شهرام ناظری: چهل سال است که حق و حقوق طبیعی ام را از صداوسیما نگرفته ام

به گزارش وبلاگ آپ، تهران (پانا) - شهرام ناظری به تازگی کنسرت آنلاین آوای دوست را در تالار وحدت اجرا کرد و این اجرا که بعد از یک سال و نیم دوری او از ایران برگزار گردید با حاشیه های بسیار زیادی همراه بود. وی می گوید که اولین تجربه، خالی از بعضی مسائل نبوده است و اگر می دانست سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مسئله به صورت جدی مخالفت می کرد.

شهرام ناظری: چهل سال است که حق و حقوق طبیعی ام را از صداوسیما نگرفته ام

در این روزها که حیات و ممات هنر موسیقی مانند سایر هنرهای دیگر در چنگال ویروس کرونا گرفتار شده است و فرصت های مجازی، اندک راهی برای تنفس این هنر باقی گذاشته است دست های انسانی خواسته یا ناخواسته گلوگاه این هنر را می فشارد و راه تنفس را کمتر و کمتر می نماید. ماجرای اجرانشدن چند ترانه از شهرام ناظری، استاد آواز ایران در کنسرت شامگاه آدینه 7 خردادماه و نمایش ندادن ابزارآلات موسیقی حواشی فراوانی داشت. بعضی تغییرات اعمال شده را به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نسبت می دهند و بعضی معاونت فضای مجازی صداوسیما را به عنوان متولی برگزاری این کنسرت بیان می نمایند.

از دور نشان دادن سازها برای من ناراحت نماینده بود

شهرام ناظری، استاد آواز سنتی ایران در گفت وگو با پانا با اشاره به حاشیه هایی که در کنسرت آنلاین اش رخ داده بود، گفت: این موضوع تازه ای نیست و همواره کنسرت های من با مسائل حاشیه هایی همراه بوده و در این اجرا نیز اتفاق هایی پیش آمد که من اطلاعی از آن نداشتم.

وی با اشاره به نمایش سازها در پلتفرم نمایش دهنده مطرح نمود: سازهای موسیقی در پلتفرمی که کنسرت پخش می شد، نشان داده شده بود اما از دور بود. البته خوشبختانه مانند تلویزیون نبود که سازها در پشت گل و گیاه پنهان شوند و مخاطب متوجه نگردد اما همین از دور نشان دادن سازها در کنسرتی که اجرا کردم بازهم برای من بسیار ناراحت نماینده بود و انتظار این اتفاق را نداشتم.

چهل سال است که حق وحقوق طبیعی ام را از صداوسیما نگرفتم

در ادامه، روز گذشته شهرام ناظری با انتشار مطلبی در فضای مجازی، درباره تجربه برگزاری کنسرت آنلاین خود در ایران، گفت: بسیار شادمان و دلگرم شدم که کنسرت آنلاین آدینه شب مورد لطف و محبت مردم فرهنگ دوست ایران نهاده شد. به هر صورت این برنامه اولین تجربه کنسرت آنلاین برای اینجانب بود و خالی از بعضی مسائل نبوده است و بنده اگر می دانستم سازها را قرار است از نمای دور نشان بدهند، بدون شک با این مسئله و انجام آن به صورت جدی مخالفت می کردم. عملکرد اینجانب در این سال ها به وضوح نشان می دهد که به دلیل همین نقطه نظرها و اختلاف سلیقه ها که با صداوسیما داشته ام و اینکه در تلویزیون سازها را پشت اجسام مختلف پنهان می نمایند، در این دهه ها هیچ گونه همکاری با رادیو و تلویزیون نداشته ام و حتی حق وحقوق طبیعی خودم را از صداوسیما دریافت ننموده ام.

ناظری در ادامه اظهار امیدواری نموده است که این برنامه تجربه ای باشد برای برطرف مسائل کنسرت های آنلاین بعدی که اهل موسیقی در پیش دارند.

کنسرت مجازی آوای دوست به مدت 14 شب تکرار می گردد و شهرام ناظری در جریان آن قطعاتی چون آتش در نیستان، شیدا شدم و اندک اندک را اجرا نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شهرام ناظری: چهل سال است که حق و حقوق طبیعی ام را از صداوسیما نگرفته ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرام ناظری: چهل سال است که حق و حقوق طبیعی ام را از صداوسیما نگرفته ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید