فواید واکسن آسترازنکا بیش از خطراتش است خبرنگاران

به گزارش وبلاگ آپ، رئیس آژانس دارویی اروپا گفت که نهاد های بهداشتی کاملاً متقاعد شده اند که فواید واکسن آسترازنکا AstraZeneca برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیش از خطرات آن می باشد.

فواید واکسن آسترازنکا بیش از خطراتش است خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ آپ به نقل از واشنگتن پست، رئیس آژانس دارویی اروپا گفت نهاد های بهداشتی کاملاً متقاعد شده اند که فواید واکسن آسترازنکا AstraZeneca برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا بیش از خطرات آن می باشد.

این در حالی است که برخی از کشور های اروپایی به علت گزارش لخته شدن خون درپی تزریق واکسن آسترازنکا در برخی افراد، توزیع این واکسن را متوقف کرده اند.

امر کوک، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا، در یک کنفرانس خبری گفت: یک هیئت متخصص در حال بررسی ارتباط بالقوه بین واکسیناسیون و تعداد کمی لخته مغزی بسیار نادر است و قرار است نتیجه گیری آن روز پنجشنبه منتشر شود.

کوک گفت: هیچ نشانه ای وجود ندارد که این واکسن باعث وقوع این حوادث شده باشد، اما دانشمندان این آژانس در تلاشند تا معین کنند که آیا رابطه ای در این باره وجود دارد یا خیر.

اگرچه موارد کلی لخته شدن خون در بین افراد واکسینه شده بیشتر از جمعیت عمومی به نظر نمی رسد، اما تحقیقات آژانس روی موارد نادرتر لخته های مغزی متمرکز خواهد شد.

چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، دانمارک و نروژ پس از گزارش موارد لخته شدن خون، توزیع واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی که بر ایمن و موثر بودن این واکسن تأکید دارد، توزیع آن در سطح جهانی بدون اختلال ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فواید واکسن آسترازنکا بیش از خطراتش است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید واکسن آسترازنکا بیش از خطراتش است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید