سخت تر از سنگ در کرمان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ آپ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمان، فروغی، مشاور مدیر کل سازمان بهزیستیکشور امروز یکشنبه در آیین رونمایی از این کتاب اعلام کرد: کرمان از دیرباز در استخراج معادن سابقه دیرین دارد، بنابراین اکنون در جایگاهی که باید باشد، نرسیده ایم.

سخت تر از سنگ در کرمان رونمایی شد

وی اضافه کرد: رساندن ظرفیت های بالقوه به فعل احتیاجمند تربیت انسان های متخصص است.

فروغی اعلام کرد: ساختن بستر های فراوری برای ما کار سختی نیست.

وی بیان داشت: در حق کرمان در عرصه معرفی شخصیت ها، استان در سطح ملی و بین المللی کوتاهی نموده ایم.

مشاور مدیر کل سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تالار معدن در بهشت معادن ایران وجود ندارد و این یک نقص است.

وی توضیح داد: برنامه توانمندسازی نسل جوان و بچه ها برای آشنایی با رشته معدن بر چه اساس است؟

فروغی ضمن تبریک به مرد معدنی ایران به علت نگارش کتاب و پیروزیت های وی بیان داشت: افتخار لقب مرد معدنی ایرانی نصیب یک کرمانی شده که موجب افتخار است که معرفی و مطرح کردن او به معنای بزرگ شدن استان کرمان است.

وی گفت: رویداد معدنی در تهران برای معرفی کرمان در حوزه معدن بزودی برگزار می گردد؛ و اگر ظرفیت ها به درستی معرفی گردد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

مشاور مدیر کل سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: انتظار ما از مرد معدنی ایران این است که خروجی مردانگی و فتوت به خلق کارآفرینی و توانند سازی از این گهر ارزشمند باشیم.

کتاب جایگاه والایی در زندگی افراد دارد

کوروش احمدیوسفی مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان نیز در این آیین گفت: 3 کتاب رویش ها و واژه های اهالی بافت، رابر و ارزوییه گویش ها تمدن و فرهنگ ما هستند و باید حفظ شوند و باید تاریخ نگاری شوند و باید بستر به وجود آمدن این گویش ها تعیین و احصا گردد

وی اضافه کرد: تمدن بافت، سرچشمه تمدن هلیل است و تمدن هلیل اولین تمدن آشوری بشری است و ضرورت دارد تمام بخش های تمدنی کشف گردد که حمید شاهی مریدی در صدد انجام این مهم کتاب آوای نیاکان را به رشته تحریر در آورده است و این مهم مورد احتیاج جامعه است.

احمد یوسفی تاکید نمود: باید در همه حوزه ها آوا ها و نوا ها سنت ها باید ثبت گردد و به نسل های آینده منتقل گردد.

وی شرح داد: نویسنده کتاب آوای در حوزه خرده فرهنگ ها ورود نموده که اقدامی ارزشمند است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان توضیح داد: بیش از 50 درصد عایدی های ناخالص کشور های پیشرفته مربوط به مدیریت اقتصاد فرهنگی و گردشگری است و این کتاب بستر این را دارد که داستان های متعدد و متکثری از آن استخراج گردد.

احمد یوسفی اضافه کرد: بعلاوه کتاب طرح جامع معدنی ایران موضوع بسیار تاثیرگذاری در حوزه اکوسیستم مالی و هم در حوزه سرمایه هایی که می تواند زمینه ساز و بستر پیشرفت ایرانی آباد و قوی را ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی خوشه های صنعتی و معدنی با هم پیوند بخورد و باید بدانیم معدن زمانی به اوج خواهد رسید که این شبکه پشت سر هم قرار بگیرد.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان تشریح کرد: باید محصول فراوریی معادن به صنعت و بعد از آن خوشه های صنعتی ورود کند و در نهایت در شغل مردم قرار بگیرد و برای جانعه شغل ایجاد کند.

وی توضیح داد: انتظار از مرد معدنی ایران این است پیوند معدن را به صنعت و صنعت را به اقتصاد مردم پایه در دستور کار قرار دهد.

احمد یوسفی با اشاره به رونمایی از کتابسخت تر از سنگزندگی نامه وحید احمد یوسفی گفت: باید خط فکر و زندگی افراد نخبه را به رشته تحریر در آورد و برای دیگران الگو سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کتاب جایگاه والایی در زندگی افراد دارد، بیان داشت: اثر بخشی، آرامش و کارکرد کتاب را هیچ مجموعه رسانه ای ندارد؛ زیرا کتاب یک سفرنامه است.

نگارش کتاب چراغ راهی برای دیگران باشد

حمید شاهی مریدینویسنده کتاب طرح جامع معدن و معدنکاری اعلام کرد: طی 15 سالی که در این حوزه فعالیت داشتم با 2 گروه دانشجویان و دانش آموختگان بخش معدن و معضلات آن ها آشنا شدم، گفت: بیشتر این افراد در بخش عملی معدن وارد نشده اند؛ زیرا آموزش های لازم را فرا نگرفته اند.

وی به ذهنیت منفی جامعه در خصوص رشته معدن اضافه کرد: ایران بهشت معادن جهان و کرمان بهشت معادن ایران به شمار می رود و نگرانی برای یافتن کار در این بخش جای تاسف دارد.

شاهی مریدی اضافه کرد: گروه دومی که با آن ها در این حرفه آشنا شدم، فعالان حوزه معادن بودند که پیروز نشده و زندگی شان را باختند و پروانه های آن ها ابطال شد؛ زیرا این افراد نیز با این حرفه آشنایی کامل نداشتند؛ بنابراین تصمیم گرفتم تجربیات خود را در این حوزه با نگارش کتاب در اختیار دیگران بگذارم امیدوارم چراغ راهی برای دیگران باشد.

وی به نگارش کتاب سخت تر از سنگ اشاره نمود و بیان داشت: جرقه نگارش این کتاب موضوع رایج مهاجرت جوانان از کشور بود.

نویسنده کتاب با اشاره به شرایط سخت مالی در کشور اضافه کرد: من زندگی بسیار سختی را از نظر مالی در یک روستای محروم تجربه نموده ام و می توانم بگویم زندگی زیر خط فقر را لمس نموده ام.

وی تشریح کرد: در دوران کودکی آرزو داشتم یک روزی در جایی استخدام بشوم و بتوانم حقوق بگیرم؛ اما امروز به لطف خدا و کوشش های زیاد در مجموعه های مختلف چندین استان بیش از 500 نیرو مشغول به کار دارم که باعث افتخار است.

شاهی مریدی اضافه کرد: تحریر زندگی نامه ام را به علت چراغ راه شدن برای جوانان با یاری برادرم انجام دادم.

نویسنده کتاب آوای نیاکان مجموعه واژه ها، گویش ها و ضرب المثل ها در فرهنگ مردمان منطقه ها بافت، رابر و ارزوییه اضافه کرد: روستایی و روستا زاده ام و به این مهم فخر می ورزم.

وی اضافه کرد: دوران کودکی تا مقطع دبستان را در روستای بافت سپری کردم و بعد از آن برای ادامه تحصیل به شهر بافت رفتم.

شاهی مریدی با اشاره به گویش محلی منطقه ها بافت، رابر و ارزوییه توضیح داد: زمانی مادر بزرگم را از دست دادم با توجه به دلتنگی برای او متوجه شدم با از دست دادن مادربزرگم بخشی از هویت خودم را از دست داده ام.

وی ادامه داد: این خلاء موجب شد برای جمع آوری واژگان و کلمات مورد استفاده نیاکانمان کوشش کنم که بعد از گذشت 9 سال منجر به نگارش این کتاب شد.

شاهی مریدی ابراز امیدواری کرد با حمایت دوستان بتوانم اطلس جامع واژگان استان کرمان را نیز به رشته تحریر درآورم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سخت تر از سنگ در کرمان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت تر از سنگ در کرمان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید