آخرین تست موشک اسکرمجت هایپرسونیک ایالات متحده نیز با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ آپ، آینده صنعت هوانوردی جهان هایپرسونیک یا مافوق صوت است. نیروی هوایی آمریکا نیز سخت در کوشش است که بمب افکن مافوق صوت نسل آینده را بسازد و حتی صنعت هوانوردی تجاری نیز در پی راه هایی برای رساندن هواپیما ها به سرعت 5 ماخ و فراتر از آن است. اما موضوع بغرنج برای ایالات متحده این است که جهان با سرعتی باورنکردنی و ترسناک به سوی ساخت سلاح های هایپرسونیک می رود و آمریکا در این زمینه به هیچ عنوان یکه تاز نیست. نیروی هوایی ایالات متحده، اما آخرین تست موشک مفهوم سلاح هواتنفسی مافوق صوت با موتور اسکرمجت خود موسوم به HAWC را با پیروزیت انجام داده است، برنامه ای که پیروز ترین برنامه نظامی ایالات متحده در نوع خود در تاریخ این کشور به شمار می آید.

آخرین تست موشک اسکرمجت هایپرسونیک ایالات متحده نیز با موفقیت انجام شد

به گزارش روزیاتو، روز دوشنبه اخیر، نیروی هوایی و آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی (دارپا) گفتند که این سیستم تسلیحاتی با پیروزیت به پرواز با سرعت 5 مااخ رسیده و در ارتفاع 60،000 پایی توانسته 300 مایل دریایی پرواز کند. در این دستاورد بزرگ، اما به مسافتی که این موشک در آن توانسته با سرعت مافوق صوت پرواز کند اشاره نشده است.

والتر پرایس، معاون نیروی هوایی ایالات متحده در برنامه HAWC در بیانیه ای گفته است: پرواز ماه جاری علامت تعجبی به پیروز ترین برنامه تست پرواز هواتنفسی مافوق صوت تاریخ ایالات متحده اضافه نمود. چیز هایی که از HAWC آموخته ایم قطعاً توانمندی های نیروی هوایی آینده ایالات متحده را تقویت خواهد نمود. همانطور که نامش نشان می دهد، HAWC یک سلاح مفهومی است که مستقیماً روی هواپیما و بمب افکن سوار نمی گردد، اما بیشتر یک پلتفرم برای ساخت تکنولوژی های هایپرسونیک آینده خواهد بود.

در واقع، نیروی هوایی از قبل دو سیستم موشکی دیگر را شروع نموده بود که شامل سلاح واکنش سریع هواپرتاب ll-Up-Round AGM-183A بود که اولین پرتاب پیروزش را در ماه دسامبر گذشته در سواحل جنوبی کالیفرنیا با استفاده از یک بمب افکن B-52H Stratofortress انجام داد. در سپتامبر 2022، نیروی هوایی گفت که کمپانی ریتون برنده قرارداد بسیار دقیق و عجیب 985،348،124 دلاری برای توسعه موشک کروز تهاجمی مافوق صوت (HACM) شده است. در جولای، خبر رسید که HAWC در واقع یک راه بازکن تکنولوژی برای برنامه تازه HACM بوده است.

چیزی که HAWC و دیگر موشک های شبیه آن را خارق العاده می سازد این است که به وسیله یک موتور اسکرمجت تغذیه می گردد، که متفاوت از موتور های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می نماید. به علت عمل کردن در سرعت های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می نماید تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می نمایند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب نموده که به موتور امکان می دهد به سرعت 5 ماخ و فراتر از آن برسد.

این سرعت فزاینده باعث می گردد که موشک های هایپرسونیک به شدت مرگبار باشند، زیرا توانایی ناکام گذاشتن پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی مدرن را دارند. اگر چه این آخرین تست سیستم HAWC بود، اما نیروی هوایی ایالات متحده از درس ها و داده های این تست های پیروز برای یک برنامه تازه به نام More Opportunities با HAWC یا MOHAWC استفاده نموده و هممان پلتفرم های آینده ماندند HACM نیز از این برنامه تاثیر خواهند پذیرفت.

منبع: فرارو

به "آخرین تست موشک اسکرمجت هایپرسونیک ایالات متحده نیز با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تست موشک اسکرمجت هایپرسونیک ایالات متحده نیز با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید