هواپیمای جنگی آمریکا به شهر شانگهای چین نزدیک شد

به گزارش وبلاگ آپ، در اقدامی بسیار کم سابقه در سال های اخیر، یک فروند هواپیمای جنگی ضد زیردریایی آمریکا به شهر شانگهای واقع در شرق چین نزدیک شده است.

هواپیمای جنگی آمریکا به شهر شانگهای چین نزدیک شد

به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، این هواپیما تا فاصله 100 کیلومتری شهر نزدیک شده که یکی از نزدیکترین فواصل است که یک جنگنده آمریکایی با یکی از شهرهای چین داشته است بیشتر این هواپیماها در مجاورت سواحل چین پرواز می نمایند.

این اتفاق در شرایطی است که دو کشور، کنسولگری های خود را به صورت ضربدری در شهرهای هوستون و چنگدو بسته اند و روابط دیپلماتیک آنها در کنار مناسبات مالی، تجاری و نظامی تیره تر شده است.

همچنین گزارش حاکی است که هواپیماهای مدل آ. پی. و.یی. پی آمریکا که هواپیمای جاسوسی - شناسایی محسوب می گردد روز یکشنبه وارد تنگه تایوان شده و در مجاورت سواحل استان های جه جیانگ و فوجیان در شرق چین پرواز نموده اند.

موسسه پرابینگ متعلق به دانشگاه پکن در توئیتی این موضوع را متذکر شده و افزوده است که هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا متعلق به نیروی دریایی آن کشور در فاصله ای کمتر از 100 کیلومتر از شانگهای پرواز نموده است.

در دو هفته گذشته هواپیماهای نظامی و جنگی آمریکا بارها به سواحل چین نزدیک شده اند همین موسسه مدعی است که روز دوشنبه یک هواپیمای مدل آر. سی. 135 ارتش آمریکا وارد حریم هوایی تنگه تایوان شده اما وزارت دفاع تایوان در این مورد اظهار نظر ننموده است.

از ابتدای ماه جاری میلادی بر اساس اعلام ارتش آمریکا دستکم 50 سورتی پرواز از سوی هواپیماهای این کشور بر فراز دریای جنوبی که کانون منازعات پکن و واشنگتن محسوب می گردد اجرا شده است.

این پروازها می تواند از دیدگاه کارشناسان باعث برخوردهایی گردد که بسیار خطرناک است مشابه آنچه در سال 2001 رخ داد که یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا با یک جنگنده چینی در آسمان استان های نن واقع در جنوبی ترین نقطه چین برخورد کرد و خلبان چینی جان خود را از دست داد همان زمان 24 خدمه هواپیمای آمریکایی که مجبور به فرود در خاک چین شد، بازداشت شدند واقعه ای که برای مدت طولانی روابط نظامی دو کشور را به چالش کشید.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "هواپیمای جنگی آمریکا به شهر شانگهای چین نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای جنگی آمریکا به شهر شانگهای چین نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید