مقایسه کوییک با رانا و پژو 206

به گزارش وبلاگ آپ، خرید خودرو از تولیدات بازارهای داخلی این امکان را به شما می دهد که بتوانید از میان بازار داخلی با چشم باز خرید کنید. خودروهای مقرون به صرفه تر در بازار تولیدات داخل، باعث شده که افراد زیادی که سودای خرید ماشین دارند بتوانند اولین تجربه های خود را با ماشین ها سبک تر شروع نمایند تا آرام آرام خریدار ماشین های حرفه ای تر باشند. در این مقاله کوشش کنیم به مقایسه کوییک با رانا و پژو 206 بپردازیم تا تصویری دقیق تر از آنچه در بازار وجود دارد به شما نشان دهیم.

مقایسه کوییک با رانا و پژو 206

مقایسه کوییک با رانا

رانا خودرویی از محصولات ایران خودرو است که از سال 1391 وارد بازار شده و در رده خودروهای کامپکت قرار می گیرد و روی پلت فرم پژو 206 صندوقدار ساخته شده است. تمام مراحل طراحی و ساخت این خودرو در داخل کشور و در چارچوب پروژه خودروی ملی اجرا شده؛ از این رو می توان رانا را، پس از سمند و تیبا، سومین خودروی ملی در نظر گرفت. از سوی دیگر، کوییک محصول سایپاست که فراوری آن از سال 1396 شروع شده و خودروی هاچ بکی است که روی پلتفرم X200 طراحی و ساخته شده است.

در حین مقایسه کوییک با رانا متوجه می شویم که طراحی خارجی رانا به پژو 206 صندوقدار شباهت بسیاری دارد، به طوری که حتی درها و لاستیک های آن با پژو 206 صندوقدار یکی است و فقط در بخش جلو و عقب تفاوت هایی با هم دارند. یکی از معایب بزرگ رانا در طراحی و ارتفاع صندوق عقب آن است؛ صندوق عقب این خودرو از حالت استاندارد ارتفاع بیشتری دارد و این امر سبب شده تا میدان دید عقب راننده کاهش یابد. در مقابل، طراحی بخش خارجی کوییک هم شباهت زیاد به ساینا دارد که از دیگر فراوریات سایپاست.

نمای داخلی سایپا کوییک

با مقایسه کوییک با رانا در طراحی عقب باید گفت کوییک کمی مجذوب کننده تر است و چراغ های ترمز بزرگ آن بیشتر جلب توجه می نماید. علاوه بر این، چون کوییک هاچ بک است، با مشکل ارتفاع بالای صندوق عقب در رانا درگیر نیست.

در طراحی داخلی، پنل جلویی کوییک با وجود صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، در مقایسه با پنل رانا بسیار مجذوب کننده تر به نظر می رسد. رانا صفحه نمایش ندارد و بالای ضبط آن دو دریچه تهویه مطبوع قرار گرفته که ظاهر چندان زیبایی به آن نمی دهد. با اینکه روکش فرمان کوییک چرمی است، ولی مواد به کاررفته در ساخت اتاقک و جایگاه های هردو خودرو کیفیت بسیار پایینی دارند. اگر بخواهیم در این بخش جمع بندی کلی ای کنیم، طراحی داخلی و خارجی کوییک را باید مدرن تر از رانا بدانیم، ولی این طراحی هم با طراحی داخلی ساینا تفاوت چندانی ندارد و فقط یک صفحه نمایش به آن اضافه شده.

با مقایسه کوییک و رانا متوجه می شویم که هر دو خودرو موتور چندان قدرتمندی ندارند و اصلاً نمی توان روی رانندگی پرشتاب و پرسرعت آنها حساب باز کرد. کوییک مخصوصاً موتورش در مقایسه با رانا بسیار ضعیف تر است و نهایت قدرت آن 87 اسب بخار است.

به نظر طراحا،ن این خودرو تمام تمرکز خود را بر طراحی داخلی و آپشن های کوییک گذاشته اند و بخش فنی این خودرو چندان اولویتی نداشته است. تنها مزیت فنی کوییک در مقابل رانا سیستم جعبه دنده CVT آن است که عملکردشان موقع تعویض دنده، با دور موتور متناسب است و از بالا و پایین رفتن های ناگهانی دور موتور جلوگیری می نماید. سیستم انتقال قدرت متغیر باعث رانندگی نرم تر می گردد، اما در عوض از شتاب حرکتی خودرو کاهش و مقدار مصرف سوخت را افزایش می دهد که این عامل در کنار موتور ضعیف کوییک ترکیب چندان جالبی به نظر نمی رسد. در مقابل موتور به کاررفته در رانا همان موتور پژو 206 صندوقدار است و هیچ تفاوتی با آن ندارد و در این زمینه هم بخش فنی رانا چیز جدیدی برای عرضه ارائه نکرده است.

با مقایسه کوییک و رانا در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی، باید گفت که کوییک از رانا خیلی جلوتر است. کوییک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی دارد که رانا فاقد آن است. ضمن اینکه در کوییک دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان تعبیه شده که این هم مزیت دیگری در برابر راناست. جایگاه راننده کوییک هم بالاتر از رانا قرار می گیرد؛ چراکه قابلیت تنظیم برقی دارد و چندحالته است، ولی در رانا راننده جایگاه اش را باید دستی تنظیم کند. علاوه بر این، کوییک جایگاه کودک هم دارد.

سیستم تهویه مطبوع رانا به صورت دستی تنظیم می گردد. از دیگر مزیت های مهم کوییک در بخش آپشن ها، بهره مندی آن از دوربین عقب و حسگر پارک عقب است. می توان گفت رانا از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در مقابل کوییک حرفی برای گفتن ندارد. ولی از نظر ایمنی، فقط ترمزهای جلوی کوییک دیسکی است و ترمزهای عقب از نوع کاسه ای است. درمقابل ترمزهای جلو و عقب رانا هردو دیسکی اند که این امر باعث می گردد رانا درمقایسه با کوییک ایمنی بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رانا با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی کوییک

مقایسه کوییک با پژو 206

پژو 206 خودرویی است که در کلاس بدنه های هاچ بک قرار می گیرد. طراحی آیرودینامیکی پژو 206 در زمان خود یکی از فزونین طراحی ها بود؛ اما امروز حرف زیادی در مقابل طراحی های نوین خودروهای هاچ بک ندارد. طراحی چراغ های جلو و عقب پژو 206 بااینکه این روزها به چشم نمی آید ولی این خودرو در زمان ابتدای عرضه اش، در اواخر دهه 1990 میلادی، یکی از زیباترین خودروهای عرضه شده بود.

با مقایسه کوییک با پژو 206 باید گفت که در طراحی فضای داخلی 206 شاهد فضای مناسب و خوبی برای راننده و سرنشین جلو هستیم؛ ولی این خودرو برای سرنشینان عقب خود مسائل زیادی ایجاد می نماید و نشستن طولانی مدت روی این جایگاه های پژو 206 بسیار سخت و گاهی طاقت فرساست. طراحی صفحه کیلومتر و داشبورد پژو 206 مانند طراحی های نسل های پیشین خودروسازی فرانسوی پژوست و یادآور مدل پژو 405 است.

بااینکه بعضی عقیده دارند طراحی کوییک دقیقاً شبیه طراحی سایناست، ولی اگر ساینا و کوییک را کنار هم قرار دهید، در طراحی کوییک تغییرات مثبت زیادی را خواهید دید. کوییک در رده کلاسی هاچ بکی است که طراحی آن سبب شده شباهتی هم به خودروهای صندوقدار داشته باشد. طراحی جلو و عقب کوییک از پژو 206 زیباتر است و از عناصر طراحی روز جهان بهره گرفته. در طراحی عقب خودرو، مخصوصاً چراغ های عقب آن از طراحی های ب ام و الهام گرفته شده است.

کوییک از نمادها و ابزارهای اسپورت در پایین درها، سپر عقب، و حتی روی سقف خود بهره برده است. اتاقک کوییک فضای بیشتری از پژو 206 دارد، که این را از طول و عرض خودرو و طراحی آن هم می توان متوجه شد. فضای جلو و عقب برای سرنشینان راحت است. طراحی آمپر و داشبورد بااینکه طراحی خیلی ویژه ای ندارد، ولی زیباتر از صفحه کیلومتر ساده و داشبورد پژو 206 است. دو روف لاینی که روی سقف کوییک طراحی و تعبیه شده، علاوه بر زیبایی ظاهری خودرو از نمای جانبی، ارتفاع این خودرو را هم از 1492 میلیمتر به 1532 میلیمتر افزایش داده است.

با مقایسه کوییک و پژو 206 از نظر فنی باید گفت که پژو 206 با موتور معروف پژو در ایران به نام TU5 که محبوب ایران خودروست، عرضه می گردد. این موتور 16 سوپاپ، حداکثر توان خروجی 105 اسب بخار دارد. پژو 206 می تواند تا سرعت 185 کیلومتر در ساعت براند و زمان طی کردن سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 11.6 ثانیه است. دنده این خودرو دستی 5 دنده است و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.6 لیتر در 100 کیلومتر است که با توجه به باک 50 لیتری اش، با باک پر می تواند حدود 750 کیلومتر را بدون احتیاج به پر کردن بنزین بپیماید.

موتور کوییک از نوع موتور M15 است که روی تیبا و ساینا نصب شده و تغییرات اندکی داشته. این موتور 1500سی سی است و توان خروجی آن تا 87 اسب بخار می رسد. همان طور که مشاهده می کنید، قدرت موتور کوییک در مقایسه با پژو 206 کمتر است. ولی جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از نوع CVT است. مصرف سوخت ترکیبی کوییک در 100 کیلومتر 7.2 لیتر است، که یعنی با توجه به باک 41 لیتری، این خودرو می تواند حدود 560 کیلومتر را بدون احتیاج به پر کردن باکش براند.

با مقایسه کوییک و پژو 206 در بحث آپشن و امکانات باید گفت که کوییک سایپا نسبت به پژو 206 امکانات بیشتری دارد که با امکانات روز جهان برابری می نماید. فرمان برقی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی 7 اینچی، مسیریاب، دوربین عقب، جایگاه برقی چندحالته برای راننده، استارت دکمه ای، کنترل صوتی روی فرمان، سیستم پایش باد تایرها و … مهم ترین فزونی های کوییک نسبت به پژو 206 در بخش امکانات به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه پژو 206 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از سایپا کوییک در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت وبلاگ آپ از آخرین قیمت خرید و فروش کوییک آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها قابل اطمینان تر هستند و سواری بهتری در اختیار سرنشینان قرار می دهند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ آپ در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کوییک با رانا و پژو 206" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کوییک با رانا و پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید