با مصرف این مواد غذایی جوان بمانیم

به گزارش وبلاگ آپ، جوان ماندن دغدغه بسیاری از ما است، به طوری که به سراغ ابزارهایی می رویم که ما را جوان نشان دهد و حتی بعضی با مصرف قرص های مختلف در تلاشند تا خود را جوان نگه دارند. تحقیقات نشان داده اند که خوردن یکسری از غذاها که ویژگی های ضدپیری دارند، می توانند به ما تا حدی در سالم و جوان ماندن یاری نمایند.پس با ما همراه باشید.

با مصرف این مواد غذایی جوان بمانیم سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش نموده است. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت های سالم می توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب تر بمانید. با ما همراه باشید تا رازهای جوان ماندن را با شما در میان بگذاریم.

چه کسی دلش نمی خواهد همواره جوان و شاداب باشد؟ یقیناً در سی یا چهل سالگی نمی خواهیم که مثلاً 17 ساله شویم اما مسلماً دلمان می خواهد انرژی و قدرت آن زمان ها را داشته باشیم و مثل آن زمان ها خبری از چین و چروک یا لکه های قهوه ای روی پوستمان نباشد. بیماری های دوره پیری با بالاتر رفتن سن و سال سرو کله شان پیدا می گردد اما با همه این حرف ها تعداد این ناخوشی ها و بیماری ها به سبک زندگی ما بستگی دارد. برای اینکه جسم و روحتان جوان بماند توصیه های زیر را جدی بگیرید.

به فکر تأمین آب بدنتان باشیدزمانی که بدن دهیدراته می گردد یعنی به میزان کافی آب دریافت نمی نماید بیشتر شبیه کشمش می گردد تا یک انگور رسیده. برای همین باید به میزان کافی آب بنوشید. هیچ وقت نباید احساس تشنگی کنید. باید قبل از آن آب کافی مصرف نموده باشید. حتماً مواد غذایی سرشار از آب مانند میوه ها و سبزیجات تازه نیز مصرف کنید تا به برترین نحو آب بدنتان تأمین گردد.

فعال تر باشید اما زیاده روی نکنیدورزش کردن از بروز پیری زودرس پیشگیری می نماید اما بهتر است ورزش های سبک و منظم انجام دهید نه این که هر از گاهی ورزش های سنگین و حرکات شدید داشته باشید که فشار زیادی روی بدن می آورند. ورزش سبک و دائمی تأثیر بسیار خوبی در طولانی مدت ایجاد می نماید.اگر ورزش های سنگین مانند دوی مسافت طولانی و یا وزنه برداری و غیره انجام می دهید حتماً حواستان به تغذیه تان باشید. قبل و بعد از جلسات ورزشی به میزان کافی آب بنوشید. سعی کنید حتماً تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید.1

انگور بخورید و جوان بمانیدبیایید در خصوص آنوسیانین که به وفور در انگور یافت می گردد صحبت کنیم و از فواید آن برای جوان ماندن بیشتر بدانیم. این ماده علاوه بر خاصیت ضدآرتروزی آن، به افزایش میزان کلاژن موجود در شبکیه چشم هم یاری می نماید و جلوی مسائل مربوط به پیری چشم را به طور کلی می گیرد.

قارچ شیتاکه، قرص جوانی و شادابیموی سفید برای افرادی که سن بالا دارند، غیرطبیعی نیست. اما وقتی افرادی که جوان اند یا در شرف پیری هستند، ناگهان موی سفید در خود پیدا می نمایند، می تواند برایشان کمی تعجب آور و ناراحت نماینده باشد. اگر شما هم جزو این افراد هستید، شما را با قارچ شیتاکه آشنا می کنم. یکی از دلایل این که موی افراد زودتر از موعد سفید می گردد این است که با فقدان مس در بدن روبرو می شوند. بدن شما برای فراوری رنگدانه پوست و مو به مس احتیاج دارد و قارچ شیتاکه یکی از برترین منابع برای تأمین آن است. فقط یک نصف فنجان چای­خوری از قارچ شیتاکه می تواند 71 درصد از مس مورد احتیاج بدن را به صورت روزانه تامین کند. همه این ها فقط با 40 کالری انجام می گردد. پس اگر می خواهید بدانید که چه بخورید تا جوان بمانید، قارچ شیتاکه یکی از آن هاست.

پنیر چداربرای دوست داران پنیر چدار، خبر خوبی دارم. غذای موردعلاقه تان می تواند تا دوران سالمندی، لبخند جوانی بر لب شما آورد. هر چه سن ما بیشتر می گردد، درخشش لبخند ما هم کمتر می گردد. البته نمی توان به طور کلی زردی دندان ها را در سنین بالا از بین برد، اما می توان تا حد زیادی ظاهر زرد آن را با کنترل میزان pH دهانتان، کاهش دهید.

در یک تحقیق آمده که افرادی که تا 48 ساعت، دندان های خود را مسواک نکردند و از پنیر چدار استفاده کردند، میزان pH دهان آن ها به همان میزان ای می رسد که پس از مسواک کردن دهان می رسیم. محیط دهان ما اسیدی است و از بین رفتن رنگ دندان هم مانند کرم خوردگی دندان ها بسیار طبیعی است. علاوه بر همه این ها، ترکیبی که در پنیر وجود دارد می تواند اسید داخل دهان را از بین ببرد. پس پنیر جدار هم می تواند یکی از راهکار های جوان ماندن شما باشد.

با گردو جوان تر شویداز بین مغز هایی که در مغازه خواروبار فروشی وجود دارند، کدام یک مناسب شما است؟ کدام یکی از آن ها به جوان ماندن شما بیشتر یاری می نماید؟ قطعا گردو برترین گزینه برای پاسخ به این سوال است. طبق یافته های محققان و دانشمندان،گردوها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و امگا3 هستند که می تواند به طرز چشمگیری جلوی خطر بیماری های قلبی را بگیرند. اگر یک عدد گردو در 5 روز هفته بخورید، خطر سکته و حمله قلبی را تا 40% در خود کاهش می دهید.2

گوجه فرنگیگوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی به خصوص ویتامین C و ویتامین A می باشد. اسید فولیک، لیکوپن و آنتی اکسیدان به علت رنگ قرمز گوجه فرنگی در آن وجود دارد.

میزان آنتی اکسیدان گوجه فرنگی 14 برابر بیشتر از مواد غذایی دیگر است. این خاصیت گوجه پوست را در برابر اشعه UV نگهداری می نماید.

گوجه فرنگی می تواند از بدن در برابر بیماری های قلبی عروقی و عفونی محافظت کند.

زرد چوبهاین ادویه محبوب خواص درمانی شگفت انگیزی دارد. ضد سرطان، ضد التهاب و پایین آورنده سرعت پیری محسوب می گردد. از زردچوبه در بیشتر غذاهای خود بهره ببرید هم خلق و خوی شما را خوب می نماید هم استرس را از بین می برد.

هویج

همه ما از بچگی می دانستیم که هویج برای چشم مفید است. بتاکارون موجود در هویج در بدن انسان تبدیل به ویتامین A می گردد. این فرآیند یاری می نماید که شبکیه و دیگر بخشهای چشم به خوبی عمل نمایند.

بعلاوه از پیری و چین و چروک زودرس پوست محافظت می نماید.

سیراز دیگر مواد غذایی که شما را جوان نگه می دارد سیر است. هر چند که بوی نامطبوع سیر بیشتر افراد را اذیت می نماید اما خواص درمانی سیر فوق العاده است.

سیر خواص ضد قارچ و ضد باکتری دارد. شما می توانید با مصرف سیر سطح کلسترول خونتان را تنظیم نگه دارید. بهبود گردش خون و حتی خطر ابتلا به بعضی از سرطانها با سیر درمان می گردد. سیر یک ماده ضد پیری محسوب می گردد.3

با انار جوان بمانیددانه های این میوه شگفت انگیز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است که از خطوط روی صورت، چین و چروک و خشکی پوست به وسیله از بین بردن رادیکال های آزاد پیشگیری می نماید.

تحقیقات نشان داده مصرف بیشتر ویتامین C چین و چروک و خشکی پوست را در خانم های میان سال کاهش می دهد. بعلاوه این میوه حاوی آنتوسیانین (که به افزایش فراوری کلاژن یاری می نماید و ظاهر پوست را زیبا می نماید) و اسید الاجیک (ماده شیمیایی طبیعی که التهاب بر اثر اشعه های UV را کاهش می دهد) است.

بلوبریبا خوردن میزانی از این میوه زیبا پوست خود را درخشان کنید، بلوبری حاوی ویتامین C و E است (که هر دوی این آنتی اکسیدان ها به درخشندگی و حجم پوست یاری می نمایند و با رادیکال های آزاد مبارزه می نمایند) بعلاوه این میوه حاوی ارابتین، مشتق طبیعی هیدروکینون برای درخشندگی پوست است.

کلمدر فهرست بلند بالای مواد مغذی که کلم دارد، ویتامین K (بهبود دهنده لخته شدن خون سالم، به همین علت رگ های خونی اطراف چشم نشت نمی نمایند و از تیرگی آن پیش گیری می گردد) و آهن نیز هست. دکتر هاوارد مراد، استاد بالینی کاردانی پزشکی می گوید: کمبود آهن در برنامه غذایی باعث می گردد پوستتان رنگ پریده بگردد، و رگ های خونی زیر آن به سادگی قابل تشخیص شوند. برای اینکه بیشترین استفاده را از این سبزی ببرید آن را به صورت بخار پز میل کنید نه خام.

تخم مرغانگشتان دست (و بعلاوه پا) از پروتئین درست شده اند، پس کمبود پروتئین می تواند آنها را نرم کند. تخم مرغ ها منبع خوبی از بیوتین، یک ویتامین B کمپلکس که اسید آمینه ها را که بلوک های پروتئینی می سازند را متابولیز می نماید است. روزانه می توانید یک تا دو عدد تخم مرغ میل کنید.4

لوبیاتحقیقات نشان داده است که لوبیا غذایی عالی برای قلب است و هرچه بیشتر لوبیا مصرف کنید، قلب سالم تری خواهید داشت.

لوبیا، منبعی عالی از پروتئین های کم چربی و فیبر هستند و می توانند کلسترول خون را پایین بیاورند.

ضمناً سرشار از ویتامین ها از جمله ویتامین B، آنتی اکسیدان، پتاسیم و آهن هستند.

ماهیغذاهای دریایی به ویژه ماهی های چرب مانند قزل آلا، حاوی اسیدهای امگا3 بوده که حافظه را بهبود می بخشند و عملکرد مغز را افزایش می دهند و اثرات ضد التهابی خوبی دارند.

بعلاوه برای درمان یبوست مناسب هستند.

روغن زیتوناخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که روغن زیتون حاوی چربی های تک اشباع نشده هستند.

این نوع چربی ها برای قلب و بدن بسیار مفیدند و خاص ضدپیری دارند.5

بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوستبذر کتان که منبعی سرشار از مواد مغذی همانند فیبر، منگنز، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا 3 است. علاوه بر این ها تخم کتان می تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی نیز موثر باشد.

بسیاری از خواص بذر کتان هنوز به طور کامل شناخته نشده اند، حتی بسیاری از فوایدی که در حال حاضر درباره بذر کتان ادعا می گردد، فاقد اعتبار علمی است. با این حال تحقیقات نو، نشان می دهند که بذر کتان می تواند آن خوراکی اعجاب انگیزی باشد که در رویاهای مان است.

برگ زردآلو، نگهبان رنگ پوستزردآلو میوه ای شیرین با طبیعتی سرد و تر است. زردآلو برای پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان بیماری های داخلی بسیار موثر است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می شوند و دارای ویتامین های A، C، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین(B3) می باشد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین های A، C و گروه B است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و میزان کمی مس، آهن و روی نیز دارد.

آووکادو؛ میوه جوانیآووکادو چرب است و درای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستین Cystine تریپتوفان Tryptophane و تیروسین Tyrosine می باشد. روغن آووکادو برترین کرم برای پوست است زیرا به آسانی در پوست نفوذ یم کند و به پوست شادابی می دهد.6

پی نوشت:

1.www.article.tebyan.net

2.www.zimed.ir

3.www.eghtesadnews.com

4.www.mashreghnews.ir

5.www.mostaghelonline.com

6.www.jadidtarin.com

منبع: راسخون

به "با مصرف این مواد غذایی جوان بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این مواد غذایی جوان بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید