خبرنگاران سازمان سنجش از منتشرکننده تصویر یک داوطلب کنکور دکتری شکایت می نماید

به گزارش وبلاگ آپ، تهران-خبرنگاران- سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان از منتشرکننده تصویر یک داوطلب کنکور دکتری 99 به دلیل تشویش اذهان عمومی و خدشه دار کردن آبروی این فرد شکایت می نماید.

خبرنگاران سازمان سنجش از منتشرکننده تصویر یک داوطلب کنکور دکتری شکایت می نماید

فاطمه زرین آمیزی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش وبلاگ آپ به بعضی حواشی ایجاد شده برای کنکور دکتری که روز گذشته برگزار گردید، اشاره نمود و گفت: عکسی که روز گذشته در حین برگزاری کنکور دکتری از داوطلبی که در حال خوردن بیسکوئیت منتشر شد دارای 2 تخلف است؛ نخست، انتشار تصویر فرد و دست به دست شدن این عکسر که منجر به خدشه دار شدن آبروی داوطلب شد؛ دوم تشویش اذهان عمومی است که سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه شکایت قانونی می نماید.

وی همچنین درباره تخلفاتی که بعضی عنوان کردند در کنکور دکتری 99 اتفاق افتاده است، تاکید نمود: هر ساله گزارش هایی از بروز تخلف در بعضی حوزه های امتحانی گزارش می گردد؛ روزهای بعد از برگزاری آزمون دکتری 99، این تخلفات موردی به سازمان سنجش ارسال، جمع بندی و صورتجلسه می گردد.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه این گزارش ها در هیأت بدوی تخلفات آزمون ها مورد آنالیز قرار می گیرد، اظهار داشت: مجازات این هیأت، مصوب مجلس شورای اسلامی است و بسته به درجه تخلف برای فرد خاطی حکم مجازات صادر می گردد.

برخورد قطعی با بازیکن فوتبال

زرین آمیزی درباره برخورد با سیاوش یزدانی بازیکن تیم فوتبال استقلال که از کارت ورود به جلسه خود عکس گرفته بود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور با بازیکن استقلال 100 درصد برخورد می نماید چون این فرد قانون همراه نداشتن گوشی موبایل در جلسه کنکور را رعایت ننموده است. موضع سازمان سنجش در این زمینه تغییر نمی نماید و تخلف او در هیأت بدوی تخلفات آزمون ها مورد آنالیز قرار می گیرد و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین درباره تخلف با موبایل در جلسه کنکور دکتری و شناسایی نشدن آن در هنگام بازرسی بدنی داوطلبان، گفت: هر ساله بازرسی دستی هم که انجام می شد باز هم موردهایی از تقلب مانند استفاده از ساعت هوشمند، پیجر، هندزفری یا گوشی موبایل به تعداد انگشت شمار داشتیم که این موارد در هیأت های بدوی تخلفات آنالیز می گردد.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه فرکانس راکت های بازرسی حتی گوشی های خاموش را هم شناسایی می نماید، ادامه داد: این مسائل جوسازی هایی است که از سوی عده ای مطرح می گردد. دادگاه هم قبل از صدور حکم، ابتدا باید مستندات را تایید کند اما هنوز این موارد آنالیز نشده است، عده ای حکم صادر می نمایند.

زرین آمیزی با بیان این که سازمان سنجش این ادعا را ندارد که کاملاً بدون نقص است، تاکید نمود: تمام کوشش ما را در این زمینه انجام می دهیم که بی نقص باشیم و اگر حوزه ها کوتاهی یا تخلف داشته اند حتماً با آنها برخورد می کنیم؛ اینطور نیست که سازمان سنجش نسبت به این موارد بی تفاوت بماند.

به گزارش وبلاگ آپ، روز گذشته بعد از خاتمه کنکور دکتری تصویری از یک فرد داوطلب منتشر شد که حکایت از استفاده از گوشی موبایل دارد اما بعد از گذشت چند ساعت اعلام شد که داوطلب در حال خوردن بیسکوییت بوده است.

همچنین در ساعت 8:11 دقیقه صبح روز پنجشنبه سیاوش یزدانی بازیکن تیم فوتبال استقبال در حساب کاربری اینستاگرام خود عکسی از کارت ورود به جلسه خود منتشر کرد که سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله خبر از محرومیت این بازیکن فوتبال از پذیرش در کنکور دکتری داد.

کنکور دکتری 99 روز گذشته با رقابت 150 هزار داوطلب در 60 شهرستان کشور برگزار گردید؛ در این آزمون 179 هزار و 704 نفر ثبت نام نموده بودند که در نهایت 150 هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کردند.

خانواده کنکوری ها تجمع نداشتند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره انتشار تصاویری که حکایت از تجمع خانواده ها و همراهان داوطلب کنکور دکتری دارد، گفت: تصاویری که نشان از تجمع خانواده ها دارد برای آزمون دکتری نیست؛ در کنکور دکتری تجمع خانواده همراه با داوطلب نداشتیم. حتی بعضی عکس ها مربوط به کنکور دکتری 99 نبود و مربوط به کنکورهای سال های گذشته است.

وی درباره انتقاد بعضی در مورد سالن های اختصاص یافته به کنکور دکتری، گفت: بعضی سالن ها که نسبت به آن انتقاداتی وجود داشت، مربوط به حوزه های امتحانی کنکور دکتری نیست و چنین سالن هایی نداشتیم؛ این موضوع باید از سوی افرادی که ادعا داشتند اثبات گردد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تصاویری که نشان می داد تعدادی از داوطلبان در جلسه کنکور ماسک خود را برداشته اند، اضافه کرد: در این موارد به داوطلب تذکرهای لازم داده شد اما ممکن است داوطلب لحظه ای برای تطبیق چهره با عکس، ماسک خود را برداشته است و دوباره ماسکش را به صورت زده باشد. اگر همان لحظه از فرد عکس گرفته شده است دلیل نمی گردد که آن را تخلف شمرده و به کل کنکور دکتری تعمیم دهیم.

دلیل توزیع نشدن پد الکلی

این مسوول سازمان سنجش آموزش کشور درباره توزیع پک بهداشتی و پد الکلی در جلسه کنکور دکتری 99 تاکید نمود: سازمان سنجش آموزش کشور قرار نبود پک بهداشتی بین داوطلبان توزیع کند؛ ااما 50 هزار ماسک بین حوزه ها برای داوطلبان توزیع کرد.

وی ادامه داد: پد الکلی در اختیار همه حوزه های امتحانی قرار داده شد تا داوطلب بعد از دریافت اثر انگشت، از پد الکلی استفاده کند؛ بعضی حوزه ها این پد را توزیع کردند اما وقتی دریافت اثر انگشت حذف شده بود نیازی به این پد نبود که تخلفی هم صورت نگرفته است.

علت دریافت نکردن کد خوداظهاری

زرین آمیزی در ادامه این گفت و گو درباره علت دریافت نشدن کد خوداظهاری از داوطلبان در جلسه کنکوری دکتری، اظهار داشت: سامانه خوداظهاری از داوطلبان کنکور دکتری به وزارت بهداشت اختصاص داشت تا داوطلبان مکلف به خوداظهاری شوند و می خواستیم مطمئن باشیم که داوطلبان خودارزیابی را تکمیل نموده اند تا اتفاقی در حوزه های امتحانی رخ ندهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان سنجش از منتشرکننده تصویر یک داوطلب کنکور دکتری شکایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان سنجش از منتشرکننده تصویر یک داوطلب کنکور دکتری شکایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید