کدام ویتامین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟

به گزارش وبلاگ آپ، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد برای درمان ریزش مو احتیاج به مواد معدنی و ویتامین دارند.

کدام ویتامین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟

محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: افراد برای درمان ریزش مو میتوانند با مصرف سیب زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار سیلیسیوم که در لایه خارجی این میوه ها یافت می شوند را وارد بدن شان نمایند. همچنین جوانه حبوبات و غلات و و دانه ها با پوست مصرف شوند، زیرا غنی از سیلیسیوم هستند.

او توضیح داد: ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می گذارد؛ همچنین ویتامین E نیز، برای رشد مو ها لازم است. مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن گیری می گردد که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می گردد. با مصرف مغز ها، دانه ها و روغن زیتون می توانید احتیاج روزانه خود به ویتامین E را تامین کنید.

چگونه از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

او ادامه داد: افرادی که به دلیل تیرویید و عملکرد نادرست این غده دچار ریزش مو شده اند؛ باید غذا های غنی از ویتامین A و ید را مصرف نمایند، ولی باید توجه داشته باشند، که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان نمود: دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین های گروه B است؛ که در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین غذا های غنی از ویتامین B عبارتند از لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغز ها و دانه ها و تخم مرغ که افراد می توانند در برنامه غذایی خود جای دهند.

انوشه گفت: روی (زینک) این ماده معدنی به وسیله افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می گردد. این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه آفتابگردان و بادام وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کدام ویتامین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ویتامین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید