کرونا ، واکنش آمریکا به واکسن پوتین ، واکسن ترامپ تا انتها 2020 آماده می گردد

به گزارش وبلاگ آپ، وزیر بهداشت آمریکا با کم اهمیت خواندن فراوری واکسن کرونا در روسیه مدعی شد نسخه آمریکایی درمان کووید-19 دست کم تا اواخر سال 2020 به بازار نمی آید.

کرونا ، واکنش آمریکا به واکسن پوتین ، واکسن ترامپ تا انتها 2020 آماده می گردد

به گزارش وبلاگ آپ به نقل از گاردین، الکس ایزر که این روزها به عنوان بلندپایه ترین مقام آمریکایی در چند سال اخیر به تایوان رفته و خشم مقام های چینی را برانگیخته است، این بار هم با یک چالش جدی از سوی رقیب دیرینه یعنی روسیه روبرو شد؛ ساخته شدن نخستین واکسن کروناویروس در شرکتی دولتی در مسکو.

وزیر بهداشت ایالات متحده صبح سه شنبه ابراز امیدواری کرد نسخه آمریکایی درمان کرونا تا ماه سپتامبر به تایید برسد و در عین حال جشن روس ها را برای دستیابی به واکسن کووید-19 بی ارزش خواند. او از تایوان به مردم آمریکا گفت: مهم این نیست که اول شوید. مهم این است که به واکسنی ایمن و موثر برای مردم آمریکا و مردم سراسر جهان دست پیدا کنید. ما به داده های شفاف احتیاج داریم؛ داده های فاز سوم که نشان می دهد واکسن ایمن و موثر است. باید ماموریت دانلد ترامپ را در سریع ترین زمان ممکن به خاتمه برسانیم.

ایزر در تبادل نظر با برنامه صبح به خیر آمریکا در شبکه ای بی سی از کوشش همزمان برای فراوری شش واکسن کرونا در جهان اطلاع داد و اضافه نمود: ما معتقدیم در جهت دستیابی به ده ها میلیون دُز واکسن تا ماه دسامبر بر اساس استانداردهای اداره غذا و دارو هستیم و با صدها میلیون دُز واکسن وارد سال جدید می شویم. این در حالی است که بعضی کارشناسان از جمله آنتونی فائوچی مدیر ارشد کمیته مهار کرونا در کاخ سفید می گویند نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در شرکت آمریکایی مُدرنا تا اوایل سال 2021 آماده نمی گردد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه از آماده شدن نخستین واکسن کرونا در یکی از موسسه های دولتی در مسکو اطلاع داد تا قدرت دانشمندان و پزشکان روس را به رخ جهان بکشد. این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که تنها دو ماه از آغاز آزمایش های بالینی واکسن روس ها گذشته و کارشناسان در ایمنی و تاثیرگذاری واکسن پوتین تردید دارند.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از عرضه واکسن کرونا به بازارهای بین المللی با نام اسپوتنیک وی اطلاع داد و خاطرنشان کرد برای فراوری 500 میلیون دُز واکسن تا خاتمه سال با طرف های خارجی توافق شده و 20 کشور هم درخواست خریدن بیش از یک میلیارد دُز واکسن کرونا به شرکت روسی داده اند.

در حالی که نتیجه آزمایش های بالینی فاز سوم واکسن ویروس کرونا چند ماه زمان می برد، روس ها گفته اند همزمان با پیگیری کارآزمایی گسترده انسانی کار فراوری انبوه واکسن را پیش می برند. گفته می گردد واکسن روسی کرونا قرار است در برزیل هم فراوری گردد. یکی از دختران پوتین این واکسن را دریافت نموده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا ، واکنش آمریکا به واکسن پوتین ، واکسن ترامپ تا انتها 2020 آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، واکنش آمریکا به واکسن پوتین ، واکسن ترامپ تا انتها 2020 آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید