد و بعد ها به استعمار هلندی ها در آمد. هلندی ها به احترام شاهزاده موریس ناساو، نام این جزیره را موریس گذاشتند. در نهایت این جزیره، بعدها به دست فرانسوی ها و بریتانیایی ها افتاد. از دوران آنها، آثار تاریخی زیادی هنوز در اینجا پابرجاست.

در این جزیره که مساحت آن چهار برار تهران خودمان است، ده ها شگفتی دیدنی وجود دارد که با دیدن آنها چشم هر گردشگری برق می زند. جدا از آثار تاریخی زیبای موریس، هیجاناتی چون تجربه سواری در زیر دریایی در اعماق اقیانوس، سقوط آزاد، شنا با دلفین ها، دیدنی رودخانه ها، مرداب ها، آبشارها، جنگل های زیبا و گونه های گیاهی و جانوری متنوع و کوه های آتشفشانی در انتظار شما هستند.

به لحاظ آب و هوایی، این منطقه نیمه استوایی است، همین شرایط نیمه استوایی باعث رویش گیاهان و درختان خاصی شده است.

با قدم زدن در موریس تجربه های جالبی خواهد داشت. در گوشه و کنار حیاط بعضی خانه ها، معابد کوچک مسیحی و بودایی به چشمتان خواهد خورد. صاحبان آرام و مهمان نواز این خانه ها با اعتقاد های متفاوت در کنار هم به آرامی زندگی می نمایند.

اما اینجا برای هواداران مزه ها و چاشنی های نو، یک گزینه ی خوشمزه هم به شمار میرود. غذاهای نسبتا تند و خوش طعم حسابی وسوسه تان خواهند کرد. یادتان باشد آشپزهای موریس مهارت خوبی در طبخ غذا مخصوصا ار نوع دریایی دارند.

اگر به این جزیره سفر کردید پیشنهاد می کنیم سری به مغازه های صنایع دستی بزنید. صنایع دستی موریس معمولا از انواع صدف ها و حلزون های دریایی ساخته می شوند. در اینجا می توانید مجسمه های کوچک و بزرگی که از چوب ساخته شده اند را با قیمت های مناسب بخرید. اما سوغات و سمبل این کشور دو دو است که می توانید برای عزیزانتان آن را هدیه ببرید. دو دو پرنده ملی موریس است که منقرض شده است.

در موریس خواهید دید:

موزه Blue Penny

موزه معروف Blue Penny در اسکله Caudab و مرکز شهر پورت لوییس واقع شده است. این موزه مربوط به اداره پست است و در آن تمبرهای معروف دو پنی آبی و یک پنی قرمز مربوط به سال 1847 به نمایش آمده اند. دیدنی این موزه را به کسانی که به تمبر علاقه مند هستند توصیه می کنیم. در اینجا، هنرهای دستی چون کارت پستال و پوستر هم به نمایش گذاشته می شوند. وجود امکانات صوتی و تصویری پیشرفته این موزه که به تاریخ گذشته می پردازند از ویژگی های اینجاست.

بندر پورت لوییس Port Louis

این بندر در شمال غربی ساحل جزیره موریس واقع شده است. پورت لوییس منطقه ای مهم از نظر سیاسی، فرهنگی و مالی در این کشور است. پورت لوییس که مرکز کشور موریس است در زمان فرانسوی ها ساخته شد. دو ساختمان مجلس به سبک غربی، سالن شهر، مسجد به سبک عربی، معابد هندی و چینی در اینجا قرار دارند. در نزدیکی این بندر برج و قلعه های باستانی و آثار قدیمی نیز به چشم می خورند. در پورت لوئیس، مقابل بندرگاه و اقیانوس هند قسمتی با نام Waterfront وجود دارد که می توانید در آن قدم بزنید و انواع مغازه ها، موزه و گالری ها را دیدن کنید. بعد از یک پیاده روی و خرید دلچسب پیشنهاد می کنیم به یکی از کافه رستوران های ساحل بروید و یک غذای دریایی خوشمزه میل کنید.

Aapravasi Ghat

این منطقه، زمانی میزبان هزاران مهاجر بوده است و حالا به عنوان یکی از آثار ثبت شده جهانی در یونسکو به شمار میرود.

رودخانه سیاه Black River

شاید با شنیدن این نام، تصور کنید قرار است یک رودخانه ببینید. اما اینطور نیست. رودخانه سیاه نام دره ای عمیق در جنوب جزیره است که به لحاظ آب و هوایی، خشک ترین بخش این کشور به شمار میرود. وجود حجمی انبوه از گیاهان تو در تو و تیره، نمایی سیاه رنگ در این دره به وجود آورده است. اصلی ترین پوشش گیاهی جزیره موریس را در همین منطقه می توانید ببینید که دارای پوششی بکر و متفاوت با کل جزیره است. ارتفاع این دره سرسبز چیزی حدود 700 متر است که اطراف آن کوه هایی به ارتفاع 900 متر دیده می شوند! حالا تصور کنید با ارتفاع میانه موریس که چیزی بین 70 تا 100 متر است، بر چه مکان بلندی ایستاده اید.

معبد هندو و مجسمه شیوا Shiva

معبد شیوا در مجاورت دریاچه Grand Bassin قرار گزفته است. معبد هندو و مجسمه شیوا برای بسیاری از گردشگران جای جالبی است. در اینجا می توانید بسیاری از آداب و رسوم هندوها را از نزدیک ببینید. از آنجایئکه مردم این جزیره معتقند در روزگاران دور این دریاچه با آب مقدس گنگ در هند پر شده است، اینجا جایی مقدس برای آنها به شمار میرود. مردم هدایا و نذورات خود را با آب این دریاچه متبرک نموده و زیر پای خدایان می گذارند. بیشتر مردم برای احترام به خدایان با پای برهنه وارد معبد شیوا می شوند. در اینجا کسانی را خواهید دید که با گل های زرد رنگ، میوه و شیرینی به سوی خدایان می روند. در مقابل این معبد، دومین مجسمه بزرگ شیوا در جهان با ارتفاع 35 متر وجود دارد که در سال 2007 ساخته شد. برای هندوها شیوا خدای جنگ و محافظت است. هندوها معقتدند شیوا هیچ وقت نمی میرد و در زمان ترس و اضطراب حامی آنهاست. به زعم آنها شیوا برای سلامتی جهان، زهر هلاهل را می نوشد و به خاطر مار کبرایی که همسر او پارواتی به دور گردن او بسته است در مقابل این زهر مصون است.

دهکده و آبشارهای شاماقل Chamarel Waterfall

شاماقل نام دهکده ای مهم در این جزیره است که در آن مزارع و فعالیت های مربوط به کشاورزی وجود دارد. با رسیدن به این منطقه، می توانید به دیدنی نمایی شگفت از آبشارهای 90 متری بروید. این آبشارها و رنگین کمان های روی آنها شاماقول را بسیار دیدنی نموده است. شاماقول، منطقه ای آتشفشانی است. به همین خاطر، خاک اینجا مملو از کانی های مختلف است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و زمینی رنگارنگ به وجود آورده اند. هر تکه از زمین به دلیل وجود نوعی مواد شیمیایی به یک رنگ در آمده است. رنگ های متنوع به روی زمین حسابی سرگرم تان خواهند کرد.

آبشارهای شاماقل

زمین های چند رنگ جزیره موریس

اگر با وبلاگ آپ در تور موریس همسفر شدید پیشنهاد می کنیم از گشت های اختیاری جزیره غافل نشوید. مجموعه های آبگرم این منطقه حسابی خستگی را از تنتان به در خواهند کرد. تصور کنید به دور جزیره با قایق های شیشه ای می شد یا روی آب در حال کایاک سواری، موج سواری و اسکی هستید. چقدر تصویر مهیجی است. در اینجا می توانید از انواع و اقسام ورزش های آبی لذت ببرید. ما غواصی و تجربه سوار شدن در زیر دریایی و بودن در اعماق اقیانوس را بهتان پیشنهاد می کنیم. اگر پا به سواحل اینجا گذاشتید خط ساحل را بگیرید و بروید! اقیانوس جلوی رویتان، ماسه های نرم زیر پایتان، نخل های خم شه پشت سرتان همراهی تان خواهند کرد.

سواحل زیادی پیش روی شما هستند. در سواحلی چون Belle Mare در نزدیکی Trou dEau Douce، گریس گریس در ناحیه جنوبی Souillac، ساحل شمالی Pereybere، ساحل روبروی کوهستان Choisy، Roches، Flic eb Flac، Trou و... می توانید برترین لحظه ها را داشته باشید.

باغ گیاه شناسی Pamplemousses

پامپلاموس نام باغ گیاه شناسی بزرگی در شمال این کشور در نزدیکی پورت لوییس و روستای پامپلوموس است که سومین باغ بزرگ جهان به شمار میرود. این باغ دارای گیاهان بسیار متنوعی است که عمری طولانی دارند. زمانی که فرانسوی ها در اینجا بودند، فردی به نام Mahe De Labor Dounnisses با یاری گیاه شناسی به نام Pierre Poivre گیاهان مختلفی را در باغ منزلش جمع آوری و نگه داری کرد. خانه قدیمی او هنوز در وسط این باغ پابرجاست. در گوشه ای از این باغ، مجسمه و در قسمت دیگر باغ، آرامگاه این گیاه شناس را نیز می توانید ببینید. سال ها بعد باغی که آنها ساخته بودند، بزرگ و بزرگ تر شد تا امروز که سومین باغ گیاه شناسی در تمام جهان به شمار میرود. در این باغ که به آن باغ بهشت هم می گویند انواع و اقسام گیاهان، درختان و گل هایی که هیچ تصوری از آنها ندارید خواهید دید. نیلوفرهای آبی بزرگ که می توانند وزنی به میزان سه کیلوگرم را روی خود نگه دارند، از گیاهان جالب این باغ هستند.

پارک ملی کاسلا Casela

این پارک در جنوب منطقه بامبوس و در امتداد جاده A3 واقع شده است. پارکی به مساحت 14 هکتار که زیستگاه صدها حیوان و پستاندار از جمله شیر، شاهین های نایاب موریس، کبوتر صورتی، لاک پشت های غول پیکر، ببر، میمون پوزه دار، بز کوهی، گورخر، انواع پرنده و... است. پارک ملی Casela دارای بخش های مختلفی برای گشت و گذار و دیدنی جهانی حیوانات است. این پارک طبیعی در مجاورت کوهستان رمپارت قرار گرفته است. شما در این پارک این فرصت مهیج را دارید که در کنار شیرها و چیتاها با همراهی مربیان پارک قدم بزنید. جای تعجب نیست اگر در اینجا با خفاش های بزرگ میوه خوار، گرازهای وحشی، خرگوش های صحرایی و میمون های پوزه دار روبرو شوید.

کوهستان ممنوعه لو مورن برابان Le Morne Brabant

کوهستان ممنوعه لو مورن برابان یکی از منطقه ها معروف این جزیره است که سمبل نظام برده داری این کشور به شمار میرود. این محل پناهگاهی برای برده های فراری بوده است. در صورتی که برده ها در اینجا محاصره می شدند خود را از بالای صخره به پایین می انداختند و تسلیم نمی شدند. با لغو قانون برده داری در سال 1835، پیکی به این منطقه ارسال شد و آزادی تمام برده ها را اظهار داشت.

برای سفر به جزیر موریس، می توانید در تور جزیره موریس با وبلاگ آپ همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ آپ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "موریس، تکه ای از بهشت روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موریس، تکه ای از بهشت روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید