خبرنگاران باقری: رعایت دستورالعمل ها دغدغه ورزشکاران را کم خواهد نمود

به گزارش وبلاگ آپ، تهران- خبرنگاران- عضو کمیته پزشکی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اقدامات ازبکستان و کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برای سلامت ورزشکاران بسیار خوب بوده و این موجب آرامش خاطر ورزشکاران در زمینه عدم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

خبرنگاران باقری: رعایت دستورالعمل ها دغدغه ورزشکاران را کم خواهد نمود

به گزارش وبلاگ آپ، مسابقات وزنه برداری قهرمانی 2021 آسیا و گزینشی المپیک توکیو در کشور ازبکستان در حال برگزاری است. این مسابقات یکی از گزینشی های المپیک توکیو با درجه طلایی به شمار می رود و ملی پوشان مرد و زن ایران در آن به مصاف رقیبان خود می فرایند. افزون بر وزنه برداران 2 داور از ایران در هیات داوری حضور دارند و داود باقری عضو کمیته پزشکی این مسابقات است.

او در گفت وگو با وبلاگ آپ ضمن بیان مسائل پیش روی برگزاری این رقابت ها از اقدامات پزشکی بهداشتی کشور ازبکستان تمجید کرد.

متن کامل این گفت وگو را با هم می خوانیم:

کرونا مسابقات قهرمانی سال 2020 ازبکستان را لغو کرد

از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا مسوولان دولتی ازبکستان برای پیشگیری از این ویروس و کنترل میزان مبتلایان اقدامات زیادی را انجام دادند و در نتیجه آن امروز میزان ترس از کرونا در این کشور نسبت به بعضی دیگر از کشورها کم است و این را می گردد در رفتار روزانه مردم این کشور دید. البته باید شرایط قرنطینه ای و حجم جمعیت ازبک ها را نیز در نظر داشت. این کشور سال گذشته چهار ماه قرنطینه بود و میزبانی مسابقات قهرمانی 2020 آسیا را نیز لغو کرد. با اینگونه اقدامات بود که آنان امروز میزبان یکی از تورنمنت های عظیم وزنه برداری دنیا هستند. البته برای ورود و خروج ورزشکاران نیز شرایط سختی گذاشته است.

ورزشکاران زمان خروج هم تست کرونا خواهند داد

مسوولان برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا سلامت را در اولویت شرکت نمایندگان در این تورنمنت قرار داده و از همان ابتدا اعلام کردند که بدون تست کسی اجازه حضور در این کشور را نخواهد داشت. البته این تنها مروبط به ورود نیست بلکه 72 ساعت قیبل از خروج باید تمام مهمانان این کشور که در مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا شرکت کردند تست کرونا بدهند. مثبت شدن این تست به معنای قرنطینه چهارده روزه در کشور ازبکستان است. همچنین در ورودی و خروجی سالن ها تجهیزات خوبی برای سنجش تب و دمای بدن قرار گرفته است که به صورت محسوس و نامحسوس سلامت ورزشکاران و هیات همراه را چک خواهد نمود. این کار در هتل محل اسکان ورزشکاران نیز انجام می گردد و این کشور در قوانین یک نظم اجتماعی خاص دارد. تب سنج سالن مسابقات در دست افراد عادی نیست و تمام ناظران سلامت با حساسیت تمام نسبت به سلامت ورزشکاران دغدغه دارند.

میزان تعامل ورزشکاران پایین آمده است

در گذشته اینگونه نبود که ورزشکاران کشورهای مختلف در اتاقک های خاص تمرین نمایند بلکه در سالن مخصوص کارهای آماده سازی را انجام می دانند اما سال جاری این کار متفاوت است و مسوولان با اتاقک خاص یک کار ویژه انجام دادند که موجب خواهد شد میزان برخورد پایین بیاید. همچنین پودر مخصوص وزنه برداری اختصاصی است و ورزشکاران دیگر به صورت مشترک از یک پودر استفاده نخواهند کرد. میله وزنه و تخته مسابقات نیز به صورت مداوم ضدعفونی خواهد شد و این زمینه را برای آرامش خیال ورزشکاران نسبت به ابتلا ویروس کرونا فراهم می نماید.

مصدومیت های جدی ممکن است به ورزشکار استرس وارد کند

حافظ قشقایی به خاطر مصدومیت به صورت کامل به ازبکستان سفر نکرد. وزنه برداری رشته سنگینی است که میزان مصدومیت در آن کم نیست. لذا هر ورزشکاری ممکن است یک مصدومیت نهفته داشته باشد و در زمان تمرینات سنگین یا اوج مسابقه این مصدومیت عود کند. یکی از مسائل ورزشکاران این رشته دردی است که در بعضی از مواقع در نواحی مختلف حس خواهد شد این درد و تشدید آن در زمان مسابقه موجب استرس خواهد شد و ممکن است که مسائلی را برای فرد ایجاد کند. ورزشکاران ایرانی در این دوره شرایط خوبی دارند اما بعضی از آنان یک سری مصدومیت قدیمی به همراه دارند امید است که این مصدومیت ها بر نتیجه ورزشکاران تاثیر نگذارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران باقری: رعایت دستورالعمل ها دغدغه ورزشکاران را کم خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باقری: رعایت دستورالعمل ها دغدغه ورزشکاران را کم خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید