ناامیدی متولیان کشتی ایران با بسته شدن مرز کشورهای همجوار

به گزارش وبلاگ آپ، پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و به تبع آن تعطیلی تمامی فعالیت ها و تجمعات ورزشی، فدراسیون کشتی با توجه به اهمیت کسب سهمیه های باقیمانده المپیک به فکر چاره افتاد.

ناامیدی متولیان کشتی ایران با بسته شدن مرز کشورهای همجوار

به همین دلیل می توان به واکنش حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص این تلاش ها اشاره کرد که چندی پیش گفت فدراسیون کشتی با جدیت به دنبال برگزاری اردو در یکی از کشورها همسایه است. کشوری که مرز مشترک با ایران دارد و نیاز به انجام اقدامات زمانبر اخذ ویزا هم نداشته باشد. چراکه ممکن است تا چند هفته آینده، اعزام کشتی گیران ملی پوش به مسابقات کسب سهمیه هم با مشکل روبرو باشد و نتوانیم کشتی گیران را به کشورهای میزبان اعزام کنیم.

البته چند روز بعد از اظهارات رنگرز، دیگر نیازی به اعزام کشتی گیران هم نبود، چراکه مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا به میزبانی قرقیزستان هم لغو شد و آب پاکی را روی مدعیان قاره کهن ریخت. بدین ترتیب این مسابقات که قرار بود اوایل فروردین ماه در شهر بیشکک برگزار شود، منتفی و به زمان و مکان نامعلومی موکول شد.

اما فدراسیون کشتی برای عدم تعلیق در برنامه های آماده سازی آزاد و فرنگی کاران تلاش خود را متوقف نکرد و همچنان به دنبال برگزاری اردو در یکی از کشورهای همسایه بود. کشورهایی نظیر ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان که می توانستند میزبان خوبی برای اردوی کشتی گیران ایرانی باشند. اما تمامی این کشورها نیز مدتی است به دلیل شیوع ویروس کرونا مرز مشترک خود با ایران را بسته اند و عملاً سفر کشتی گیران به این کشورهای مقصد ناممکن است.

بدین ترتیب بحث برگزاری اردوی کشتی گیران ایران در یکی از کشورهای همسایه هم فعلاً منتفی است و اعضای کادر فنی به دلیل تعطیلی اردوها فعلاً باید از طریق مجازی به شرایط تمرینی شاگردان خود رسیدگی کنند!

این شرایط فقط شامل حال کشتی ایران نیست چراکه سایه سنگین شیوع ویروس کرونا مدتی است بر فضای کشورهای مدعی آسیایی قرار گرفته و تمامی رویدادهای ورزشی را تحت تأثیر قرار داده است.

حال با توجه به اتفاقات اخیر به قول حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی فقط باید منتظر تصمیمات اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک باشیم تا ببینیم سرنوشت رقابتهای گزینشی المپیک و حتی خود بازی های المپیک 2020 توکیو به کجا خواهد انجامید. چراکه هیچ بعید نیست حتی بازی های المپیک هم به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعویق روبرو شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ناامیدی متولیان کشتی ایران با بسته شدن مرز کشورهای همجوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامیدی متولیان کشتی ایران با بسته شدن مرز کشورهای همجوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید