حفاری چاه های نفت و گاز با امنیت بیشتری انجام می گردد

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از معاونت علمی و فناوری، با بومی سازی خدمات نمودارگیری، عملیات های پرخطر و پرهزینه در صنعت نفت و گاز به حداقل رسید و تولیدات این حوزه بیشتر شد.

حفاری چاه های نفت و گاز با امنیت بیشتری انجام می گردد

نمودارگیری یکی از ارزشمندترین و تخصصی ترین عملیات جانبی صنعت نفت به ویژه صنعت حفاری است. این خدمات در چاه های نفت و گاز، از ابتدا تا انتهای عملیات حفاری و همچنین در تکمیل و به فراوری رساندن چاه نقش عمده و بسزایی را در اخذ اطلاعات ایفا می نمایند.

به گفته مرتضی عسگری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، نمودارگیری فراوری در واقع ثبت داده های مربوط به اندازه گیری یک یا چند پارامتر سیال فراوری شده در چاه نفت است که از این داده ها برای توصیف یا پیش بینی رفتار چاه فراوریی استفاده می گردد.

وی اضافه کرد: نمودارگیری فراوری با اهداف گوناگونی ازجمله ارزیابی عملکرد دینامیکی و میزان فراوری در بخش های مختلف چاه، عیب یابی مسائل پیش آمده و پایش میزان اثربخشی عملیات تحریک یا تکمیل چاه انجام می گردد.

این فعال فناور ادامه داد: مهم ترین نتیجه استفاده از این خدمات، کاهش احتیاج به انجام عملیات های پرخطر و هزینه زا است. با یاری این خدمات ایمنی کار در این صنایع ارتقا می یابد.

وی با اشاره به خدمت دیگر این شرکت، گفت: خدمات ارزیابی مطلوبیت چاه نیز توسط مجموعه ما ارائه می گردد. با توجه به اینکه هر چاه نفت از هزاران متر لوله و چندین تن سیمان تشکیل شده است، مطلوبیت هر چاه سوالی است که پاسخ آن از عهده هیچ ابزار یا اندازه گیری به تنهایی برنمی آید. عدم آنالیز هرگونه نشتی هرچند کوچک می تواند عواقب مختلفی از کاهش فراوریی تا تخریب محیط زیست داشته باشد که خود موجب توقف فراوری، تعمیرات هزینه بر و جرایم مختلف قانونی است. متخصصان ما در زمینه ارزیابی مطلوبیت چاه با ارائه خدمات گسترده ای کوشش می نمایند تا هزینه های نگهداشت و تعمیر چاه مدیریت گردد.

عسگری اضافه کرد: این شرکت، با اتکا به دانش و نیروی توانمند داخلی و با استفاده از علم و فناوری روز، با فراوری و عرضه خدمات خود، همیشه در بسط و گسترش دامنه خدمات و محصولات می کوشد و با تمام توان درصدد تأمین و برطرف احتیاجهای صنعت، علی الخصوص صنعت نفت در کشور است.

این فعال فناور همچنین، گفت: این شرکت با توسعه روزافزون و با هم افزایی توان و قابلیت های نیروی انسانی و دانشی خود، در پی ارائه مداوم خدمات نوین و باکیفیت در زمینه های مختلف بالادستی صنعت نفت است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حفاری چاه های نفت و گاز با امنیت بیشتری انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاری چاه های نفت و گاز با امنیت بیشتری انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید