چرا فیلم ارتش دزدان انقدر با ارتش مردگان تفاوت دارد؟

به گزارش وبلاگ آپ، اولین پیش نمایش از فیلم ارتش دزدان شبکه نتفلیکس منتشر شد که تفاوتی متمایز نسبت به فیلم ارتش مردگان دارد. از قرار معلوم علت خوبی هم برای این وجه تمایز وجود دارد.

چرا فیلم ارتش دزدان انقدر با ارتش مردگان تفاوت دارد؟

ارتش سارقان در مقایسه با ارتش مردگان خوی وحشی گری بسیار متفاوتی دارد و اینجا سؤالی مطرح می گردد که چرا؟ ارتش مردگان در ماه مه سال 2021 (اردیبهشت سال 1400) منتشر شد و این طور به نظر می رسید زک اسنایدر طرفداران پرشور خود را به سوی شبکه نتفلیکس برای تماشای یک سرقت در دنیای زامبی در لاس وگاس می برد. از آن تاریخ ارتش مردگان به یکی از بزرگ ترین فیلم های این حوزه تبدیل شده است و این خوش اقبالی از آنجایی بود که تعدادی فیلم و دنباله از آن در حال آماده سازی بودند.

پیش از هر چیزی ارتش سارقان، یک پیش فراوری با موضوع فیلم اول لودویگ دیتر (کم وبیش در سکانس آغازین ارتش مردگان) است که شش سال قبل تر از داستان اصلی به نمایش عایدی. بخش بعدی در حال حاضر فیلم برداری شده است و در تاریخ 29 اکتبر 2021 (7 آبان ماه سال 1400) در شبکه نتفلیکس منتشر می گردد.

با این حال، با تماشای دو پیش نمایش از فیلم ارتش مردگان، فرض کاملا بدون ارتباط بودن این فیلم رد خواهد شد. گذشته از شخص لودویگ، بازیگران این فیلم کاملا تازه هستند که یک اشاره گذرا به شورش زامبی ها در آمریکا است؛ که می تواند به علت حذف شدن افراد باشد. لحن و آهنگ ملایم تر است، یک فراست اروپایی در جلوه های بصری وجود دارد و عناصر عاشقانه در سراسر آن موج می زند. ممکن است هیچ نقطه مرتبط کننده ای میان ارتش سارقان و ارتش مردگان نباشد، اما علت خوبی وجود دارد که پیش فراوری بسیار متمایز از مدل قبلی خود است.

اولا، یک کارگردان متفاوت در گروه حضور دارد. چه او را دوست داشته باشید چه نه، زک اسنایدر از یک شیوه فیلم برداری بسیار متفاوت استفاده می نماید و این موضوع به علت حضور دوگانه وی به عنوان فیلم بردار در فیلم ارتش مردگان برجسته تر شد. ماتیاس شوایگهوفر (که در هر دو فیلم نقش لودویگ دیتر را بازی می نماید) پشت دوربین فیلم ارتش سارقان می نشیند و این طبیعتا شیوه بصری متفاوتی را برای مراحل کار به ارمغان می آورد. بدیهی است که تأثیرگذاری زک اسنایدر همچنان پررنگ است (او همچنان به عنوان تهیه کننده حضور دارد)، اما یک پالت متالیک و خاموش در ارتش سارقان وجود دارد که سخت می توانید در کارهای اسنایدر آن را بیابید.

از نظر تغییر سبک، مهم است بدانید که ارتش سارقان داستان کاملا متفاوتی را بیان می نماید که در آن زامبی ها فقط یک عنصر محیطی هستند. ارتش مردگان وحشت از زامبی ها را با جست وخیزهای سرقت قدیمی ترکیب نموده است. ارتش سارقان موضوع سرقت را حفظ می نماید اما زامبی ها را به طور کامل منحرف می نماید. در غیاب عنصر وحشت، پیش عایدی کمدی را فرامی خواند (همان طور که از دیتر به صورت منحصربه فرد انتظار داشتید) و یک رابطه عاشقانه را معرفی می نماید.

این یک پیامد اجتناب ناپذیر است که با شورش زامبی ها در لاس وگاس اتفاق می افتد و در آن جا باقی می ماند. اگر این سرایت در سرتاسر دنیا (برای مثال مانند سریال مردگان متحرک) وجود داشت، ارتش سارقان با ارتش مردگان بسیار بیشتر هماهنگ می شد، اما از آنجایی که این حادثه به یک مکان و زمان خاص متمایز شده است، داستان هایی که در جاهای دیگر وقوع یافتند، باید با ورود به ژانرهای دیگر جبران گردد.

بر اساس تازهترین پیش نمایش فیلم، ارتش سارقان فقط یک فیلم با موضوع سرقت است. شخصیت هایی که در بطن آن هستند می خواهند با سرقت از بانک های بزرگ به اسطوره تبدیل شوند و از آنجا که داستان فیلم قبل از وقایع فیلم ارتش مردگان تنظیم شده، به احتمال زیاد به عنوان داستان اصلی لودویگ در دنیای سرقت به کار گرفته می گردد. این موضوع در پیش نمایش نشان داده شده است، گوئندلین (ناتالی امانوئل، بازی تاج وتخت) لودویگ را در یک رقابت (سارقی از گاوصندوق) به خود جذب می نماید.

او پیش از این سارق نبود و پیوستن به تیم گوئندلین اولین کوشش او برای سرقت پول با استفاده از مهارت هایش است. آن چه تعیین است این است که شخصیت لودویگ نقش کمدی فیلم است که شباهت بیشتری به سبک فیلم یازده یار اوشن دارد تا ارتش مردگان و با توجه به تمرکز دومی بر زامبی ها و شرایط مرگ یا زندگی شخصیت ها در طول زمان سرقت شان منطقی است.

ارتش مردگان با اغلب محدودیت هایش در لاس وگاس با موفقیت ساخته شد، اما در ارتش سارقان بر اساس تیم بازکننده صندوق های آلمانی که به همراه داشت، تمایل طبیعی برای حرکتی دنیای در فیلم ها وجود دارد. این چیزی است که ماتیاس شوایگهوفر به طور کامل از آن استفاده نموده است، زیرا این پیش نمایش در مقایسه با جیمز باند در استفاده از چندین منطقه در دنیا، از جمله پاریس و لهستان قابل توجه بوده است. نمی توان انکار کرد که ارتش مردگان و ارتش سارقان از نظر لفظی و معنایی دنیایی متفاوت دارند.

فقط زمان به طور قطعی می تواند همه چیز را نشان دهد، اما تقسیم بندی به بخش ها، ژانرها و سبک های دیگر می تواند راهی موثر برای زنده نگه داشتن حق رأی دادن به ارتش مردگان باشد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا فیلم ارتش دزدان انقدر با ارتش مردگان تفاوت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فیلم ارتش دزدان انقدر با ارتش مردگان تفاوت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید