ایجاد امکانات ورزشی یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است

به گزارش وبلاگ آپ، معاون وزیر علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاح 16 پروژه ورزشی در دانشگاه ها گفت: ایجاد امکانات ورزشی از نظر فضا و تجهیزات یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است و استمرار خواهد داشت.

ایجاد امکانات ورزشی یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ آپ، به نقل از سازمان امور دانشجویان، غفاری، معاون وزیر علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاح 16 پروژه ورزشی در دانشگاه ها گفت: ایجاد امکانات ورزشی از نظر فضا و تجهیزات یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است و استمرار خواهد داشت.

غلامرضا غفاری در این آیین مجازی گفت: ورزش دانشجویی نقش مهمی در نشاط و پویایی محیط دانشگاه دارد و به همین دلیل است که مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها به توسعه امکانات ورزشی اهتمام دارند و در طول سال شاهد اففتاح پروژه های مختلف ورزشی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرایط کرونایی از کشور رخ ببندد و دانشجویان بتوانند با حضور دانشگاه و پیگیری تحصیلات خود، از امکانات ورزشی هم در راستای سلامت جسم و روان خود استفاده نمایند.

محمد حسین علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان هم در این آیین گفت: در چهار سال اخیر، از سال 96 تا 1400، تعداد 124 پروژه زود بازده مورد احتیاج دانشجویان در زمینه های زمین روباز، کفپوش و پیست دوچرخه سواری تعریف شد و تا کنون 100 پروژه به بهره برداری کامل رسیده است؛ سه پروژه در شرف افتتاح است و 21 پروژه هم در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با تشکر از مساعدت دفتر طرح های عمرانی وزارت علوم در حمایت از پروژه های ورزشی دانشگاه ها گفت: این حمایت ها با اختصاص 5 میلیارد تومان در سال 96 آغاز شد و با روندی صعودی ادامه داشته است و در امسال 31 میلیارد تومان از طرف این دفتر به این پروژه ها اختصاص یافته است.

وی تاکید نمود: بسیاری از پروژه های ورزشی با یاری و مساعدت صندوق رفاه دانشجویان و در مجاورت خوابگاه های دانشجویی ایجاد شده است تا دسترسی دانشجویان به امکانات ورزشی آسان تر گردد.

علیزاده با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های ورزشی در طول سال و به مناسبت هایی مانند هفته تربیت بدنی، هفته دولت، روز دانشجو و دهه فجر ادامه داشته است گفت: امروز هم 16 پروژه شامل 4 زمین چمن مصنوعی، 5 پیست دوچرخه سواری، 5 مرکز مجهز مشاوره تندرستی، 1 کفپوش زمین روباز و 1 زمین ورزشی ساحلی به بهره برداری می رسد و 21 هزار مترمربع به فضای ورزش دانشگاه ها افزوده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایجاد امکانات ورزشی یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد امکانات ورزشی یک اصل و اولویت مهم در وزارت علوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید