ویدئوی تکان دهنده از پریدن ساکنان هاوایی در اقیانوس

به گزارش وبلاگ آپ، ویدئوی تکان دهنده از پریدن ساکنان هاوایی در اقیانوس

ویدئوی تکان دهنده از پریدن ساکنان هاوایی در اقیانوس

ویدئوی وحشتناکی نشان می دهد که ساکنان ناامید مائوئی در کوشش برای فرار از آتش سوزی هایی که این منطقه را ویران نموده و حداقل 80 نفر را در این هفته کشته ، به داخل اقیانوس می پرند.

به گزارش وبلاگ آپ، آتش سوزی در جنگل های هاوایی همچنان ادامه دارد و بر تعداد کشته شدگان نیز افزوده شده است. در آخرین ساعات آدینه شب به وقت محلی، بخشداری جزیره مائوئی گفت 13 تن دیگر نیز به شمار کشته شدگان اضافه شده و به این ترتیب تعداد آن ها به 80 نفر رسیده است.

فرماندار هاوایی به شبکه سی ان ان گفته تعداد کشته شدگان احتمالا افزایش خواهد یافت. به گفته جاش گرین، نیرو های امداد و نجات در پی پیدا کردن قربانیان در میان خانه های سوخته شده هستند. برای پیداکردن اجساد از زیر آوار نیز سگ های لاشه یاب به کار گرفته شده اند. تعداد زیادی نیز مفقود هستند. بیمارستان ها پر از مجروحان و مصدومان این آتش سوزی است که جراحات سنگینی برداشته اند.

در مناطقی که طعمه حریق شده اند، آب و برق قطع شده است، به خصوص اطراف شهر تاریخی لاهائینا در غرب مائوئی. موبایل ها نیز اکثرا قطع شده و فقط بخشی از شبکه موبایل قابل استفاده است.

به گفته مقامات رسمی، این بدترین فاجعه طبیعی در تاریخ مجمع الجزایر هاوایی است.

عملیات خاموش کردن آتش به گفته مقامات رسمی طول می کشد. در لاهائینا حدود 13 هزار نفر زندگی می نمایند. فرماندار هاوایی گفته فعلا تنها ساکنان مناطقی که به شدت تحت تاثیر آتش بوده اند، جا به جا شده اند. به گفته او آتش 80 درصد شهر را تخریب نموده است.

جاش گرین گفته است: بدون شک این شرایط مانند بمبی است که روی لاهائینا افتاده باشد.

علاوه بر همه این ها این پرسش اساسی مطرح است که آیا مردم به موقع و به میزان لازم از خطر وقوع این فاجعه خبردار شده اند یا نه.

یکی از معاونان اداره اورژانس گفته با شروع آتش سوزی هیچ آژیر هشداری فعال نشده است. فرماندار هاوایی اعلام نموده که در این زمینه تحقیق خواهد شد. هشدار ها به وسیله اپ های موبایل، رادیو و تلویزیون، اما پخش شده اند.

به گزارش شبکه سی ان ان، مرگبار بودن این آتش سوزی از سوی مقامات هاوایی مبنی بر داده واقعی نبوده و دستکم گرفته شده است. در گزارشی که سال گذشته منتشر شد، بیش از همه خطر زمین لرزه و سونامی بزرگترین تهدید جانی برای ساکنان عنوان شده و خطر آتش سوزی اندک ارزیابی شده بود.

دفتر دادستان عمومی اعلام نموده که در این باره تحقیقات به عمل خواهد آورد و یک بازرسی همه جانبه از تمامی ادارات و نهاد های مرتبط با این موضوع در حین و پس از آتش سوزی در جزیره مائوئی و هاوایی انجام خواهد شد.

آتش سوزی روز سه شنبه 8 اوت در جزیره مائوئی و جزیره همسایه، در چندین نقطه شروع شد. این آتش ها به علت وزش باد شدید به سرعت توسعه یافتند. هزاران نفر در اثر این آتش سوزی ها بی خانمان شده اند. بسیاری نیز از ترس آتش داخل دریا پریدند.

به گفته دانشگاه هاوایی تقریبا همه ساله آتش سوزی های بزرگی در بخشی از مجمع الجزایر هاوایی رخ می دهد، اما مقیاس این آتش سوزی غیر عادی بوده است.

بازسازی لاهائینا و زیرساخت های آن احتمالا سال ها طول می کشد. اقتصاد این منطقه متحمل میلیارد ها خسارت شده است چرا که توریسم که یکی از منابع اصلی مالی این جزیره است در هفته ها و ماه های آینده به شدت محدود خواهد بود.

جزایر هاوایی در فصل های پربازدید تا 10 میلیون بازدیدنماینده داشتند.

منبع: فرارو

به "ویدئوی تکان دهنده از پریدن ساکنان هاوایی در اقیانوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوی تکان دهنده از پریدن ساکنان هاوایی در اقیانوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید