انتقال هاری از سگ ولگرد جان جوان جویباری را گرفت!

به گزارش وبلاگ آپ، یک جوان اهل جویبار مازندران بر اثر گازگرفتگی به وسیله یک سگ هار ولگرد جان سپرد!

انتقال هاری از سگ ولگرد جان جوان جویباری را گرفت!

به گزارش تسنیم، ک. م یک جوان اهل جویبار بر اثر گازگرفتگی به وسیله یک سگ ولگرد به بیماری هاری مبتلا شده و جان خود را از دست داد. مرگ این جوان دومین مورد از ابتلا به هاری بر اثر حمله سگ ولگرد در شهرستان جویبار در 6 ماه گذشته بوده است.

متأسفانه آمار ابتلا به هاری در کشور در حال افزایش است و به گفته دکتر بهزاد امیری، رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، آمار هاری در سال 1400 به 16 مورد رسیده که این آمار 3 برابر بیشتر از سال 1399 است!

این آمار که ایران را به سومین کشور دنیا از نظر ابتلا به هاری تبدیل نموده است، در حالی اتفاق می افتد که کشور های دنیا با اتخاذ تصمیمات سختگیرانه در مورد حیوانات، به ویژه سگ ها و گربه ها در پی ریشه کن کردن هاری تا سال 2030 هستند.

با توجه به این که بیش از 80 درصد حیوان گزیدگی ها در کشور ما به واسطه سگ ها انجام می گردد و بعلاوه با توجه به اینکه بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت (WHO)، در 99 درصد موارد، سگ ها عامل انتقال ویروس هاری به انسان هستند، ضروری است تا هرچه سریع تر سازمان های مسئول در یک اقدام فوری و حساب شده وظایف خود را در مورد زنده گیری، واکسیناسیون و نگهداری سگ های ولگرد در منطقه ها خاص انجام دهند تا از وقوع یک فاجعه ملی و انفجار بیماری هاری در کشور جلوگیری گردد.

در کنار این مورد، به وضع قوانین سختگیرانه در مورد منع غذارسانی به سگ های ولگرد واکسینه نشده و تگ گذاری نشده نیازمندیم تا از این طریق بتوان جمعیت سگ های ولگرد در کشور را کنترل کرد.

منبع: فرارو

به "انتقال هاری از سگ ولگرد جان جوان جویباری را گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال هاری از سگ ولگرد جان جوان جویباری را گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید