خبرنگاران مونسان:نوروز بیشترین اثر فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد

به گزارش وبلاگ آپ، تهران- خبرنگاران- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه نوروز به عنوان دیپلماسی فرهنگی بیشترین اثر فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد، گفت: از همه نمایندگان کشورهای خارجی طلب یاری می کنم تا یاری کنیم صلح را ترویج و از جنگ جلوگیری و مودت میان دولت ها و کشورها را ترویج کنیم.

خبرنگاران مونسان:نوروز بیشترین اثر فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ آپ، علی اصغر مونسان در مراسم نوروز 1400 که عصر امروز - دوشنبه - در وزارت امور خارجه برگزار گردید، گفت: در ابتدا ضروری است از محمدجواد ظریف به خاطر همه زحمت هایی که برای کشور و ملت می کشد، تشکر می کنم. می دانیم ایشان و همکارانشان چه سختی هایی کشیده و حتما مردم قدردان زحماتشان هستند.

وی با قدردانی از برگزاری نشست و تشکر از وزارت امور خارجه و کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: مایلم ایام نو شدن و نوروز را تبریک و به همه مردمان نوروز و دنیا تهنیت بگویم. نوروز یعنی نو شدن طبیعت، یعنی ایام پویش و رویش، یعنی ایام تغییر و تحول به بهترین حال و دوری از بدی ها و پلشتی ها و نزدیکی به خوبی ها.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه نوروز یک بنیان فکری و شیوه نگرش به روابط مردمی است، توضیح داد: ملت فرهنگ ساز ما در طول تاریخ خود، به بهانه نوروز به گذشته خود توجه داشته و همواره کوشش نموده از گذشته عبرت بگیرد تا آینده بهتر برای خود و مردم دنیا بسازد. این میراث زنده و فاخر با ثبت دنیای متعلق به همه دنیا است و همگان را به صلح و همدلی و مودت دعوت می نماید. دنیا امروز پر از آشوب، رجحان جویی، بی عدالتی، نزاع و... است و بیش از هر زمانی به نوروز احتیاج دارد.

مونسان با بیان اینکه نوروز به عنوان دیپلماسی فرهنگی بیشترین اثرات فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد، اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، تمام کوشش خود را به کار گرفته تا به ترویج صلح و روابط بهتر میان ملت ها، توجه به ریشه ها و مشابهت های فرهنگی مشترک و دوری از اختلافات بپردازد. ما در همکاری وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم کوشش زیادی داشتیم تا یاری کنیم فضای بین کشورها تلطیف و شناخت کشورها از هم بیشتر گردد چراکه اختلافات کاهش و از نزاع و جنگ جلوگیری می گردد.

وی ادامه داد: از همه نمایندگان کشورهای خارجی طلب یاری می کنم تا یاری کنیم صلح را ترویج و از جنگ جلوگیری و مودت میان دولت ها و کشورها را ترویج کنیم.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه چهل سال است که ایران در فشار و تحریم مالی است و سه سال است که در جنگ شدید مالی قرار گرفته است، ابراز داشت: به چه دلیلی؟ چرا باید رجحان جویی بعضی کشورها موجب فشار بر یک ملت باشد؟ چهل سال قبل ملت ایران انقلاب کرد، به این جرم به بهانه حضور در منطقه و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای فشار حداکثری را تحمل کردیم. اگر ملت و کشور شما در این حجم تهدید به سر می برد و حتی تهدید به بمباران مراکز فرهنگی می شدید، کشور شما چه می کرد؟ آیا یک ملت نباید ابزارهای قدرت خود را تقویت کند؟

مونسان با بیان اینکه با وجود این فشارها و تحریم ها ملت ما مقاوم تر از همواره جهت خود را طی نموده است، بیان کرد: این فشار را تحمل کردیم تا از هویت و عزت ملی خود دفاع کنیم. من از سفرا و مسئولان نمایندگی های کشورهای مقیم در تهران می خواهم واقعیت های ایران را آنطوری که هست، منتقل کنید تا رجحان جویی ها کنار برود. همانطور که ظریف گفت تنها قدر قدرت خداست و هیچ کس حق ندارد بر دوش ملت ها قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: به نزدیکی دولت ها برسیم و از جنگ دوری کنیم. وقتی صلح فراگیر گردد، دنیا زیباتر می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مونسان:نوروز بیشترین اثر فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مونسان:نوروز بیشترین اثر فرهنگی را برای گسترش صلح و نزدیکی ملت ها دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید