اجرای طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش شروع شد

به گزارش وبلاگ آپ، تغییر در نظام سهمیه بندی بنزین با تخصیص سهمیه به افراد به جای خودروها با هدف برقراری عدالت اجتماعی، در دستور کار قرار گرفته است. طرح بازتوزیع یارانه بنزین از اول اسفندماه در جزیره کیش شروع شد و همه شهروندان اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو واجد دریافت سهمیه بنزین 20 لیتری شدند.

اجرای طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش شروع شد

این طرح ویژه خودروهای بنزین سوز است که بخش عمده یارانه سوخت را به خود اختصاص داده است. قرار است سهمیه سوخت به این خودروها در 2 بخش خودروهای شخصی و خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) تخصیص داده گردد.

در این طرح نرخ بنزین سهمیه یا آزاد افزایش نخواهد داشت، بلکه هدف دولت از اجرای آن تنها بهره مندی تمام افراد جامعه بدون درنظرگرفتن داشتن یا نداشتن هرگونه وسیله نقلیه است؛ به طوری که همچون سابق هر لیتر بنزین سهمیه 15 هزار ریال و هر لیتر بنزین آزاد 30 هزار ریال عرضه می گردد. افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند، می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

طبق این اطلاعیه سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می گیرد. شهروندان جزیره کیش می توانند با همان کارت های بانکی در پمپ بنزین ها و با همان قیمت پیشین سوخت گیری نمایند. ذخیره بنزین بعضی ار کارت ها که از ماه های قبل است، محفوظ می ماند و فعلاً زمانی برای استفاده از سهمیه سوخت در نظر گرفته نشده است.

بر اساس مصوبه ستاد مالی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می توانند از سهمیه های پیشین در کارت های سوخت خود استفاده نمایند. طبق اطلاعیه در خاتمه اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد مالی دولت خواهد رسید.

البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی ماهیت جزیره کیش از نظر شرایط زندگی افراد و شکاف درآمدی بسیاری متنوع است و نمی توان برای اجرای چنین طرحی آن را با کلان شهرها مقایسه کرد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ آپ بخوانید.

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "اجرای طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید