یک ساعت تمرین قدرتی در هفته خطر مرگ را تا 20 درصد کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ آپ، یک مطالعه تازه نشان می دهد که تمرین های قدرتی بین 30 تا 60 دقیقه در هفته می تواند به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش دهد.

یک ساعت تمرین قدرتی در هفته خطر مرگ را تا 20 درصد کاهش می دهد

قوی و سالم نگه داشتن ماهیچه ها می تواند برای سلامتی ما مفید باشد. شاید بعضی از ما فکر کنیم که تمرین های هوازی کافی هستند و زیاد اهمیت ندارد که عضلات آماده و برجسته داشته باشیم، اما الان معین شده که عضلات قوی برای سلامتی و طول عمر واقعا مفید هستند.

تحقیقات نشان می دهد که این تمرین های می توانند تراکم استخوان، انعطاف پذیری مفاصل و حفظ وزن مناسب را بهبود ببخشند. این تحقیقات بعلاوه ارتباط بین تمرینات قدرتی و کاهش خطر مرگ را کشف نموده.

این مطالعه به وسیله دانشمندان ژاپنی صورت گرفته و درواقع جمع بندی 16 مطالعه دیگر است که در هر یک از آنها 4 هزار تا حتی 480 هزار نفر شرکت نموده بودند. همه آن ها بزرگسالان 18 تا 97 ساله و بدون مسائل عمده سلامتی بودند و حداقل به مدت دو سال تحت نظر بودند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که مستقل از ورزش های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری، فعالیت های تقویت عضلانی با کاهش 10 تا 17 درصدی خطر مرگ، چه به خاطر بیماری های قلبی عروقی یا سرطان یا دلایل متفرقه مرتبط است. بیشترین تاثیرات در افرادی مشاهده شد که 30 تا 60 دقیقه در هفته تمرینات قدرتی عضلانی انجام می دادند.

فعلا مدرکی پیدا نشده که بیشتر از یک ساعت تمرین قدرتی در هفته، سودی از نظر کاهش قدرت مرگ داشته باشد، اما در عین حال تاثیرات سودمند دیگر آن را منکر نمی گردد.

این نوع فعالیت ها می تواند شامل وزنه برداری، استفاده از باندهای کشی، دراز و نشست، اسکات و حتی باغبانی سنگین مانند حفاری و بیل زدن باشد.

نویسندگان می گویند که وقتی این شکل از ورزش با فعالیت هوازی ترکیب می گردد، خطرات حتی بیشتر کاهش می یابد. به صورت دقیق به شکل زیر:

  • 40 درصد برای مرگ و میر ناشی از همه علل
  • 46 درصد برای بیماری های قلبی عروقی
  • 28 درصد برای سرطان

نویسندگان خاطرنشان می نمایند که در این تحقیق محدودیت هایی وجود داشته. با توجه به اینکه داده های موجود محدود است، مطالعات بیشتری - مانند مطالعاتی که بر جمعیتی متنوع تر تمرکز دارند - برای افزایش قطعیت شواهد مورد احتیاج است.

این تحقیق در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.

منبع: یک پزشک

به "یک ساعت تمرین قدرتی در هفته خطر مرگ را تا 20 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ساعت تمرین قدرتی در هفته خطر مرگ را تا 20 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید