کرمان ، 2 محصول دانش بنیان در رفسنجان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ آپ، نانو پودر مس و دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به عنوان 2 محصول دانش بنیان با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در رفسنجان رونمایی شد.

کرمان ، 2 محصول دانش بنیان در رفسنجان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از ایرنا، مجری طرح فراوری نانو پودر مس در رونمایی از 2 محصول دانش بنیان در رفسنجان اضافه نمود: مس یکی از مهمترین فلزات در صنعت است و استان کرمان مهد معادن به ویژه مس است و نانوپودر مس، دانش بنیان ترین صنعت پایین دستی این محصول است.

  • اینفوگرافی | معادنی در کلاس جهانی

رضا رنجبر توتویی گفت: پودر مس خواص آنتی باکتریالی دارد که شرکت در بهمن سال گذشته توانست به این تکنولوژی دست یابد؛ تکنولوژی فراوری این محصول در اختیار 2 کشور در جهان است.

وی ادامه داد: هر یک کیلوگرم پودر نانو مس هزار و 500 تا سه هزار دلار ارزش ریالی دارد و محصولی است که با بهترین برند فراوریات نانو در جهان برابری می نماید.

مجری طرح فراوری نانوپودر مس گفت: در حال حاضر 400 کیلوگرم پودر نانو مس فراوری شده که در صورت حمایت قادر به فراوری هفت تن از این ماده در ماه هستیم.

وی ادامه داد: خلوص این محصول 99.99 تا 100 درصد است و این محصول در صنایع الکترونیک و ریزپردازنده ها در متالورژی پودر و قطعه سازی، در صنایع مختلف به عنوان آنتی باکتریال، صنایع دارویی، کشاورزی و غیره کاربرد دارد.

رنجبرتوتویی اضافه نمود: موارد مصرف نانو پودر مس در فراوری پارچه و البسه های پزشکی مانند ماسک و گان، فراوری لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، مکمل های غذایی، کارخانجات جوهر رسانا و سایر محصولات است ضمن اینکه می توان این محصول را زیر 200 دلار در بازار عرضه کنیم.

محصول دیگر که در رفسنجان رونمایی شد دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا بود که با توجه به احتیاج کشور در زمینه تجهیزات تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به علت شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا شرکت دانش بنیان پلاسما تصفیه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اقدام به طراحی و ارائه محصولی برای حل این مشکل نموده که قادر است هوای محیط به ویژه محیط های شلوغ را ضدعفونی و هرگونه ویروس و باکتری و میکروب را نابود و غیرفعال کند.

این دستگاه دارای ویژگی هایی همچون عدم ایجاد حساسیت، عدم پخش گاز اوزون و مواد مضر در محیط و دیگر ویژگی هاست .

منبع: همشهری آنلاین

به "کرمان ، 2 محصول دانش بنیان در رفسنجان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان ، 2 محصول دانش بنیان در رفسنجان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید