هایپرکار هیبریدی خیره کننده پژو 9X8 در راه پیست مونزا
به گزارش وبلاگ آپ، بالاخره پژو از هایپرکار خود با کد 9X8 و ظاهری خیره کننده رونمایی کرد. این خودرو قرار است برای چهارمین فصل مسابقات جهانی استقامت (FIA) در مونزا به رقیبان خود بپیوندد، جایی که همانند یک شوالیه قرار است تا آخرین نفس بجنگد و فضای رقابت را برای رقیبان خود نفس گیر کند.
از نظر عملکرد، پژو 9X8 بر خلاف رقیبان مطرح خود یعنی تویوتا، آلپاین و گلیکنهاوس که خود را محدود به لاستیک های میشلین، حداقل وزن 1030 کیلوگرم (2271 پوند) و حداکثر قدرت 500 کیلووات (671 اسب بخار) که برگرفته از تقسیم نیرو بین یک موتور احتراقی و یک موتور الکتریکی است، عمل نموده است؛ پژو این بار به سراغ موتور 2.6 لیتری بای توربو V6 که نیروی فراوریی خود را مستقیم به چرخ های عقب می فرستد رفته است کوچک ترین موتور در این کلاس از رقابت ها که تا به امروز ساخته شده است، اما در صورتی که محدودکننده ها را از کامپیوتر خودرو غیرفعال کنیم این موتور می تواند به تنهایی به حداکثر قدرت 520 کیلووات (697 اسب بخار) برسد.
اما این خاتمه ماجرا نیست چرا که موتور الکتریکی که قرار است نیروی فراوریی برای چرخ های جلو را فراهم کند قادر خواهد بود قدرت 200 کیلووات (360 اسب بخار) فراوری کند که این قدرت از پکیج باتری 900 ولتی با چگالی بالا که با همکاری مشترک شرکت های مطرحی همانند TotalEnergies، Saft و ACC طراحی شده است، استفاده می نماید.
پژو در گذشته در مسابقات استقامتی در کلاس جهانی موفقیت هایی داشته است که با مرور خاطرات خواهیم دانست که در اوایل دهه 90 این افتخارات به اوج خود رسیده است، جایی که توانست در سال 1992 عنوان قهرمانی سازندگان خودروهای استقامتی جهانی و در سال 1993 تمام سکوهای رده بندی قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز را از آن خود کند.
تنها زمان نشان خواهد داد که آیا 9X8 توانسته DNA قهرمانی اجداد خود را به ارث برد یا خیر، اما جدای فضای رقابتی مسابقات یک مورد حتمی است و آن هم این است که ظاهر این هایپرکار قطعا سروصدای زیادی به پا خواهد نمود.
خودرویی بدون بال عقب که گویی می تواند هر لحظه از زمین بلند گردد و شما را به فضا ببرد، چراغ های جلو با ظرافتی منحصر به فرد در کنار هم قرار گرفته تا ظاهری مدرن و در عین حال با اصالت را در فکر بیننده تداعی کند. وقتی به عقب خودرو میرسیم امکان ندارد چراغ های بزرگ خودرو در نگاه اول نادیده گرفته گردد که مطمئنا از لوگوی پژواسپورت در طراحی آن ها الهام گرفته شده است. دیفیوزرها در ابتدا و انتهای خودرو به خوبی نمایان است که با توجه به ماهیت مسابقه ای خودرو همین انتظار را می توانیم از تیم طراحی داشته باشیم. اولین مسابقه آغاز کوتاه مسابقات که قرار است 6 ساعت به طول انجامد در 10 جولای و در پیست مونزای ایتالیا برگزار خواهد شد.
منبع: New Atlas
منبع: دیجیکالا مگ