وام نو کرونا چیست و چگونه می توان گرفت؟

به گزارش وبلاگ آپ، خبرنگاران- وام نو کرونا طی یک دوره تنفس دو ماهه و بازپرداخت دوساله با نرخ سود 12 درصد خواهد بود و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در مورد ثبت نام انجام بدهند.

وام نو کرونا چیست و چگونه می توان گرفت؟

در پی تمدید مهلت ثبت نام وام تازه کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک ها هم تا خاتمه بهمن ماه تمدید شد.

در هفته گذشته کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت پرداخت وام تازه کرونا را که پیش از این تا خاتمه شهریور ماه تصویب نموده بود، سه ماه دیگر و تا خاتمه آذر ماه تمدید کرد.

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از جماران، این تصویب در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا به ریاست معاون مالی رئیس جمهوری و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر اساس آن صاحبان مشاغل 14گانه آسیب دیده از کرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی تا خاتمه آذرماه می توانند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را نمایند.

در پی تمدید مهلت ثبت نام وام تازه کرونا، پرداخت این وام از سوی بانک ها هم با تمدید روبرو شد.

پیش از این بانکها موظف بودند تا خاتمه آبان ماه تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت نمایند اما علاء الدین اروجی، مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمدید زمان پرداخت وام خبر داده و در تشریح جزییات این تصمیم می گوید: در کارگروه مالی ستاد ملی مبارزه با کرونا دو رخ داد؛ یکی بحث تمدید تسهیلات کرونا که قبلاً تا خاتمه شهریور ماه تصویب شده بود و با تصویب کارگروه تا خاتمه آذرماه تمدید شد و دوم پرداخت تسهیلات ازسوی بانکها که تا خاتمه بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وام تازه کرونایی با بازپرداخت دوساله با نرخ سود 12 درصد است

وی درباره نرخ سود تسهیلات و مدت بازپرداخت وام می گوید: روش کار به روال سابق است، طی یک دوره تنفس دو ماهه و بازپرداخت دوساله با نرخ سود 12 درصد خواهد بود و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در مورد ثبت نام انجام بدهند.

به گفته اروجی، تمام اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار بانک قرار داده می گردد و پرداخت وام پس از آنالیز و تایید بانک صورت می گیرد.

صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در چهار رسته گردشگری، فرهنگ وهنر، حمل و نقل ریلی و هوایی و ورزش و جوانان جهت ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا می توانند به سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "وام نو کرونا چیست و چگونه می توان گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام نو کرونا چیست و چگونه می توان گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید