تولید کک اسفنجی در پالایشگاه بندرعباس حداقل سه سال زمان می برد

به گزارش وبلاگ آپ، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: تولید کک اسفنجی در شرکت پالایش نفت بندرعباس، حداقل سه سال زمان می برد تا به تولید محصول برسد.

تولید کک اسفنجی در پالایشگاه بندرعباس حداقل سه سال زمان می برد

آقای جعفر توفیقی گفت: دانش فنی مربوط به تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم سازی، بعد از بازه زمانی 2 ساله تولید شد. پالایشگاه بندرعباس، باید از امروز، با استفاده از اسنادی که در پژوهشگاه صنعت نفت تولید شده، مناقصه برگزار کند و پس از آن، شرکت های پیمانکار ایرانی باید در آن شرکت کنند.

به گفته او، طبق پیش بینی آقای نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، مناقصه مربوط به تولید کک اسفنجی در این پالایشگاه، تا سرانجام بهار 1401 برگزار و پیمانکار ایرانی آن معین شود تا کلنک پروژه به زمین زده شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت می گوید: پروژه تولید کک اسفنجی در شرکت پالایش نفت بندرعباس، با توجه به وسعتی که دارد، حداقل سه سال زمان می برد تا به تولید محصول برسد.

اکبر زمانیان معاون صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت نیز گفته است: کک اسفنجی آنقدر با اهمیت و استراتژیک است که رئیس جمهور قبلی آمریکا، مستقیما فروش و هرگونه ارائه خدمات در این زمینه به ایران را در سال 1398 تحریم کرد.

کک سوزنی یک ماده اولیه است که در صنایع فولاد سازی و آلومینیوم سازی، برای تولید الکترود استفاده می شود.

وبلاگ آپ اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تولید کک اسفنجی در پالایشگاه بندرعباس حداقل سه سال زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید کک اسفنجی در پالایشگاه بندرعباس حداقل سه سال زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید