برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم

به گزارش وبلاگ آپ، کارهای لازم برای مقابله با افسردگی بعد از سفر

همواره راجع به چگونگی سفر یا قبل از اینکه به سفر برویم، صحبت شده است، اما هیچ گاه از کارهای لازم برای مقابله با افسردگی بعد از سفر حرفی به میان نیامده است. در صورتی که بعد از اینکه سفر تمام می گردد و پر انرژی به خانه برمی شد، مدت زمانی طول می کشد تا به خانه عادت کنید و به زندگی در خانه خود برشد! بسیاری از افراد بعد از سفر برای انجام کارهای روزمره انرژی خود را از دست می دهند و گاهی حتی پیش آمده است که نتوانسته اند به زندگی روزمره برگردند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از سفر به سختی به زندگی و سرکار قبلی خود برمی گردند، این مطلب مجله خبرنگاران را بخوانید.

برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم

چرا بعد از سفر دیگر حس و حال زندگی در خانه را نداریم؟

مهم نیست که برای چه مدت در سفر بوده باشید، چه یک روز، چه یک ماه یا چندین ماه. زمانی که به خانه می رسید، با احساساتی گیج نماینده و سرگردان روبرو خواهید شد. در کل به خاطر داشته باشید که سفر رفتن بسیار آسان تر از برگشتن از سفر است. بسیاری از افراد، اوایل برگشتشان به خانه بسیار خشنود می شوند. در این مواقع، حس راحتی و آسایش به شما غلبه می نماید. چرا که دیگر لازم نیست مدام مراقب گم شدن وسایل خود باشید، در تخت خود به راحتی می خوابید و صبح بدون هیچ نگرانی از حرکت و سفر بیدار می شوید. با دوستان خود پس از مدت ها، ارتباط برقرار می کنید و خانواده خود را می بینید. اما کم کم متوجه تفاوت هایی در حس و حال درونی خود می شوید. ممکن است متوجه شوید که دیگر متعلق به خانه خود نیستید و حتی گاهی با دوستانی که تا قبل از سفر بسیار صمیمی بودید، احساس غریبگی داشته باشید. بعد از این مرحله دچار افسردگی بعد از سفر می شوید.

در واقع انتظاری که از برگشت به خانه دارید با آنچه که در سفر تجربه نموده اید، بسیار فرق دارد. بسیاری از افرادی که عادت به زیاد سفر کردن ندارند، بعد از سفر و رسیدن به خانه، فکر می نمایند که محل زندگی شان نیز همچون آن ها تغییر نموده است در صورتی که اینطور نیست! زمانی که از سفر بر می شد این شما هستید که تغییر نموده اید ولی شهر شما همچون سابق است، خانواده و دوستان شما همچون سابق زندگی می نمایند و در خانه و محله شما هیچ تغییری رخ نداده است. این موضوع در ابتدا شاید باعث جدا شدن شما از خانواده و دوستان گردد.

یادتان باشد که حقیقت بازگشت به خانه سخت است و اغلب مردم آن را نادیده می گیرند.

برای بسیاری از افرادی که بعد از سفر مخصوصا سفری طولانی، به خانه برمی گردند، اتفاقی می افتد که ممکن است برای آن آماده نباشند، آن ها دچار افسردگی بعد از سفر می شوند. در واقع سفر، تمام دیدگاه ها و نظریات شما را تغییر داده است. طوری که گویا سفر، چشم سوم شما را باز نموده و اکنون از آنچه که در خانه می بینید، تعجب می کنید. در صورتی که همه چیز به همان صورتی است که شما خانه را ترک نموده بودید. با این موضوع کنار بیایید و بدانید که شما برای همواره تغییر نموده اید. شاید همواره این احساس را داشته باشید که هنوز هم در حال سفر هستید و خانه دیگر همان خانه برایتان نیست.

دوستانتان تغییرات درون شما را درک نمی نمایند و تفاوت را نمی بینند. ممکن است حتی با عزیزترین افراد زندگی تان نیز احساس غریبگی داشته باشید. برای این جور مواقع چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای مقابله با افسردگی بعد از سفر چه چیز احتیاج است؟

قطعا که دارو و کارهای این چنینی، راه چاره درستی نیست. شما به بینشی رسیده اید و قرار است که این بینش در زندگی به یاری شما بیاید نه اینکه شما را از جامعه ای که در آن زندگی می کنید، دور نگه دارد. باید همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که انسان های زیادی تجربه سفر را در زندگی خود داشته اند و شاید حالت های شما و افسردگی بعد از سفر برای آن ها، طبیعی و موضوعی عادی به نظر برسد. یکی از کارهایی که می توانید در این مواقع انجام دهید، این است که در پی افرادی بشد که همچون شما تجربه سفر داشته باشند. صحبت با این افراد و دانستن تجربیات آن ها آن هم بعد بازگشت از سفر، نه تنها شما را آرام می نماید؛ بلکه می توانید دوستانی با تجربیات مشابه با خود پیدا کنید.

سفر بسیار هیجان انگیز است و زندگی شما را پر از شور و شوق و حرکت می نماید. فکر شما را باز می نماید و زندگیتان را تغییر می دهد. این موضوع است که برگشت به خانه را برای شما سخت تر می نماید. صحبت کردن با افرادی که تجربه سفر داشته اند، راجع به موضوع بالا بسیار یاری نماینده است اما یادتان باشد که این افراد تنها تا یک جایی می توانند یاری نماینده باشند. در واقع این خودتان هستید که باید با حس افسردگی بعد از سفر مقابله کنید و بتوانید انرژی سفر را در جهتی درست راهنمایی کنید.

راجع به سفر خود بنویسید

نوشتن خاطرات و تجربیات سفرتان به عنوان یک سفر نامه یا راهنمای سفر می تواند روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و احساسات شما باشد. حتی می توانید بسته به تجربیات تازه خود کاری مناسب با شخصیت تازه خود پیدا کنید و یا اگر شم نویسندگی دارید، برای مجلات و روزنامه های مختلف بنویسید.

بازگشت به خانه را همیشگی ندانید

بسیاری از افرادی که تجربه سفری عالی را پشت سر می گذارند، بعد از سفر و برگشت به خانه، سفر را برای خود تمام شده می پندارند و دچار افسردگی بعد از سفر می شوند. در صورتی که سفر در زندگی شما، مسیری را باز نموده است که برای همواره ادامه خواهد داشت. فکر نکنید که دیگر سفر تمام شد و شما برای همواره به خانه بازگشته اید. اکنون شما راه و چاه سفر رفتن را یاد گرفته اید. در نتیجه بهتر و بیشتر می توانید به سفر بروید. از هر موقعیت دیگری که در زندگی روزمره خود یافتید، برای ادامه سفر خود استفاده کنید و سفرتان را برای همواره در یک نقطه تمام نکنید. جملات زیر را از بزرگان تاریخ به خاطر داشته باشید که:

  • در سفر شما لال شده و سپس تبدیل به قصه گو خواهید شد. (ابن بطوطه)
  • سفر با بازگشت شما به خانه سرانجام نمی پذیرد بلکه این نقطه؛ زمانی است که مفهوم آن شروع می گردد. (آدله فرانکلین)
  • منزلگاه واقعی هر انسان، خانه وی محسوب نمی گردد، بلکه جاده ها خانه ما هستند. زندگی خود سفری است که با گام هایمان در آن رهسپار هستیم. (بروس چاتوین)
  • انگیزه سفر، یکی از امیدوار نماینده ترین نشانه های زندگی است. (اگنس رپلیر)
  • زندگی در سرانجام آسایش شما شروع می گردد. (نیل دونالد والش)
  • خرسندی در چگونگی بازگشت تعریف نمی گردد بلکه شامل روش و طریقه سفر خواهد بود. (مارگارت لی)

منبع: wanderluststorytellers.com

منبع: الی گشت

به "برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید